Gå til innhold

Samme kul i brystet??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I 2015 gikk jeg til lege etter at jeg fant en avlang kul i brystet. Jeg hadde da i forkant kjent masse på den, så visste nøyaktig hvor den lå. Legen henviste meg til mammografi for å sjekke forsikkerhetskyld. De sjekket kulen på sykehuset og fikk etter skanning vite at det heldigvis bare var en kjertel. (Brysknute/kjertel. De sjekket mitt andre bryst for å være helt sikker. 

Nå 2år etter har jeg fortsatt den der?! Tror og mener den er på samme plass, men liker ikke å kjenne denne lille kulen. Bør jeg dra inn igjen? Den har vært der hele tiden tror jeg, men kun den siste tiden jeg har begynt å bemerke meg på den igjen. Er det samme kul, eller kan det være en ny på omtrent nøyaktig plass? Vær så grei å svar meg...blir fort engstelig. 

Hilsen 2-barns mamma på 30. 

Anonymkode: 4d436...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En brystknute/kjertel vil vel ikke forsvinne med mindre den opereres ut. Forsøk og ikke bekymre deg så mye over dette om du kjenner den på akkurat samme sted. Ta en tur til legen for å bli beroliget og undersøkt. 

Anonymkode: ff660...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så jeg kan roe meg ned med at det er den samme? Ville kanskje merket om det var en ny. Den har blitt noe mindre, å jeg må treffe skikkelig for å klare å finne den. Litt skummelt å ha kuler i brystet, men reiner med det er den samme. Ville kanskhe nok ha fått andre symptomer i tillegg om det hadde vært kreft. 

Anonymkode: 4d436...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er INGEN som via nettet kan si om dette er farlig eller ufarlig. Ta en tur til legen igjen.

Anonymkode: 991c1...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, så jeg kan roe meg ned med at det er den samme? Ville kanskje merket om det var en ny. Den har blitt noe mindre, å jeg må treffe skikkelig for å klare å finne den. Litt skummelt å ha kuler i brystet, men reiner med det er den samme. Ville kanskhe nok ha fått andre symptomer i tillegg om det hadde vært kreft. 

Anonymkode: 4d436...c80

Det kan være den samme, men det utelukker ikke at det bør undersøkes. Men det gir grunnlag for ikke å nødvendigvis tenke at noe er alvorlig galt.

Anonymkode: ff660...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk time allerede imorgen siden det er snakk om kul. Men nå kommer jeg ikke til å få sove inatt:/ har hele tiden tenkt det er en kjertel som ikke går bort og at det er den samme. 

Noen som har/hatt noe lignende? Eller en lege som vet at kuler kan bli værende for alltid uten å forandre seg...? 

Anonymkode: 4d436...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

Jeg har en hard fettkul i låret den har vært der i 18 år. Diger sak. Har undersøkt den flere ganger, samme svar hver gang. Fettkul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Worrysome plenty skrev:

Jeg har en hard fettkul i låret den har vært der i 18 år. Diger sak. Har undersøkt den flere ganger, samme svar hver gang. Fettkul.

Jeg har det samme, bortsett fra at den ikke er diger, men godt synlig da. Nå har jeg aldri vært hos legen med den, regner med at det er en fettkul. Har hatt den i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes jeg kan huske det samme, de på mammografien på sykehuset sa det var en fettkul/kjertel eller noe sånn jeg hadde i brystet. Bare litt ekkelt å ikke vite om det er nøyaktig den. Tusen Takk for svar dere:-) 

Anonymkode: 4d436...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis det er kreft, vil kulen sitte fast da? Denne er ikke fast, denne kan jeg bevege frem og tilbake. Litt avlang å ikke så hard. Plis gi meg svar... 

Anonymkode: 4d436...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er kreft, vil kulen sitte fast da? Denne er ikke fast, denne kan jeg bevege frem og tilbake. Litt avlang å ikke så hard. Plis gi meg svar... 

Anonymkode: 4d436...c80

Hva sa legen?

Anonymkode: ff660...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva sa legen?

Anonymkode: ff660...36f

Det var en ung mann, å pinglete meg snakket bare om kulen. Han kjente ikke etter, men foreslo jeg kunne få ei dame til å kjenne på den. Han trodde ikke det var fare, men slår meg ikke til ro før hun kjenner på den. Altså neste uke. Vil i mellomtiden bare ha litt erfaring rundt dette. 

Anonymkode: 4d436...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...