Gå til innhold

ADD medisinering etter mange år uten medisin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk diagnosen ADD for 17 år siden, ble da medisinert med Concerta, og etterpå Ritalin da Concerta ikke hadde ønsket effekt.
Etter mange år på medisinen, var jeg ferdig med skolen, å ønsket å prøve meg på livet uten medisin. Snakket med legen om seponering av denne, og nedtrappingen begynte. Har nå vært umedisinert i 9 år, og innser mer og mer at jeg kanskje egentlig trenger medisinen.

 

Er mye ukonsentrert i jobb og andre sosiale sammenhenger, jobber i helsesektoren selv, og bruker egentlig alt av energi på å være så "med" som jeg i det hele tatt klarer, dette resulterer i sinne pga trøtthet når jeg kommer hjem fra jobb. Har det siste året ikke klart å spise middag før jeg har sovet i FIRE timer etter jobb. Når middagen er fortært, er det sent, og både jeg og mannen min går å legger oss å sover.
 

Jeg kan ikke dra på butikken, besøk, kafè eller noe annet som har med mennesker å gjøre før jeg drar på jobb, da jeg bruker så mye energi på dette at jeg ikke klarer å fungere på jobb. Sliter med en del indre uro også.

Mitt spørsmål er - Er det vanskelig å få oppstart av medisin igjen?
Må jeg igjennom mye styr for det?
Må jeg testes på nytt?
Kan jeg be om time til den ene legen som jobber her som har mulighet til å skrive ut denne type medikament, eller må jeg igjennom fastlegen min først?

Anonymkode: f2379...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei. 

Jeg har også hatt oppstart på ADHD medisin etter noen års pause. Jeg vil ikke si det er vanskelig å få oppstart igjen, spesielt om du allerede har fått diagnosen. Med tanke på at det er 17 år siden kan det hende du må ha samtale med psykiater og fått testet hjerte og blodtrykk. 

Lykke til :)

Anonymkode: 6bda0...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...