Gå til innhold

Til dere her på forumet som forakter kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er noen menn innpå forumet her som benytter en hver anledning til å si noe ufordelaktig om kvinner. Det gjør meg ikke provosert eller sint men jeg blir såret. Jeg vet ikke hvorfor det sårer meg slik, samtid forstår jeg ikke denne forakten noen innpå her har mot kvinner. Kunne dere være så snille å ærlig fortelle hvorfor dere har en slik holdning ?. Det må jo ligge noe personlig bak?. 

Anonymkode: c36e8...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva du sikter til har ikke lest mye på forumet, men på generellt grunnlag så kan jeg si dette:

Mulig det er fordi så mange (nesten alle) kvinner er for diskriminering av menn på forskjellige fronter, mister du f.eks jobben din fordi du har feil kjønn som mann, kan jeg skjønne at en blir litt smågretten, også leser en kvinnfolk som forsvarer dette online, da blir en nok enda mer gretten :P"Likestillingen" har nok gått litt for langt når en tror at å diskriminere noen menn, veier opp for eventuell opplevd diskriminering av kvinner.

La meg gi deg et eksempel slik at du kanskje skjønner hvorfor folk kan bli litt sure, i Norge er 90% av personer i fensgsel menn. Alle skjønner jaja det er jo greit mannfolk er mer voldelige etc etc (logikk - ulikt utfall, men like muligheter RETTFERDIG SYSTEM). Så kommer jeg med "løsningen" på problemet, la oss straffe TILFELDIGE USKYLDIGE KVINNER og sette dem i fengsel (ikke logisk, vi får like utfall, men ulike muligheter, IKKE RETTFERDIG SYSTEM), slik at vi får Likestilt befolkningsandel i fengslene, fordi siden det ikke er 50%-50% så må det skyldes diskriminering, men ikke nok med denne galskapsideen, jeg får STØTTE fra så godt som ALLE mannfolk, de støtter meg og IMPLIMENTERER denne galskapen i virkeligheten.

Ville ikke du bli litt smågretten der du sitter i fengsel uskyldig, ikke fordi du har gjort noe kriminellt, men fordi du har feil kjønn ?? Hvis du blir det, kanskje menn også blir det, kanskje vi må roe ned litte grann med diskriminering av menn, og heller tenke oss litt om, hva er denne "likheten" vi ønsker å oppnå, pass på at vi ikke går i fella og skaper mer urettferdighet i forsøket på å oppnå rettferdighet, det er forskjeller genetisk på menn og kvinner biologisk, det vil føre til forskjeller som ikke har med kvinnehat og gubbeklubber å gjøre, og enhvert forsøk på å utjevne slikt for å få like utfall med ulike utgangspunkter er meget farlige og meget skadelig for samfunnet, og menn vil nok slå tilbake mot slikt tilslutt

Anonymkode: d89c5...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen menn innpå forumet her som benytter en hver anledning til å si noe ufordelaktig om kvinner. Det gjør meg ikke provosert eller sint men jeg blir såret. Jeg vet ikke hvorfor det sårer meg slik, samtid forstår jeg ikke denne forakten noen innpå her har mot kvinner. Kunne dere være så snille å ærlig fortelle hvorfor dere har en slik holdning ?. Det må jo ligge noe personlig bak?. 

Anonymkode: c36e8...e24

Jeg blir hverken såret eller provosert, jeg synes bare det er patetisk. Tydelig at disse mennene føler seg mindreverdige, de er misunnelige fordi mange kvinner har fått til ting de ikke har fått til selv, og de ønsker å skylde på strukturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg blir hverken såret eller provosert, jeg synes bare det er patetisk. Tydelig at disse mennene føler seg mindreverdige, de er misunnelige fordi mange kvinner har fått til ting de ikke har fått til selv, og de ønsker å skylde på strukturer.

Sier De dette til feministene også ? Eller er det bare mannfolkene som bør "ta det som menn" og ikke kjempe tilbake ? Hva med andre grupper, f.eks somalske innvandrere i norge mener de ikke oppnår ting, ikke fordi dem selv men fordi samfunnet er så rasistiske mot dem, kaller du også norske somaliere patetiske tapere ? Bare lurer

Anonymkode: d89c5...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg blir hverken såret eller provosert, jeg synes bare det er patetisk. Tydelig at disse mennene føler seg mindreverdige, de er misunnelige fordi mange kvinner har fått til ting de ikke har fått til selv, og de ønsker å skylde på strukturer.

