Gå til innhold

Trening uke 3


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Tre treninger denne uken. : Jeg løp 17 kilometer i dag på 1 time og 28 minutter. Men det var iskaldt. Løp ute. Har hatt to treninger på treningssenteret denne uken. Løp 3 km på mølle på 14 minutter pluss styrke, gikk 3 km tilsammen ute fra og til treningssenteret, og det samme andre dagen.  Så nå sitter jeg ved i sofaen med vifteovnen som blåser varm luft på meg, og nyter et iskaldt glass brus og litt chips med god samvittighet :) . Itillegg må jeg ta med at jeg går veldig mye egentlig hver dag, fordi jeg har ikke bil, så jeg går et stykke ofte til butikker, og til bussen til jobben osv. 

Treningen er min terapi. Den gir meg styrke både fysisk og psykisk. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Det begynner å bli nå. En løpetur på 8 km og en skitur på 12 km. I tillegg to runder med styrketrening. Løping føles fortsatt tungt pga alle klærne, snø og is. Skal prøve å få til en tur i uka allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Gargamel skrev:

Det begynner å bli nå. En løpetur på 8 km og en skitur på 12 km. I tillegg to runder med styrketrening. Løping føles fortsatt tungt pga alle klærne, snø og is. Skal prøve å få til en tur i uka allikevel. 

Det er tungt å løpe når det er så kaldt. Jeg synes at du er kjempeflink, og sprek :)!. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med vinter og snø!!!

Onsdag denne uka var mannen og jeg på ski - 9 km i ypperlige spor :) Høyt tempo, ordentlig treningstur.

Torsdag fikk jeg med meg minstejenta og ei venninne på skitur i nesten nærmeste skog (ti minutters kjøring hjemmefra), litt i lysløype og litt midt inni skogen - helt fantastisk tur! 9,8 km ble det. Ganske rolig tempo.

Lørdag svømte jeg 2000 meter på 1 time og 12 minutter. 500 m bryst, 500 m crawl/bryst, 500 m bryst, 500 m crawl/bryst. De første 500 meterne svømte jeg på 13 minutter, er fornøyd med det :-) Merker at det går lettere nå med crawlen :)

I dag var det nydelig vær, men det tok litt tid før vi kom oss ut. Fikk med meg 16-åringen og hennes jevngamle venninne. Koselig, men du verden for noen slappfisker... Begynte å bli slitne etter 1,5 km... Det ble 5 km da, i meget rolig tempo :D Ikke så mye trening akkurat, men du verden så glad jeg ble for at de ville være med <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, påskelilje skrev:

Herlig med vinter og snø!!!

Onsdag denne uka var mannen og jeg på ski - 9 km i ypperlige spor :) Høyt tempo, ordentlig treningstur.

Torsdag fikk jeg med meg minstejenta og ei venninne på skitur i nesten nærmeste skog (ti minutters kjøring hjemmefra), litt i lysløype og litt midt inni skogen - helt fantastisk tur! 9,8 km ble det. Ganske rolig tempo.

Lørdag svømte jeg 2000 meter på 1 time og 12 minutter. 500 m bryst, 500 m crawl/bryst, 500 m bryst, 500 m crawl/bryst. De første 500 meterne svømte jeg på 13 minutter, er fornøyd med det :-) Merker at det går lettere nå med crawlen :)

I dag var det nydelig vær, men det tok litt tid før vi kom oss ut. Fikk med meg 16-åringen og hennes jevngamle venninne. Koselig, men du verden for noen slappfisker... Begynte å bli slitne etter 1,5 km... Det ble 5 km da, i meget rolig tempo :D Ikke så mye trening akkurat, men du verden så glad jeg ble for at de ville være med <3

Du er flink som alltid :). Jeg er imponert over svømmetreningen din! :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Jeg har gravd frem trimsyklene - min egen står bak spisebordet så jeg må flytte en gammel dukkevogn, rydde av bordet og dra frem sykkelen som står på en matte før jeg kan sykle... Hos kjæresten står den på soverommet til ungene og jeg måtte til med en liten runde med "dra frem, plasser en diger vedkubbe under (ellers tipper den så veldig nedover foran!) og juster setet etter at kjæresten brukte den en gang for leeeeenge siden".

Ble altså 30 min på trimsykkel mandag (11,6 km) og torsdag (12,5 km). Fremdeles kan jeg skylde på -15 der ute så noe uteliv blir det ikke. Har vært på hytta i helga, men det ble ikke noen skitur, brukte tiden på å fyre, lese ukeblader og drikke te. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Lillemus skrev:

Tja... Jeg har gravd frem trimsyklene - min egen står bak spisebordet så jeg må flytte en gammel dukkevogn, rydde av bordet og dra frem sykkelen som står på en matte før jeg kan sykle... Hos kjæresten står den på soverommet til ungene og jeg måtte til med en liten runde med "dra frem, plasser en diger vedkubbe under (ellers tipper den så veldig nedover foran!) og juster setet etter at kjæresten brukte den en gang for leeeeenge siden".

Ble altså 30 min på trimsykkel mandag (11,6 km) og torsdag (12,5 km). Fremdeles kan jeg skylde på -15 der ute så noe uteliv blir det ikke. Har vært på hytta i helga, men det ble ikke noen skitur, brukte tiden på å fyre, lese ukeblader og drikke te. :) 

Kjempeflink! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur på treningssenteret med styrketrening, en kveld 17 km. på ski med hodelykt og lang skitur både lørdag og søndag. Bra uke! :)  (selv om jeg ideelt sett skulle ha to styrkeøkter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vært hektisk, men har fått til 2 gode økter (2x90 min) på treningssenteret :) Får være fornøyd med det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, emilie321 skrev:

Denne uka har vært hektisk, men har fått til 2 gode økter (2x90 min) på treningssenteret :) Får være fornøyd med det.

 

Det er bra nok :) . Jeg har satt meg som mål at på de mest hektiske ukene så behøves det ikke å trene mer enn 2 ganger i uken. Man skal ha overskudd og energi til mye annet i livet også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag med trening i uke 4 .. nye uken. Er ganske fornøyd med treningsgrunnlaget mitt for tiden. Jeg har trent jevnt 3-4 ganger i uken. I dag var det 3 kilometer med løping på møllen på 14 minutter, og derretter styrketrening. Kjør på folkens! . Trening er bra for helsa! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...