Gå til innhold

Tåler tydeligvis ikke stort..


Gjest anbr42

Anbefalte innlegg

når jeg får selvmordsimpulser av influensa.

Har ikke bestandig vært sånn. Jeg har taklet og klart mer enn de fleste, vil jeg tro.

Men de siste åra har jeg fort blitt suicidal ved den minste motgang. Hva kan det skyldes? 

Har bp2 hvis det er av betydning. Og trekk fra eupf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det skyldes at du har lært deg til å tenke på en særdeles ukonstruktiv måte. Du tenker på at å dø er den universale løsningen for alle tenkelige problemer, og det må du slutte med.

Du vet nok like godt som meg at en influensa går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror det skyldes at du har lært deg til å tenke på en særdeles ukonstruktiv måte. Du tenker på at å dø er den universale løsningen for alle tenkelige problemer, og det må du slutte med.

Du vet nok like godt som meg at en influensa går over.

Tror du har helt rett. Men hva kan være alternative tanker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, anbr42 skrev:

Tror du har helt rett. Men hva kan være alternative tanker? 

At dette går over, og at det kommer fine dager igjen. Selv om det ikke føles sånn, er de aller fleste problemer man har av forbigående art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, issomethingwrong skrev:

At dette går over, og at det kommer fine dager igjen. Selv om det ikke føles sånn, er de aller fleste problemer man har av forbigående art.

Enig,snakker av erfaring 💗 

Anonymkode: 02ad9...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, issomethingwrong skrev:

At dette går over, og at det kommer fine dager igjen. Selv om det ikke føles sånn, er de aller fleste problemer man har av forbigående art.

Akkurat ordene "det går over" står i kriseplanen min. Noe av det jeg skal si til meg selv når det begynner å storme.

Ikke alltid lett å huske på da, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, anbr42 skrev:

Akkurat ordene "det går over" står i kriseplanen min. Noe av det jeg skal si til meg selv når det begynner å storme.

Ikke alltid lett å huske på da, men.

Jeg husker da jeg var dårlig psykisk at jeg også syntes sykdommer som forkjølelse og influensa var ekstra ille. Jeg var ikke suicidal, men når man har det tungt fra før og ser mørkt på framtiden, så er det ekstra slitsomt med en ekstra belastning.

Men for deg tenker jeg det også handler om hvordan du har vent deg til å tenke. Jeg tror bare ikke du må gi disse tankene så mye oppmerksomhet. Det er en dårlig ide å ta livet sitt, og det vet nok du også.

Ikke bland EUPF inn i dette, tror jeg. Da er det andre tankemønstre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2018 den 19.03, anbr42 skrev:

når jeg får selvmordsimpulser av influensa.

Har ikke bestandig vært sånn. Jeg har taklet og klart mer enn de fleste, vil jeg tro.

Men de siste åra har jeg fort blitt suicidal ved den minste motgang. Hva kan det skyldes? 

Har bp2 hvis det er av betydning. Og trekk fra eupf.

I dag hørte jeg om et interessant kurs som kanskje kan være noe for deg. Du kan google det og se om det står noe mer om det. KIB-kurs. Kurs i belastninger. Hvordan vi møter og forstår og takler livets belastninger som kommer i vår vei, slik hun kort forklarte det for meg. Selv skal jeg gå på et slikt kurs, når jeg er ferdig med gruppeterapi i angstmestring. Et kurs i gangen er vel nok. Men tror et slikt kurs kan være bra for mange av oss som er her inne egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det nesten litt motsatt. Når jeg ligger med influensa og feber, så kjenner jeg at de psykiske plagene mine blir lagt litt på is. Det er akkurat som at jeg ikke orker å tenke på dem, og at kroppen spalter bort det psykiske.  

Anonymkode: 67048...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2018 den 21.06, tilstede skrev:

I dag hørte jeg om et interessant kurs som kanskje kan være noe for deg. Du kan google det og se om det står noe mer om det. KIB-kurs. Kurs i belastninger. Hvordan vi møter og forstår og takler livets belastninger som kommer i vår vei, slik hun kort forklarte det for meg. Selv skal jeg gå på et slikt kurs, når jeg er ferdig med gruppeterapi i angstmestring. Et kurs i gangen er vel nok. Men tror et slikt kurs kan være bra for mange av oss som er her inne egentlig.

Takk for innspill. Sikkert et nyttig kurs for noen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det nesten litt motsatt. Når jeg ligger med influensa og feber, så kjenner jeg at de psykiske plagene mine blir lagt litt på is. Det er akkurat som at jeg ikke orker å tenke på dem, og at kroppen spalter bort det psykiske.  

Anonymkode: 67048...066

Ja, vi er forskjellige. Høres litt deilig ut å ha det sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2018 den 18.16, issomethingwrong skrev:

Jeg husker da jeg var dårlig psykisk at jeg også syntes sykdommer som forkjølelse og influensa var ekstra ille. Jeg var ikke suicidal, men når man har det tungt fra før og ser mørkt på framtiden, så er det ekstra slitsomt med en ekstra belastning.

Men for deg tenker jeg det også handler om hvordan du har vent deg til å tenke. Jeg tror bare ikke du må gi disse tankene så mye oppmerksomhet. Det er en dårlig ide å ta livet sitt, og det vet nok du også.

Ikke bland EUPF inn i dette, tror jeg. Da er det andre tankemønstre igjen.

Takk igjen for svar. :)

Nei, jeg tror heller ikke det har så mye med eupf å gjøre. Jeg har ikke eupf, bare noen trekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.1.2018 den 20.20, AnonymBruker skrev:

Kanskje du er deprimert nå?

Anonymkode: 5bad3...2fb

Depressive symptomer kommer og går ofte, men jeg er ikke deprimert nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Har du tatt en utredning  om mulige allergier. En allergisk reaksjon er mye annerledes enn man kanskje tror om man aldri har hatt det sjøl. Det kan ofte også  arte seg som bare vedvarende tretthet og " nedblåsthet" i hele kroppen. Og om man ikke kjenner årsak til ting så er det ikke rart man blir tungsindig. Man klarer jo heller ikke å si noe ordentlig konkret om hvorfor man bare nå må ta bedre vare på seg selv til kanskje personer man treffer ute i det sosiale liv. De aller nærmeste forstår som regel men så mye bedre også for dem om man klarer å finne ut av hva som kanskje er veldig trist og problematisk.Alle tåler ikke like mye. Sånn er det bare at enkelte er mere utsatt på alle måter.

Eller kanskje noen mobber deg som du ingen har å snakke med om????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Maggie55 skrev:

Har du tatt en utredning  om mulige allergier. En allergisk reaksjon er mye annerledes enn man kanskje tror om man aldri har hatt det sjøl. Det kan ofte også  arte seg som bare vedvarende tretthet og " nedblåsthet" i hele kroppen. Og om man ikke kjenner årsak til ting så er det ikke rart man blir tungsindig. Man klarer jo heller ikke å si noe ordentlig konkret om hvorfor man bare nå må ta bedre vare på seg selv til kanskje personer man treffer ute i det sosiale liv. De aller nærmeste forstår som regel men så mye bedre også for dem om man klarer å finne ut av hva som kanskje er veldig trist og problematisk.Alle tåler ikke like mye. Sånn er det bare at enkelte er mere utsatt på alle måter.

Eller kanskje noen mobber deg som du ingen har å snakke med om????

Takk for innspill, Maggie55 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...