Gå til innhold

Gruer meg irrasjonelt mye


 cilie

Anbefalte innlegg

Til noe i jobbsammenheng. Egentlig generelt mye på jobb en periode nå, men særlig en ting gir meg skikkelig bryderi... Har gruet meg lenge og vet at jeg må levere. Jeg kommer meg ikke unna dette.

Denne angsten i forkant gjør forberedelsene særlig krevende. Konsentrasjon er borte, og alt jeg skal «sy sammen» blir bare utydelige bruddstykker... Det er noe jeg absolutt burde takle, men jeg er nå seriøst redd for at jeg skal få fullstendig black out. Våkner (det er for så vidt vanlig) m angst altfor tidlig. 

Noen m tips til «nødhjelp»? Noen triks til å få vekk nervene? Jeg kommer garantert til å bruke betablokker. Må være våken og klar/kjapp i hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, cilie skrev:

Til noe i jobbsammenheng. Egentlig generelt mye på jobb en periode nå, men særlig en ting gir meg skikkelig bryderi... Har gruet meg lenge og vet at jeg må levere. Jeg kommer meg ikke unna dette.

Denne angsten i forkant gjør forberedelsene særlig krevende. Konsentrasjon er borte, og alt jeg skal «sy sammen» blir bare utydelige bruddstykker... Det er noe jeg absolutt burde takle, men jeg er nå seriøst redd for at jeg skal få fullstendig black out. Våkner (det er for så vidt vanlig) m angst altfor tidlig. 

Noen m tips til «nødhjelp»? Noen triks til å få vekk nervene? Jeg kommer garantert til å bruke betablokker. Må være våken og klar/kjapp i hodet. 

Kan du snakke deg gjennom presentasjonen med en venn en kveld? Fortelle hva du skal gjøre, prøve å komme i gang?

Anonymkode: ce229...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du snakke deg gjennom presentasjonen med en venn en kveld? Fortelle hva du skal gjøre, prøve å komme i gang?

Anonymkode: ce229...0f8

Takk for tips - det kan jeg helt sikkert gjøre. Kan stå og trene der jeg skal være også. Jeg har jobbet litt nå, men er så kritisk til alt. Jeg burde være vant til dette, men er så bekymret for overgangene, small talken osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har angst for angsten din.

Du tror på samme måte som en som har flyskrekk tror at han blir gal på flyet, spreller i midtgangen, etc. at du får blackout og ikke greier noen ting. Det kan ikke skje. Angst fungerer ikke sånn. 

Alle med sosial angst som skal holde taler, osv. får et adrenalinkick men de greier å gjennomføre bra likevel. Det aller verste som kan skje er at du ser litt nervøs ut. Men angst gjør deg konsentrert. Ikke motsatt. Det er sånn hjernen fungerer.

Det er helt greit at du tar betablokker, men du kommer til å greie dette fint. Det føles bare ikke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du har angst for angsten din.

Du tror på samme måte som en som har flyskrekk tror at han blir gal på flyet, spreller i midtgangen, etc. at du får blackout og ikke greier noen ting. Det kan ikke skje. Angst fungerer ikke sånn. 

Alle med sosial angst som skal holde taler, osv. får et adrenalinkick men de greier å gjennomføre bra likevel. Det aller verste som kan skje er at du ser litt nervøs ut. Men angst gjør deg konsentrert. Ikke motsatt. Det er sånn hjernen fungerer.

Det er helt greit at du tar betablokker, men du kommer til å greie dette fint. Det føles bare ikke sånn.

Hehe, «spreller i midtgangen» faktisk😅 Jeg vet jeg ikke blir gal etc på flyet, men jeg vet at det gir meg ubehag uten en liten pille. Og d er det samme ubehaget jeg frykter. Jeg hater situasjonen, og vet at jeg ikke oppfører meg naturlig og så verbalt sterkt jeg pleier/burde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null konsentrasjon - er det mulig? Jeg klarer virkelig ikke å lære meg alt jeg må. Går jo hele dager bort på ørkesløs jobbing😥

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, cilie skrev:

Null konsentrasjon - er det mulig? Jeg klarer virkelig ikke å lære meg alt jeg må. Går jo hele dager bort på ørkesløs jobbing😥

Går du og tenker mye på også andre ting?

Min kons har vært elendig lenge nå fordi jeg har hatt så mye å tenke på og mange bekymringer. Er det sånn for deg og? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, MxxM skrev:

Går du og tenker mye på også andre ting?

Min kons har vært elendig lenge nå fordi jeg har hatt så mye å tenke på og mange bekymringer. Er det sånn for deg og? 

 

Ja, det er absolutt en mulighet - men de bekymringene har vedvart en stund da. 

Tror jeg har skikkelig prestasjonsangst for noe utenfor komfortsonen min, og mens nerver skjerper andre, resulterer det i «brain fog» og dårligere prestasjon hos meg. Og vissheten om det siste, gjør at jeg gruer meg i hjel. Det igjen påvirker muligheten til god forberedelse. Samtidig hjelper det lite å være godt forberedt, når alt likevel blir «borte» når nervene kommer. Uff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...