Gå til innhold

Angst nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vanvittig angst nå.  Jeg har ligget syk alene hjemme i to uker nå.  Datteren min har kommet en gang med mat til kjøleskapet, ellers ingen.  Jeg har hatt influensa, stygg hoste og øyekatarr.  Jeg er redd nå, livet mitt er usikkert og jeg er i en vanskelig situasjon.  Jeg blir aldri frisk igjen.  Har vært utmattet de siste årene, men får ikke hjelp noe sted.

Hjelp, jeg trenger hjelp nå.  Jeg er så redd.

Anonymkode: d69f1...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noe beroligende? Kanskje det kan slukke litt av den værste angsten?

Prøv en slik hjelpetelefon, det kan være godt å snakke med noen...

Dersom du er skikkelig dårlig/syk, og veldig redd for helsen din, ringer du 113. De kan uansett komme å vurdere tilstanden din, og du får god hjelp. Ambulansepersonell er utrolig proffe, og behandler deg med respekt, selv om du trenger hjelp mtp angst.

Ring noen!

Varm klem

Anonymkode: c547a...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ringe 113/ambulansen pga av dette er grovt misbruk av nødtjenesten.

Ring hjemmesykepleien.

Anonymkode: de47c...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du noe beroligende? Kanskje det kan slukke litt av den værste angsten?

Prøv en slik hjelpetelefon, det kan være godt å snakke med noen...

Dersom du er skikkelig dårlig/syk, og veldig redd for helsen din, ringer du 113. De kan uansett komme å vurdere tilstanden din, og du får god hjelp. Ambulansepersonell er utrolig proffe, og behandler deg med respekt, selv om du trenger hjelp mtp angst.

Ring noen!

Varm klem

Anonymkode: c547a...315

Jeg har ingen beroligende her og vil helst ikke bruke slike etter å ha fått for mye slikt for en stund siden.  Jeg roer meg litt ned nå og skal tenke på hjelpetlf. men er ikke sikker.  Skal muligens ringe min søster. 

Takk for svar.

Anonymkode: d69f1...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å ringe 113/ambulansen pga av dette er grovt misbruk av nødtjenesten.

Ring hjemmesykepleien.

Anonymkode: de47c...e17

Det er det overhodet ikke.  Angst og depresjon kan være livsfarlig.

Anonymkode: d69f1...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vanvittig angst nå.  Jeg har ligget syk alene hjemme i to uker nå.  Datteren min har kommet en gang med mat til kjøleskapet, ellers ingen.  Jeg har hatt influensa, stygg hoste og øyekatarr.  Jeg er redd nå, livet mitt er usikkert og jeg er i en vanskelig situasjon.  Jeg blir aldri frisk igjen.  Har vært utmattet de siste årene, men får ikke hjelp noe sted.

Hjelp, jeg trenger hjelp nå.  Jeg er så redd.

Anonymkode: d69f1...6e5

Mulig du lider av angst / hypokondri? ... Jeg har hatt diagnosen hypokondri/ helseangst da jeg var i starten av tyveårene. Fikk hjelp for det. Og i etterkant så takler jeg slike ting på en helt ny måte. 

Jeg pratet med en forfatter innen hypokondri.. Og han forklarte meg at jeg måtte våge å leve. Og ikke være så redd. Fikk veldig mye gode tips av han. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det overhodet ikke.  Angst og depresjon kan være livsfarlig.

Anonymkode: d69f1...6e5

Javel. Gi oss noen referanser som viser at angst er akutt farlig.

Anonymkode: de47c...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mina1 skrev:

Mulig du lider av angst / hypokondri? ... Jeg har hatt diagnosen hypokondri/ helseangst da jeg var i starten av tyveårene. Fikk hjelp for det. Og i etterkant så takler jeg slike ting på en helt ny måte. 

Jeg pratet med en forfatter innen hypokondri.. Og han forklarte meg at jeg måtte våge å leve. Og ikke være så redd. Fikk veldig mye gode tips av han. 

 

Jeg lider ikke av hypokondri.  Har hatt angstanfall før og vet hva det er.  Det holder på å gå over nå.

Anonymkode: d69f1...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel. Gi oss noen referanser som viser at angst er akutt farlig.

Anonymkode: de47c...e17

Ring 113 og spør om deres erfaring og meninger.

Anonymkode: d69f1...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lider ikke av hypokondri.  Har hatt angstanfall før og vet hva det er.  Det holder på å gå over nå.

Anonymkode: d69f1...6e5

Okey. Jeg husker bare hvordan jeg hadde det i tiden jeg hadde hypokondri / helseangst. Jeg trodde ikke på hva legene sa til meg. De sa : Du har helseangst og er helt frisk fysisk. Mens jeg var sikker på at jeg var døende og alvorlig syk. Legene trodde at det kom til å ta lang tid for meg å forstå hva som feilte meg. Jeg var skikkelig alvorlig syk av angst. Men jeg ble frisk etter langt kortere tid enn legene hadde trodd. Og da forsto jeg det. Jeg hadde hatt helseangst.. 

Det var en skam om å være en person som legene sa var et hypokonder. Men hypokonder er en diagnose. Og i dag skammer jeg meg ikke over det. Men uansett hva det er som plager deg så er jeg glad for å høre at det holder på å gå over nå :) <3. . 

Ønsker deg riktig god bedring <3 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å ringe 113/ambulansen pga av dette er grovt misbruk av nødtjenesten.

Ring hjemmesykepleien.

Anonymkode: de47c...e17

Det er ikke bare å ringe hjemmesykepleien hvis hun ikke allerede er innunder hjemmesykepleie-hjelpen.

Først må en gå til legen, som så må henvise. Så er det møte med hjemmesykepleien hvor de skal gjøre seg opp en mening om hjelpebehovet. Så trekker de seg tilbake og "behandler" saken, noe som gjerne tar flere uker. Så får man til slutt brev i posten med avslag eller vedtak.

Ikke noe enklere med hjemmesykepleien enn f.eks. med dps, altså... Samme runddans.

Nei, så jeg vil råde ts til å ta drosje til legevakta. Det er det beste, tror jeg. Der kan hun få en prat med legen og kanskje hen kan henvise til aat for tettere oppfølging en periode.

 

Anonymkode: f3344...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er det overhodet ikke.  Angst og depresjon kan være livsfarlig.

Anonymkode: d69f1...6e5

Problemet med å ringe 113 er at de ikke kan tilby det du trenger. Det er neppe noe som vil være annerledes etter du har snakket med dem. For meg høres det ut som om du trenger mer langsiktig hjelp. Går du i behandling for tiden?

Enkelte steder har de lavterskels-akuttilbud. Det innebærer at du kan komme i kontakt med folk som er gode til å sortere vanskelige situasjoner og være behjelpelige med å finne ut av hva du kan trenge for å komme videre. Sjekk ut hva som finnes på ditt bosted. 

Håper du får en rolig natt. 

Anonymkode: 1a2a8...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...