Gå til innhold

Kristent møte og abilify


Gjest elina777

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det står at Gud er far. Han er en god , barmhjertig og kjærlig far. Han har gitt oss en fri vilje og vil ikke tvinge seg på oss og skremme oss. Du trenger i hvert fall ikke være redd for Gud eller at han ikke er fornøyd med deg. Gud er kjærlighet og det ligger i hans natur å elske deg. Enten du velger å tro eller ikke. Vet ikke om Gud viser seg i psykoser hos mennesker som er forvirret og plaget. Tror heller at Gud vil at vi skal  snakke med han som til en god og trygg venn . Hvis du har et urolig sinn tror jeg nok Gud heller vil at du skal ha fred. 

 

Anonymkode: 191b2...9a3

The relationship between religion and schizophrenia is of particular interest to psychologists because of the similarities between religious experiences and psychotic episodes; religious experiences often involve auditory and/or visual hallucinations, and those with schizophrenia commonly report similar hallucinations, along with a variety beliefs that are commonly recognized by modern medical practitioners as delusional. In general, religion has been found to have "both a protective and a risk increasing effect" for schizophrenia.

A common report from those with schizophrenia is some type of a religious belief that many medical practitioners consider to be delusional - such as the belief they are divine beings, God is talking to them, they are possessed by demons, etc. Active and adaptive coping skills in subjects with residual schizophrenia are associated with a sound spiritual, religious, or personal belief system. In a study of patients with schizophrenia that had been previously admitted to a hospital, 24% had what the medical field refers to as religious delusions. This has led some researchers to question whether schizophrenia leads an individual to become more religious, or if intense religiosity leads to schizophrenia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Religion_and_schizophrenia

Anonymkode: 7fc92...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest elina777
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du det er slik at religiøse og åndelige opplevelser er så nært knyttet til psykose og lignende lidelser?

Anonymkode: 7fc92...eb9

Jeg vet ikke, merkelig... mamma hørte Gud si navnet hennes i psykose og hun var ateist og trodde på vitenskapen sa hun i frisk fase

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

Under en såkalt manisk psykose fikk jeg Guds kommunikasjon inn i hodet som sa jeg står i fare for brystkreft, hudkreft og tarmkreft og hjerteinfarkt

 

så nå vet jeg ikke om det var Gud eller fra meg selv, fra media! Og like etterpå kom en artikkel i VG på iPhone min om at «tung som ung gir hjertesvikt som slank voksen», liksom direkte rettet mot meg. I den tiden var masse artikler i media rettet mot meg. Jeg tok printscreen av de alle. Beskjed om at jeg kan leve lenge om jeg spiser mye fisk. Spist lite fisk i det siste. Tegn fra Gud at jeg kommer på dette nå? Det var tegn via en bikkje som levde lenge og bilde av bikkja og masse fisk.

Endret av elina777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, elina777 skrev:

Under en såkalt manisk psykose fikk jeg Guds kommunikasjon inn i hodet som sa jeg står i fare for brystkreft, hudkreft og tarmkreft og hjerteinfarkt

 

så nå vet jeg ikke om det var Gud eller fra meg selv, fra media! Og like etterpå kom en artikkel i VG på iPhone min om at «tung som ung gir hjertesvikt som slank voksen», liksom direkte rettet mot meg. I den tiden var masse artikler i media rettet mot meg. Jeg tok printscreen av de alle. Beskjed om at jeg kan leve lenge om jeg spiser mye fisk. Spist lite fisk i det siste. Tegn fra Gud at jeg kommer på dette nå? Det var tegn via en bikkje som levde lenge og bilde av bikkja og masse fisk.

Nei, det er heller tegn på at sykdommen din er på retur.

Anonymkode: 7fc92...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, elina777 skrev:

Under en såkalt manisk psykose fikk jeg Guds kommunikasjon inn i hodet som sa jeg står i fare for brystkreft, hudkreft og tarmkreft og hjerteinfarkt

 

så nå vet jeg ikke om det var Gud eller fra meg selv, fra media! Og like etterpå kom en artikkel i VG på iPhone min om at «tung som ung gir hjertesvikt som slank voksen», liksom direkte rettet mot meg. I den tiden var masse artikler i media rettet mot meg. Jeg tok printscreen av de alle. Beskjed om at jeg kan leve lenge om jeg spiser mye fisk. Spist lite fisk i det siste. Tegn fra Gud at jeg kommer på dette nå? Det var tegn via en bikkje som levde lenge og bilde av bikkja og masse fisk.

Dette er ikke Gud. 

Anonymkode: 191b2...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Når én person har vrangforestillinger kalles det psykose. Når mange deler den samme vrangforestillingen kalles det religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...