Gå til innhold

Fjerne deler av journal fra man var barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg var barn var jeg inn og ut av en del behandlingsentre/spesielskoler/institusjoner i tillegg til at jeg var på bup (det var mest foreldrene mine som hadde møter der da)

Nå tørr jeg ikke søke hjelp fordi jeg føler at jeg fikk for mye hjelp da jeg var barn.. er flau over å ha fått så mye hjelp. Allikevel så hjalp ingenting av denne "hjelpen" jeg fikk der jeg var kanskje fordi jeg ikke hadde fått noen diagnose på den tiden. Jeg ønsker å fjerne de delene av journalen min der det står om at jeg har vært på de forskjellige stedene, kan man det?

Men uansett er det flere her som har en barndom fylt med helsevesenet? Som har vært på forskjellige behandlingsentre? 

 

Anonymkode: 3024f...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var barn var jeg inn og ut av en del behandlingsentre/spesielskoler/institusjoner i tillegg til at jeg var på bup (det var mest foreldrene mine som hadde møter der da)

Nå tørr jeg ikke søke hjelp fordi jeg føler at jeg fikk for mye hjelp da jeg var barn.. er flau over å ha fått så mye hjelp. Allikevel så hjalp ingenting av denne "hjelpen" jeg fikk der jeg var kanskje fordi jeg ikke hadde fått noen diagnose på den tiden. Jeg ønsker å fjerne de delene av journalen min der det står om at jeg har vært på de forskjellige stedene, kan man det?

Men uansett er det flere her som har en barndom fylt med helsevesenet? Som har vært på forskjellige behandlingsentre? 

 

Anonymkode: 3024f...498

En kan sperre deler eller hele journalen. Sperret selv mye av journalen min pga det sto utrolig mye feil der. Bare søk på Internett etter skjema for sperring av journal i din helseregion. Men tviler på om den journalen spiller så mye inn nå om du søker behandling. Ting kan endre seg mye fra en er barn til en blir voksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, aa-k-j skrev:

En kan sperre deler eller hele journalen. Sperret selv mye av journalen min pga det sto utrolig mye feil der. Bare søk på Internett etter skjema for sperring av journal i din helseregion. Men tviler på om den journalen spiller så mye inn nå om du søker behandling. Ting kan endre seg mye fra en er barn til en blir voksen. 

Gjorde du denne sperringa på nettet eller hvordan gjorde du det?

For dette med at man kan lese journalen sin på nettet er jo en ganske ny greie og det er kun journaler/epikriser skrevet etter 2015 (?) som kommer opp på minjournal.no (ihvertfall hos meg)

Anonymkode: 3024f...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2018 den 18.01, AnonymBruker skrev:

Gjorde du denne sperringa på nettet eller hvordan gjorde du det?

For dette med at man kan lese journalen sin på nettet er jo en ganske ny greie og det er kun journaler/epikriser skrevet etter 2015 (?) som kommer opp på minjournal.no (ihvertfall hos meg)

Anonymkode: 3024f...498

Jeg printet ut et skjema fra Internett jeg fylte ut og sendte. Søk etter «skjema sperring av journal» på Google og se etter skjema for helseregionen du tilhører, fyll ut og sendt inn (brev). Men er jo mulig det kan gjøres via Internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...