Gå til innhold

Ang vekt.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
5 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok ja det er vel sånn det er. Har vel gått i sparebluss da for jeg har vært sulten, trodde helt sikkert jeg hadde gått ned mer men neida. 

Når du veier deg, så tenk etter hvor du er i sykusen også. Jeg kan veie ganske mye mer rett før mens enn rett etter mens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Når du veier deg, så tenk etter hvor du er i sykusen også. Jeg kan veie ganske mye mer rett før mens enn rett etter mens. 

Jeg går på p.sprøyten, har syklusen noe å si da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg går på p.sprøyten, har syklusen noe å si da?

Ok, det vet jeg ikke . Har ikke erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Ok, det vet jeg ikke . Har ikke erfaring :)

Ok :) Men legen sa p.sprøyte kunne bidra til vektoppgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Hadde bare gått ned 400 gram denne uken, og har spist under 1300 kalorier pr dag. Hva skjer? Går kroppen i sparebluss når jeg spiser for lite? Holder godt på kiloene?

Det er helt normalt å gå ned 400 gram, og noen uker stå helt stille også. Skal du ned i vekt må du smøre deg med tålmodighet, sånn er det bare. Og det går gjerne i rykk og napp. Går du ned mye en uke, står det stilt eller en går ned lite uken etter. Men jeg har sagt det før, når du er så overvektig som du har gitt oss inntrykk av kan du gjerne legge deg på et par hundre kcal mer om dagen, og senere gå ned mere. Jeg har noen få kilo igjen nå, og først nå har jeg gått ned til 1300 kcal. Har gått ned alle de 50 kiloene ved å ligge på litt mer enn 1300 kcal, og har ikke trent mye heller.(dessverre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tilstede skrev:

Det er helt normalt å gå ned 400 gram, og noen uker stå helt stille også. Skal du ned i vekt må du smøre deg med tålmodighet, sånn er det bare. Og det går gjerne i rykk og napp. Går du ned mye en uke, står det stilt eller en går ned lite uken etter. Men jeg har sagt det før, når du er så overvektig som du har gitt oss inntrykk av kan du gjerne legge deg på et par hundre kcal mer om dagen, og senere gå ned mere. Jeg har noen få kilo igjen nå, og først nå har jeg gått ned til 1300 kcal. Har gått ned alle de 50 kiloene ved å ligge på litt mer enn 1300 kcal, og har ikke trent mye heller.(dessverre)

Ok, du har en tålmodighet av stål, trenger litt av det jeg og. Men ISW skriver jeg må spise mindre kalorier enn 1300?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lever man inaktivt må man spise relativt lite om man skal ned i vekt, holde vekten, 1300-1500 kalorier høres fornuftig ut. Mindre enn det er det nesten umulig å leve noe godt liv på over tid. Man må også ta i betraktning hvilket inntak du hadde tidligere om man skal si noe om dette. Men å forvente at man skal gå ned flere kilo i uka er å forvente for mye. Da må man kjøre slankekrigen-regime, altså legge til mye trening hver dag. Jeg gikk ned 25 kilo på et inntak av 1.500 kalorier på litt over et år og da kun med moderat aktivitet, dvs noen gåturer i uken. Og vekten de første ukene stod omtrent stille. Men så ble det fart i sakene. Mitt råd er at du holder deg til planen og ikke veier deg for ofte, da kvinners vekt fort kan variere 1-2 kilo bare i løpet av noen dager innimellom. 

Anonymkode: d6fea...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 22.1.2018 den 21.20, stjernestøv skrev:

Ok, du har en tålmodighet av stål, trenger litt av det jeg og. Men ISW skriver jeg må spise mindre kalorier enn 1300?

Du går ned i vekt på 1300 kcal, og hvis det er komfortabelt så synes jeg heller du skal ta tiden til hjelp enn å sulte deg på 1000 kcal. 

ISW var vel kritisk til om 1300 kcal er riktig for å gå ned akkurat 1 kg i uken. Han har sikkert rett i det. 

Hold deg til opplegget og tenkt langt fremover. Det er det enkleste. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gargamel skrev:

Du går ned i vekt på 1300 kcal, og hvis det er komfortabelt så synes jeg heller du skal ta tiden til hjelp enn å sulte deg på 1000 kcal. 

ISW var vel kritisk til om 1300 kcal er riktig for å gå ned akkurat 1 kg i uken. Han har sikkert rett i det. 

Hold deg til opplegget og tenkt langt fremover. Det er det enkleste. 

 

Jeg har nå tro på dem i vektklubben jeg da, har jo gjort dette før. Men ja, får ta tiden til hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg har nå tro på dem i vektklubben jeg da, har jo gjort dette før. Men ja, får ta tiden til hjelp. 

Ja, jeg synes du skal tro på dem. Folk er forskjellige, så de kan ikke vite nøyaktig hvor fort du vil gå ned, men jeg tror det viktigste er å holde seg til et opplegget i lang nok tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Ja, jeg synes du skal tro på dem. Folk er forskjellige, så de kan ikke vite nøyaktig hvor fort du vil gå ned, men jeg tror det viktigste er å holde seg til et opplegget i lang nok tid.

Ja det er nok det, jeg blir fort utålmodig. Vil jo ned i vekt når jeg går inn for det, har ikke spist sjokolade i år heller. Det må jo gi gevinst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er nok det, jeg blir fort utålmodig. Vil jo ned i vekt når jeg går inn for det, har ikke spist sjokolade i år heller. Det må jo gi gevinst. 

Imponert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld ,men at det skal være så veldig sunt å være veldig tynn har jeg aldri skjønt. Hvorfor egentlig?

Ofte i livet laver man bare en masse problemer av ting som ikke er synes jeg i min lille boble.

Anonymkode: a1560...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld ,men at det skal være så veldig sunt å være veldig tynn har jeg aldri skjønt. Hvorfor egentlig?

Ofte i livet laver man bare en masse problemer av ting som ikke er synes jeg i min lille boble.

Anonymkode: a1560...09f

Sant nok, men det er ikke bra å være så overvektig at det går ut over helsen.

Anonymkode: 0b0e6...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld ,men at det skal være så veldig sunt å være veldig tynn har jeg aldri skjønt. Hvorfor egentlig?

Ofte i livet laver man bare en masse problemer av ting som ikke er synes jeg i min lille boble.

Anonymkode: a1560...09f

Jeg vil bli sunnere, ikke spise sjokolade og chips hver dag. Da går jeg bare opp i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2018 den 2.18, AnonymBruker skrev:

Lever man inaktivt må man spise relativt lite om man skal ned i vekt, holde vekten, 1300-1500 kalorier høres fornuftig ut. Mindre enn det er det nesten umulig å leve noe godt liv på over tid. Man må også ta i betraktning hvilket inntak du hadde tidligere om man skal si noe om dette. Men å forvente at man skal gå ned flere kilo i uka er å forvente for mye. Da må man kjøre slankekrigen-regime, altså legge til mye trening hver dag. Jeg gikk ned 25 kilo på et inntak av 1.500 kalorier på litt over et år og da kun med moderat aktivitet, dvs noen gåturer i uken. Og vekten de første ukene stod omtrent stille. Men så ble det fart i sakene. Mitt råd er at du holder deg til planen og ikke veier deg for ofte, da kvinners vekt fort kan variere 1-2 kilo bare i løpet av noen dager innimellom. 

Anonymkode: d6fea...f3a

Ok. Du er flink :) Håper bare jeg har gått ned mer til veiingen på mandag, har holdt meg under 1300 kalorier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...