Gå til innhold

Gjeldsordning, noen som vet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får man ny (enten frivillig/utenomrettslig eller tvungen) gjeldsordning dersom man hadde en frivillig/utenomrettslig gjeldsordning for 5 år siden som en mislykkes med og gjelden har blitt betydelig større? 

Anonymkode: 62380...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får man ny (enten frivillig/utenomrettslig eller tvungen) gjeldsordning dersom man hadde en frivillig/utenomrettslig gjeldsordning for 5 år siden som en mislykkes med og gjelden har blitt betydelig større? 

Anonymkode: 62380...fc9

Ja

Anonymkode: 5b0d9...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får man ny (enten frivillig/utenomrettslig eller tvungen) gjeldsordning dersom man hadde en frivillig/utenomrettslig gjeldsordning for 5 år siden som en mislykkes med og gjelden har blitt betydelig større? 

Anonymkode: 62380...fc9

Hovedregelen er èn gang. Unntak skal kun være i helt spesielle omstendigheter om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeld er kjipe greier. Håper du får orden på det, trådstarter. Jeg har også gjeld.. Og det på forbruk. Så derfor så blir det ikke den store ferieturen her i år. Kommer til å bruke det jeg kan av penger til å betale ned. Og det smarte er å ikke oppta mer lån. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, XbellaX skrev:

Hovedregelen er èn gang. Unntak skal kun være i helt spesielle omstendigheter om jeg husker riktig.

Så det gjelder når det var en utenomrettslig ordning som gjeldsrådgiver på nav ordnet også? Vi var ikke gjennom namsmannen den gangen. 

Anonymkode: 62380...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så det gjelder når det var en utenomrettslig ordning som gjeldsrådgiver på nav ordnet også? Vi var ikke gjennom namsmannen den gangen. 

Anonymkode: 62380...fc9

I så fall orker ikke jeg å leve mer, for vi klarer oss ikke. 

Anonymkode: 62380...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det gjelder når det var en utenomrettslig ordning som gjeldsrådgiver på nav ordnet også? Vi var ikke gjennom namsmannen den gangen. 

Anonymkode: 62380...fc9

Tja, du kan så si. Jeg trodde det kun var èn gang men jeg er faktisk usikker. Ring her i morgen så får du vite det sikkert: https://www.nav.no/no/Person/Flere+tema/Sosiale+tjenester/800gjeld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, XbellaX skrev:

Hovedregelen er èn gang. Unntak skal kun være i helt spesielle omstendigheter om jeg husker riktig.

Frivillig utenomrettslig ordning stenger ikke for en ny gjeldsordning.

Anonymkode: 5b0d9...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I så fall orker ikke jeg å leve mer, for vi klarer oss ikke. 

Anonymkode: 62380...fc9

Er du i kontakt med rådgiver hos Nav?

Anonymkode: 5b0d9...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frivillig utenomrettslig ordning stenger ikke for en ny gjeldsordning.

Anonymkode: 5b0d9...974

Takk, da skal jeg notere meg det til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du i kontakt med rådgiver hos Nav?

Anonymkode: 5b0d9...974

Nei, ikke enda. Har forsøkt å ordne opp i alt selv. 

Anonymkode: 62380...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke enda. Har forsøkt å ordne opp i alt selv. 

Anonymkode: 62380...fc9

Har en bekjent som har gjeldsordning gjennom namsmannen og der får man vanligvis en sjanse. Vet at vedkommende prøvde å ordne opp selv først, men mislyktes med det. Da vedkommende søkte om gjeldsordning så styrket dette visstnok saken.

Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Gjeld er kjipe greier. Håper du får orden på det, trådstarter. Jeg har også gjeld.. Og det på forbruk. Så derfor så blir det ikke den store ferieturen her i år. Kommer til å bruke det jeg kan av penger til å betale ned. Og det smarte er å ikke oppta mer lån. 

Jeg har også kredittkort gjeld som jeg holder på å betale. I år blir det ikke noe ferietur på meg heller. Det jeg får ekstra til sommeren skal jeg betale ned på kredittkortet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke enda. Har forsøkt å ordne opp i alt selv. 

Anonymkode: 62380...fc9

Dette har vel vært vanskelig veldig lenge, så neppe noen grunn til å utsette rådgivning. Lykke til!

Anonymkode: 5b0d9...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg har også kredittkort gjeld som jeg holder på å betale. I år blir det ikke noe ferietur på meg heller. Det jeg får ekstra til sommeren skal jeg betale ned på kredittkortet. :)

Det er planen min også. Hvis det blir en tur så blir det kun en liten kort billig tur. Men egentlig bør jeg bare være hjemme å konsentrere meg om å betale ned kredittgjeld. :) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Det er planen min også. Hvis det blir en tur så blir det kun en liten kort billig tur. Men egentlig bør jeg bare være hjemme å konsentrere meg om å betale ned kredittgjeld. :) . 

Det er mye mer tilfredsstillende å dra på tur med egne oppsparte penger:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Det er planen min også. Hvis det blir en tur så blir det kun en liten kort billig tur. Men egentlig bør jeg bare være hjemme å konsentrere meg om å betale ned kredittgjeld. :) . 

Det absolutt dummeste du kan gjøre er å bruke kredittkort til personlig forbruk. Unntaket er spesielle tilfeller hvor kontoen er tom og det er noe du trenger nå (f.eks. nytt kjøleskap).

Anonymkode: 7f2aa...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har vel vært vanskelig veldig lenge, så neppe noen grunn til å utsette rådgivning. Lykke til!

Anonymkode: 5b0d9...974

Hvordan skal vi gå frem? Jeg gruer meg sykt mye :( Kommer til å bli dømt nord og ned, og den følelsen er så vond. Det er så mange som dømmer.. det er så ømtålig og sårt for meg. 

Anonymkode: 62380...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, emilie321 skrev:

Det er mye mer tilfredsstillende å dra på tur med egne oppsparte penger:D

Helt enig med deg :)!. Fra nå av så blir det kun turer som jeg kan betale ut med en gang. Aldri mer lån for å reise. 

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det absolutt dummeste du kan gjøre er å bruke kredittkort til personlig forbruk. Unntaket er spesielle tilfeller hvor kontoen er tom og det er noe du trenger nå (f.eks. nytt kjøleskap).

Anonymkode: 7f2aa...b41

Vet, Jeg var i situasjoner der kontoen var tom også, og så behøvde jeg penger til tannlege og noen andre viktige ting... Men der man bør være forsiktig er å sette seg i forbrukslån pga ferier.. Men gjort er gjort.. Renten er ganske høy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal vi gå frem? Jeg gruer meg sykt mye :( Kommer til å bli dømt nord og ned, og den følelsen er så vond. Det er så mange som dømmer.. det er så ømtålig og sårt for meg. 

Anonymkode: 62380...fc9

Kontakt enten NAV eller namsmannen. 

Er vel ikke sikkert du kommer til å bli dømt nord og ned, men når man ender opp i en slik situasjon økonomisk, så har man jo normalt gjort noen dårlige valg underveis, så noe kritikk bør man vel tåle. 

Anonymkode: 5b0d9...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...