Gå til innhold

Er vel ikke farlig dette, vel?


Gjest anbr42

Anbefalte innlegg

Om jeg tar 500 mg quetiapin for å få sove.

Er så sjuk nå med feber, hodepine, og slapphet. Influensaen har vel nådd meg. Tenkte å ta 1000 mg paracetamol nå, og 500 mg quetiapin, i håp om å kunne sove meg gjennom det verste. Orker ikke å ha det sånn.

Til vanlig bruker jeg 50 mg q.

Håper på svar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Produsenten skriver at den absolutt bratteste opptrapping av Seroquel er 200-400-600 mg fra en dag til den neste. Å gå fra 50 til 500 direkte er derfor langt over det produsenten anbefaler. Den langt vanligste bivirkning ved for hurtig opptrapping er blodtrykksfall.  Håper denne advarselen ikke blir slettet av admin.

Anonymkode: 9b37c...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, anbr42 skrev:

Om jeg tar 500 mg quetiapin for å få sove.

Er så sjuk nå med feber, hodepine, og slapphet. Influensaen har vel nådd meg. Tenkte å ta 1000 mg paracetamol nå, og 500 mg quetiapin, i håp om å kunne sove meg gjennom det verste. Orker ikke å ha det sånn.

Til vanlig bruker jeg 50 mg q.

Håper på svar.

 

Det er en tullete løsning. I tillegg til det som står ovenfor, så er det slik at du risikerer å bli så sedert at du våkner og har tisset på deg. 

Anonymkode: 052c1...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å føle deg dårlige av den dosen medisiner på toppen av influensaen altså dobbelt så dårlig som du er nå.Medisinene vil også gi en annen type plager enn influensaen .

Anonymkode: 94dc7...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar fra alle tre. Jeg tok bare paracet og ikke quetiapin.

Men hva feiler det meg (i tillegg til den nevnte pågående influensaen) når jeg ikke utstår dette? Får jo selvmordslyster... Orker ikke dette ubehaget og vil bare bort fra meg selv! Er det tegn på at jeg har en pf? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, anbr42 skrev:

Takk for svar fra alle tre. Jeg tok bare paracet og ikke quetiapin.

Men hva feiler det meg (i tillegg til den nevnte pågående influensaen) når jeg ikke utstår dette? Får jo selvmordslyster... Orker ikke dette ubehaget og vil bare bort fra meg selv! Er det tegn på at jeg har en pf? :(

Vet om mange som ikke "tåler" å være syk med influensa eller litt ekstra smerter, tror ikke du er alene om å ville bort fra ubehaget. Akkurat måten du vil bort fra det er nok ikke så vanlig. 

Min eks forlangte en gang at jeg skulle ringe etter ambulanse, så syk var han. Det endte med at legevakten bestilte en taxi (det var lørdagsnatten og umulig for meg å komme igjennom til taxiene) Han kom slukøret hjem, han hadde bare en forkjølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vis en er utslitt psykisk eller fysisk og så får et tilleggs problem som influensa så kan det vel bare bli for mye å takle.Selv blir jeg helt ut av meg vis jeg får feber har liksom ingen ekstra psykisk helse å tære på .

Anonymkode: 94dc7...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...