Gå til innhold

Har du planlagt ferie i år?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Mina1 skrev:

Skal lage meg et budsjett. Jeg har bare tatt alt på sparket.. og ikke orket å se på det, men nå må jeg begynne. Ser alvoret i det. Takker for gode tips :) . Setter pris på det. Jeg behøvde å våkne av mitt drømmemodus. 

Jeg har helt tydelig betalt for lite. Kun ca 500-1000 kroner. Nå må jeg bare begynne å kjøre på med så høye summer som mulig. Jeg ser jo at ellers blir jeg jo aldri ferdig å betale ned på lånet. Og det er jo ikke så rart at jeg sliter med nattesøvn og i dag så har jeg gått konstant og tenkt på dette. Men må forsøke å roe litt ned og koble det litt ut. Blir ikke bedre av å stresse :) 

Tenker også på om jeg skulle forsøke å finne meg et billigere sted å bo... Men jeg bor jo egentlig ganske billig for å leie en leilighet... Men hvis jeg hadde bodd en ganske billig plass for en stund så hadde lånet blitt lettere å betale ned. Jeg vet ikke helt om det fins hjelpetiltak for folk som havner i min knipe. Om det er noe som kan gjøres for å gjøre det lettere for meg. Men jeg er jo skyld i det selv for jeg har jo hatt problemer, som gjør at jeg havnet i dette her. 

Setter pris på de tips dere kan gi meg :) 

Har sagt det før, men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke setter kreftene inn på å skaffe deg en ekstrajobb. Oppsøk sykehjem, bensinstasjoner, butikker, barnehager, rengjøringsbyråer(!) og andre plasser hvor det kan være mulig å få noen ekstravakter. Kanskje er det vanskelig, men å bruke en del av den tiden du bruker på DOL til å ringe rundt og evt. oppsøke potensielle arbeidsgivere kan synes fornuftig. Et krafttak med ekstravakter et halvt års tid og du kan være gjeldfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, Xtra skrev:

Har sagt det før, men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke setter kreftene inn på å skaffe deg en ekstrajobb. Oppsøk sykehjem, bensinstasjoner, butikker, barnehager, rengjøringsbyråer(!) og andre plasser hvor det kan være mulig å få noen ekstravakter. Kanskje er det vanskelig, men å bruke en del av den tiden du bruker på DOL til å ringe rundt og evt. oppsøke potensielle arbeidsgivere kan synes fornuftig. Et krafttak med ekstravakter et halvt års tid og du kan være gjeldfri.

Jeg søker i vei.  Men har ikke fått jobb ennå. Har sendt ganske mange søknader og har forhørt meg rundt. Og holder på slik hver dag. Men det er ikke enkelt. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg søker i vei.  Men har ikke fått jobb ennå. Har sendt ganske mange søknader og har forhørt meg rundt. Og holder på slik hver dag. Men det er ikke enkelt. 

Ja, du har fortalt at du søker ny fast jobb, og jeg kan forstå at det kan være vanskelig å finne. Men jeg trodde ikke det var like vanskelig å finne ekstrajobber/vikariater. Tror personlig oppmøte og telefoner må til, ikke bare skriftlige søknader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, du har fortalt at du søker ny fast jobb, og jeg kan forstå at det kan være vanskelig å finne. Men jeg trodde ikke det var like vanskelig å finne ekstrajobber/vikariater. Tror personlig oppmøte og telefoner må til, ikke bare skriftlige søknader.

Det er vanskelig. Det er slik at de helst vil ansette ungdommer i min bransje. 

Mange tror det er så lett å finne en ekstrajobb og vikariat osv, men det er ikke så lett som man kan tro. Jeg har søkt på en haug med ekstrajobber. Jeg har spurt rundt. Men nei jeg har ikke lykkes. Og mange sier at de vil helst ansette unge pga det lønnsmessige. Altså innen min bransje. 

Men jeg hører mange sier: at det er bare å skaffe seg en jobb.. den har jeg hørt utallige av ganger... Og man blir da litt oppgitt når man ikke lykkes... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...