Gå til innhold

Sønnen vil bo fast hos meg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en nesten voksen sønn. Tenåring som nærmer seg myndighetsalder. Han har hatt et ønske om å bo fast hos meg, og vi har latt han bestemme selv om det. 

Nå pratet jeg med min mor i dag. Og hun begynte som vanlig å mase på meg om at sønnen burde bo hos faren også. Og at jeg burde si til sønnen at han får ikke bo hos meg hele tiden og at nå skulle han reise å være hos faren. Jeg klarer ikke å gjøre det. Selv om leiligheten er liten osv så vil jeg at sønnen skal få velge selv. 

Hva er deres mening om det. Burde jeg pushe på slik at sønnen er litt hos faren og ikke bare hos meg? Altså for sunnheten i kontakt mellom far og sønn slik som min mor sier? Han treffer far iblant og går å trener med han. Men han insisterer på at han vil bo hos meg siden faren har en ganske stor familie i huset sitt. 

Er litt stresset av min mor som blander seg sånn selv om hun sikkert vil alles beste. 

Anonymkode: ad2d0...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en nesten voksen sønn. Tenåring som nærmer seg myndighetsalder. Han har hatt et ønske om å bo fast hos meg, og vi har latt han bestemme selv om det. 

Nå pratet jeg med min mor i dag. Og hun begynte som vanlig å mase på meg om at sønnen burde bo hos faren også. Og at jeg burde si til sønnen at han får ikke bo hos meg hele tiden og at nå skulle han reise å være hos faren. Jeg klarer ikke å gjøre det. Selv om leiligheten er liten osv så vil jeg at sønnen skal få velge selv. 

Hva er deres mening om det. Burde jeg pushe på slik at sønnen er litt hos faren og ikke bare hos meg? Altså for sunnheten i kontakt mellom far og sønn slik som min mor sier? Han treffer far iblant og går å trener med han. Men han insisterer på at han vil bo hos meg siden faren har en ganske stor familie i huset sitt. 

Er litt stresset av min mor som blander seg sånn selv om hun sikkert vil alles beste. 

Anonymkode: ad2d0...e34

Jeg ville lyttet til ungdommen. Så lenge ungdommen har kontakt med far utenom er ikke dette noe jeg ville ha hengt meg opp i. 

Anonymkode: 4dfbc...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en nesten voksen sønn. Tenåring som nærmer seg myndighetsalder. Han har hatt et ønske om å bo fast hos meg, og vi har latt han bestemme selv om det. 

Nå pratet jeg med min mor i dag. Og hun begynte som vanlig å mase på meg om at sønnen burde bo hos faren også. Og at jeg burde si til sønnen at han får ikke bo hos meg hele tiden og at nå skulle han reise å være hos faren. Jeg klarer ikke å gjøre det. Selv om leiligheten er liten osv så vil jeg at sønnen skal få velge selv. 

Hva er deres mening om det. Burde jeg pushe på slik at sønnen er litt hos faren og ikke bare hos meg? Altså for sunnheten i kontakt mellom far og sønn slik som min mor sier? Han treffer far iblant og går å trener med han. Men han insisterer på at han vil bo hos meg siden faren har en ganske stor familie i huset sitt. 

Er litt stresset av min mor som blander seg sånn selv om hun sikkert vil alles beste. 

Anonymkode: ad2d0...e34

Så lenge det er helt greit for DEG og gutten at han bor fast hos deg så ser jeg ingen problemer med det. Han treffer tydeligvis faren sin innimellom og har en felles aktivitet med ham - flott! Hva din mor angår - be henne passe sine egne saker, dette har hun ingenting med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturlig for oss alle å ha ETT sted å bo, ungdommer er ikke annerledes der.

Har vært gjennom samme runde for noen år siden, og han sa rett ut at han synes det var slitsomt og stressende med all flyttingen. Han sa også at han følte seg som et halvveis medlem i begge familiene, ettersom det naturligvis skjedde ting han ikke tok del i, når han var den andre plassen.

Han fikk rett og slett bedre psykososial helse av å velge ett bosted.

