Gå til innhold

24 år gammel psykolog..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fant nettopp ut at psykologen jeg har er 24 år gammel. Han er bare noen få år eldre enn meg, og jeg føler det blir så teit. Han kunne vært kjæresten min liksom. :(

Det kan hende det bare er min personlige erfaring, men jeg tenker på 24år gamle menn som fortsatt rimelig barnslige, umodne og festglade. Hvprdan skal jeg kunne ta han seriøst mer nå? Jeg angrer på at jeg søkte han opp, men jeg ønsket å vite om det sto noe negativt om han

Anonymkode: 8352e...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg glemte jo å skrive hva jeg lurte på, men hva hadde du tenkt i samme situasjon? Hadde du følt det ubehagelig eller vanskelig å åpne seg for han da? Hadde du stolt på at han overholdt taushetsplikten og ikke sladra til alle vennene sine dersom han skulle sett deg på f.eks byen?

Anonymkode: 8352e...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det helt med ro. 

Min behandler var født samme år som meg, jeg så på han som profesjonell. 

Anonymkode: a658b...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at dette er positivt for deg siden dere er mye på samme sted i livet. Da er sjansen stor for at han klarer forstå deg. Han har jo den teoretiske kunnskapen han trenger, selv om han ikke har levd særlig mye lenger enn deg? 

Anonymkode: 9bfc1...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du stolt på at han overholdt taushetsplikten og ikke sladra til alle vennene sine dersom han skulle sett deg på f.eks byen?

Anonymkode: 8352e...c08

Ja det ville jeg stolt på, uansett alder, med bestått slik utdannelse.

 

Anonymkode: e2583...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første utreder/behandler er like gammel som meg og de første 10.min følte jeg at jeg satt med en student, at jeg var kommet feil men så matcha vi etter på. Valpete nisse men dog profesjonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Psykoterapistudier indikerer faktisk en liten fordel dersom behandler og pasient er i omtrent samme alder.

Anonymkode: 1707e...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje større sjanse for at han forstår deg, enn om han hadde vært 64 år og litt "på rutinen"?

Gi ham en sjanse. Taushetsplikten tror jeg nok de har forstått i løpet av studiet og praksisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke bekymret meg for at psykologen er på samme alder og/eller nyutdannet. Jeg har hatt mange psykologer og annet helsepersonell/behandlere som kollegaer (jobbet tidl som sekretær i psykiatrien i mange år), og de er veldig profesjonelle med tanke på taushetsplikten. De hadde aldri fortalt til andre om deg med mindre det er avtalt med deg på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 21.1.2018 den 0.51, AnonymBruker skrev:

Jeg fant nettopp ut at psykologen jeg har er 24 år gammel. Han er bare noen få år eldre enn meg, og jeg føler det blir så teit. Han kunne vært kjæresten min liksom. :(

Det kan hende det bare er min personlige erfaring, men jeg tenker på 24år gamle menn som fortsatt rimelig barnslige, umodne og festglade. Hvprdan skal jeg kunne ta han seriøst mer nå? Jeg angrer på at jeg søkte han opp, men jeg ønsket å vite om det sto noe negativt om han

Anonymkode: 8352e...c08

Jeg er uenig. Kjenner ikke så mange på 24, men har flere kolleger på 26-28. De er like seriøse og ansvarsbevisste i jobbsammenheng som 40 åringer, om ikke mer. De er kanskje mer fjollete og festglade på fritiden men det spiler ingen rolle. 

Jeg ville vært litt bekymret for mangelen på erfaring i jobben, men det er stor forskjell fra person til person hvor tidlig de utvikler god dømmekraft i vanskelige saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...