Gå til innhold

Bør jeg slutte med Estradot før operasjon?


KathrineK

Anbefalte innlegg

Jeg skal opereres i narkose og legen ville at jeg gjerne sluttet med Estradot noen uker før operasjonen, men han sa at jeg kunne høre med min gynekolog. Jeg rekker ikke å få timevis henne før operasjonen.

Jeg er 48 år og kom i klimakteriet for 3 år siden. Jeg får urinveisproblemer og plager som ligner på kraftig sopp når jeg ikke bruker plastrene og jeg gruer meg veldig til å ikke bruke dem. Jeg kommer stort sett å være nødt å sitte på toalettet og ha vondt i denne perioden.Om jeg ikke hadde vært i klimakteriet hadde vel kroppen produsert dette hormonet selv? Hvor utslagsgivende er dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er faktisk litt usikker på om lfgen trodde heg brukte p-plaster og ikke østrogenplaster. Da tilfører man kroppen noe som den ikke hadde. Dette er jo noe kroppen min hadde for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Rent logisk skulle det ikke være nødvendig å stoppe med østrogen-plaster før operasjonen, av grunn som du selv er inne på, men noen ser litt 'firkantet' på spørsmålet. Jeg vil foreslå at du ringer til avdelingen hvor du skal opereres og forhører deg. Du kan også bare slutte og i stedet bruke Ovesterin (østrogen) stikkpiller i skjeden, de kan kjøpes uten resept. De er effektive mot urinveisplager.

En annen ting. Du bruker Estradot. Er din livmor fjernet? har du hormonspiral? tar du Provera av og til?

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...