Gå til innhold

Refinansiering av smålån


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har etter en tøff periode greid å skaffe meg en hel del forbrukslån/kredittgjeld som jeg nå sitter å vurderer om det lønner seg å refinansiere.

Lånene jeg har i dag:

15 000 Kredittkort ( effektiv 24,5% nom 19,5%)

8000 Kredittkort (21% rente)

27 000 Forbrukslån (Usikker, finner ikke renteoversikten i efaktura)

Vill det være lurt økonomisk å refinansiere dette i et lån på 50 000 via f.eks Lendo? Noen som har erfaring? Tenker det vill være lettere å forholde seg til 1 enn å ha 3 forskjellige.

Anonymkode: d9dbb...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skal samle alt i et lån, må du iallefall klippe i stykker de kredittkortene du har. Ellers er det lett og bare ta opp litt til og så litt til på de kredittkortene du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg har etter en tøff periode greid å skaffe meg en hel del forbrukslån/kredittgjeld som jeg nå sitter å vurderer om det lønner seg å refinansiere.

Lånene jeg har i dag:

15 000 Kredittkort ( effektiv 24,5% nom 19,5%)

8000 Kredittkort (21% rente)

27 000 Forbrukslån (Usikker, finner ikke renteoversikten i efaktura)

Vill det være lurt økonomisk å refinansiere dette i et lån på 50 000 via f.eks Lendo? Noen som har erfaring? Tenker det vill være lettere å forholde seg til 1 enn å ha 3 forskjellige.

Anonymkode: d9dbb...89a

Jeg gjorde det. Samlet alt i ett lån men så begynte jeg på nytt å bruke av kredittkortet igjen fordi utgiftene er for høye hver måned. Men jeg forsøker å få styr på det. Har langt høyere gjeld enn deg. Så nå er den eneste muligheten min å ikke ta opp enda mer lån og forsøke å få kontroll over økonomien. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, emilie321 skrev:

Hvis du skal samle alt i et lån, må du iallefall klippe i stykker de kredittkortene du har. Ellers er det lett og bare ta opp litt til og så litt til på de kredittkortene du har.

Enig i denne. For jeg erfarte at jeg begynte å bruke videre på kredittkortet etter at det ble nedbetalt fordi jeg slet økonomisk. Det kan kan gjøre er å være heller streng mot seg selv å få bort kredittkortene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liste med vurderinger av noen som tilbyr det du er ute etter.  Det står ikke hvor gammel artikkelen er, men Instabank er relativt ny (tror jeg), så den kan ikke være helt utdatert:

https://www.finanslisten.no/category/forbrukslan/

Se på det som er viktig for akkurat dere, ikke bare på terningkastene.  (Og ifølge fagpersonene i Luksusfellen bør man styre unna Bank Norwegian.)

Som flere andre har påpekt: Ikke ta opp nye lån etter refinansiering, da er det bedre (hvis det er absolutt helt nødvendig) å bake en utvidelse inn i refinansieringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, laban skrev:

Her er en liste med vurderinger av noen som tilbyr det du er ute etter.  Det står ikke hvor gammel artikkelen er, men Instabank er relativt ny (tror jeg), så den kan ikke være helt utdatert:

https://www.finanslisten.no/category/forbrukslan/

Se på det som er viktig for akkurat dere, ikke bare på terningkastene.  (Og ifølge fagpersonene i Luksusfellen bør man styre unna Bank Norwegian.)

Som flere andre har påpekt: Ikke ta opp nye lån etter refinansiering, da er det bedre (hvis det er absolutt helt nødvendig) å bake en utvidelse inn i refinansieringen. 

Jeg beklager å kjefte, men nå linker også du til en useriøs lånehai-side. Det finnes et utall av de, og de har som eneste formål å selge forbrukslån og kredittkort via å selge klikk til bankene, skjult i en slags "redaksjonell" kontekst.