Han var vel rundt 14 når han tok det valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Caprioli skrev:

Det er naturlig for oss alle å ha ETT sted å bo, ungdommer er ikke annerledes der.

Har vært gjennom samme runde for noen år siden, og han sa rett ut at han synes det var slitsomt og stressende med all flyttingen. Han sa også at han følte seg som et halvveis medlem i begge familiene, ettersom det naturligvis skjedde ting han ikke tok del i, når han var den andre plassen.

Han fikk rett og slett bedre psykososial helse av å velge ett bosted.

Han var vel rundt 14 når han tok det valget.

Han ønsker et fast sted å bo. Han er veldig knyttet opp mot å bo hos meg, mulig grunnet fordi jeg er alene i huset, mens faren har en ny familie. Og de er ganske mange. Jeg er redd for å presse på han til å bo hos faren, fordi jeg mener at han mulig har mest sunt av å bo på et sted. Det virker som om han ble ganske stresset da han iblant måtte flytte på seg i en periode. 

6 timer siden, Lillemus skrev:

Så lenge det er helt greit for DEG og gutten at han bor fast hos deg så ser jeg ingen problemer med det. Han treffer tydeligvis faren sin innimellom og har en felles aktivitet med ham - flott! Hva din mor angår - be henne passe sine egne saker, dette har hun ingenting med.

Ja, min mor blander seg inn i alt. Hun ringer til og med på vegne av meg til andre mennesker også, så hun har blitt litt "sprø" på sine eldre dager. Hun mener jo godt i det hun gjør, men hun kan stresse en del på andres vegne etter at hun ble pensjonist. Ja, jeg lar sønnen få bestemme selv hvor han vil være. Og han har veldig bra kontakt med sin far. De finner på ting sammen støtt og stadig selv om han bor her :) . 

Anonymkode: ad2d0...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han ønsker et fast sted å bo. Han er veldig knyttet opp mot å bo hos meg, mulig grunnet fordi jeg er alene i huset, mens faren har en ny familie. Og de er ganske mange. Jeg er redd for å presse på han til å bo hos faren, fordi jeg mener at han mulig har mest sunt av å bo på et sted. Det virker som om han ble ganske stresset da han iblant måtte flytte på seg i en periode. 

Ja, min mor blander seg inn i alt. Hun ringer til og med på vegne av meg til andre mennesker også, så hun har blitt litt "sprø" på sine eldre dager. Hun mener jo godt i det hun gjør, men hun kan stresse en del på andres vegne etter at hun ble pensjonist. Ja, jeg lar sønnen få bestemme selv hvor han vil være. Og han har veldig bra kontakt med sin far. De finner på ting sammen støtt og stadig selv om han bor her :) . 

Anonymkode: ad2d0...e34

Jeg ser virkelig ikke en eneste grunn til at han ikke skulle bo hos deg.

 

Det virker som du har en jobb å gjøre med hensyn på å frigjøre deg fra mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

La han bo hos deg! Jeg synes det er hårreisende av din mor å be deg si at sønnen ikke får bo hos deg hele tiden. Det kunne ikke falt meg inn å si noe slikt. Barnet ditt bør være velkommen til å bo og være hos deg så mye som han ønsker.

Noe annet er at det er fint og viktig at han forstår at han ikke bør la være å være sammen med faren av misforstått hensyn til deg  (ikke at jeg sier det er slik. altså, men noen ganger kan nok barn tenke slik.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker

Dette er en sak mellom din sønn, eksmann og deg som kun dere kan finne ut av. Hvis eksmann er steil og ikke vil samarbeide, finn ut hvilke rettigheter sønn din har. Hans meninger skal tillegges stor vekt. Men det første du må gjøre er å sette munnkurv på din mor😉Hun har absolutt ingen verdens ting å gjøre i ditt privatliv. Hvis en venninne av deg prøvde å bestemme over deg og dine barn hadde du da unnskyldt deg med at hun mener det godt? Moren din er egosentrisk og barnslig i den forstand at hun ikke respekterer andres grenser. Da hjelper det lite at hun mener det godt...

Anonymkode: b3ffd...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...