Gå til innhold

NAV skal bli mye strengere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ka3d2B/ber-om-strengere-behandling-av-nav-ere

Hva synes dere om dette?

Høyres Anniken Hauglie fikk fornyet tillit som arbeids- og sosialminister. Hun varsler enda strengere krav til de som mottar ytelser fra NAV. Hun gir klar beskjed om at aktivitetskravene og kravene til mobilitet skal praktiseres konsekvent og strengt. Strengere krav til brukerne, tidligere hjelp og mer selvbetjening er ministerens ordre. Flere med nedsatt arbeidsevne skal over i arbeid. Mottakere av AAP plikter å delta i medisinsk behandling eller arbeidsrettede aktiviteter. Ved alvorlige brudd kan hele ytelsen stanses.

Hauglie er ikke fornøyd med at arbeidsledige i liten grad ønsker å flytte. Hun varsler at NAV kommer til å bli strengere i år.

Hva synes dere om dette? For strengt? Blir navere hundset for mye med nå? 

Anonymkode: 13678...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok noen vil bli lei av å bli herset med og at vi får en slags Rinkeby i Oslo øst snart. Folk mangler jobbmuligheter for lavutdannede, å flytte løser ikke dette, og alle egner seg ikke for høyere utdnaning/høyere stillinger, så da må de komme på bedre løsninger enn denne, evt så vil det gå som det går og svenske tilstander kommer

Lykke til

Anonymkode: 2baea...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på attføring som det het før, var jeg på trynet psykisk. Så jeg jobbet ikke i det hele tatt, og behandling hadde jeg brukt opp kvoten. Skal det bli så strengt så får de også ha noe å lokke med............

Anonymkode: 8a179...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir trist og lei meg når jeg leser dette. Blir også redd. Det var absolutt strengt og « tøfft» nok da jeg var psykisk syk i NAVsystemet. Det gjorde meg faktisk mye sykere. 

Anonymkode: 9fe8b...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut alt dom nevnes i artikkelen. Så gjenstår det å se da, om det blir med bare ord og ingen handling fra både ministeren og supperådet NAV.

Anonymkode: 6b184...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok noen vil bli lei av å bli herset med og at vi får en slags Rinkeby i Oslo øst snart. Folk mangler jobbmuligheter for lavutdannede, å flytte løser ikke dette, og alle egner seg ikke for høyere utdnaning/høyere stillinger, så da må de komme på bedre løsninger enn denne, evt så vil det gå som det går og svenske tilstander kommer

Lykke til

Anonymkode: 2baea...3bf

Glad jeg ikke bor i Oslo. Det er sikkert.

Anonymkode: 13678...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...