Det finnes bare en seriøs sammenligningsside og det er Finansportalen.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg beklager å kjefte, men nå linker også du til en useriøs lånehai-side. Det finnes et utall av de, og de har som eneste formål å selge forbrukslån og kredittkort via å selge klikk til bankene, skjult i en slags "redaksjonell" kontekst.

Det finnes bare en seriøs sammenligningsside og det er Finansportalen.

Åja, da tok jeg feil av navnene i farten.  Fint at du la inn korreksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, laban skrev:

Åja, da tok jeg feil av navnene i farten.  Fint at du la inn korreksjon.

Det er nok det som gjør at slike sider er så god butikk, at folk forveksler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tak for alle svarene o gode tips! Jeg kutter kredittkortene

Anonymkode: d9dbb...89a

Det smarte er å rive kredittkortene i to når de er nedbetalte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2018 den 10.11, laban skrev:

Her er en liste med vurderinger av noen som tilbyr det du er ute etter.  Det står ikke hvor gammel artikkelen er, men Instabank er relativt ny (tror jeg), så den kan ikke være helt utdatert:

https://www.finanslisten.no/category/forbrukslan/

Se på det som er viktig for akkurat dere, ikke bare på terningkastene.  (Og ifølge fagpersonene i Luksusfellen bør man styre unna Bank Norwegian.)

Som flere andre har påpekt: Ikke ta opp nye lån etter refinansiering, da er det bedre (hvis det er absolutt helt nødvendig) å bake en utvidelse inn i refinansieringen. 

Jeg har lån fra en av disse på listen.... Og aldri mer forbrukslån her i gården!. Nå er det bare å få den bort! Ferier skal betales av sparte midler!. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22/01/2018 at 8:08 PM, Mina1 said:

Enig i denne. For jeg erfarte at jeg begynte å bruke videre på kredittkortet etter at det ble nedbetalt fordi jeg slet økonomisk. Det kan kan gjøre er å være heller streng mot seg selv å få bort kredittkortene. 

Jeg har vært i samme situasjon. Jeg tok et lån fra https://www.coolfinans.com/lan/sambla for å gå på ferier som jeg ikke hadde råd til. Nå angrer jeg det mye, og håper jeg kan betale ned det så snart som mulig. Det er ikke verdt å ta lån til forbruk, og hvis du trenger å låne for noe annet, må du sjekke betingelsene.

Anonymkode: 3b7d8...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i samme situasjon. Jeg tok et lån fra https://www.coolfinans.com/lan/sambla for å gå på ferier som jeg ikke hadde råd til. Nå angrer jeg det mye, og håper jeg kan betale ned det så snart som mulig. Det er ikke verdt å ta lån til forbruk, og hvis du trenger å låne for noe annet, må du sjekke betingelsene.

Anonymkode: 3b7d8...c7e

Jeg har lån fra et slikt type selskap jeg også. Men blir bare stresset av det ja. Så det er ikke verdt det. Blir for mye gebyrer. Beste er å spare opp først på egen hånd for da kan man slappe bedre av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mina1 skrev:

Jeg har lån fra en av disse på listen.... Og aldri mer forbrukslån her i gården!. Nå er det bare å få den bort! Ferier skal betales av sparte midler!. 

Jeg håper bare at du har denne setningen i hodet neste gang du har intenst lyst til å dra på ferie! Av og til føler jeg at impulskontroll er noe du bør øve litt på. Mange avgjørelser i livet ditt har du tatt på impuls, virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg håper bare at du har denne setningen i hodet neste gang du har intenst lyst til å dra på ferie! Av og til føler jeg at impulskontroll er noe du bør øve litt på. Mange avgjørelser i livet ditt har du tatt på impuls, virker det som.

Ok... du mener at jeg gjør ting uten å tenke hva jeg begir meg ut på? Det har skjedd en del ganger ja. Men jeg ser at jeg må snu det og gjøre noe med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...