Nå...det er vel ikke bare menn som skylder på strukturer hvis de blir hengende etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier De dette til feministene også ? Eller er det bare mannfolkene som bør "ta det som menn" og ikke kjempe tilbake ? Hva med andre grupper, f.eks somalske innvandrere i norge mener de ikke oppnår ting, ikke fordi dem selv men fordi samfunnet er så rasistiske mot dem, kaller du også norske somaliere patetiske tapere ? Bare lurer

Anonymkode: d89c5...211

Det er et faktum at kvinner som gruppe tidligere har vært diskriminert på mange arenaer, nå er dette heldigvis i ferd med å jevnes ut. Dette er det mange som misliker.

 

Det er ikke tvil om at mange somaliere og andre ikke-etniske nordmenn på mange måter blir diskriminert, selv om de juridisk sett ikke skal være det, f.eks. . https://forskning.no/arbeid-ledelse-og-organisasjon/2012/01/vanskeligere-fa-jobbintervju-med-utenlandsk-navn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Xtra skrev:

Det er et faktum at kvinner som gruppe tidligere har vært diskriminert på mange arenaer, nå er dette heldigvis i ferd med å jevnes ut. Dette er det mange som misliker.

 

Det er ikke tvil om at mange somaliere og andre ikke-etniske nordmenn på mange måter blir diskriminert, selv om de juridisk sett ikke skal være det, f.eks. . https://forskning.no/arbeid-ledelse-og-organisasjon/2012/01/vanskeligere-fa-jobbintervju-med-utenlandsk-navn

 

OK

Anonymkode: d89c5...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
26 minutter siden, Xtra skrev:

Det er et faktum at kvinner som gruppe tidligere har vært diskriminert på mange arenaer, nå er dette heldigvis i ferd med å jevnes ut. Dette er det mange som misliker.

 

Enkelte områder har det gått lenger enn å bare blitt jevnet ut, f.eks ved at det har vært lov å gi jenter ekstrapoeng for å komme inn på mannsdominerte studier, mens det motsatte rett og slett ikke har vært tillatt. Loven har vært asymmetrisk (usikker på om det er endret, men så sent som i 2015 var det sånn)

Det er ikke en kjempestor sak, men sånne småting er akkurat nok til at menn ikke blir veldig flinke til å lytte når kvinner klager på diskriminering.

Edit: fant denne:

https://dusken.no/artikkel/27085/ny-lov-apner-for-kjnnspoeng-for-menn/

 

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kvinner får 2 poeng flere enn gutter i snitt av lærerne på skolen, så søker de på universiteter og andre skoler, og er fri til å søke på hva de vil, det finnes ingen diskriminering i denne søknadsprosessen dette er automatiske systemer laget av staten som ikke ser på kjønn (før de innførte bonuspoeng for kjønn...........)

Å diskriminere gutter, for å eliminere en hypotetisk imaginær diskriminering av jenter som beviselig og udiskutabelt ikke finnes, høres ut som en jævlig god ide som helt sikkert ikke kan gjøre noen gutter smågretne og lange ut på forum etc

 

Hva er det vi diskuterer, hva er det folk ikke skjønner, JEG PUTTER DEG I FENGSEL FORDI DU HAR FEIL KJØNN; BLIR DU SUR JA/NEI, blir du sur ok da vet du hvorfor andre blir sure, om du ikke blir sur av å bli puttet i fengsel uskyldig, da har du PU etc

Mer er det ikke å si, dette er ikke avansert rocket science eller noe...........

Anonymkode: d89c5...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forundrer meg er at jeg ikke kjenner meg helt igjen i alt dette. Det er uhyre sjelden at jeg  er i  samtaler med kvinner der vi snakker om likestilling eller snakker negativt om menn. Selv har jeg jobbet med barn og i helsevesenet. Der var det jo omvendt. Menn ble faktisk prioritert og vi syns det var bare positivt å få flere menn som kolegaer. Det er sunnt i en arbeidsplass å ha litt balanse mellom kjønnene. De fleste kvinner er jo i typiske « kvinneyrker» der menn flest ikke er så interessert i å jobbe. Ang skolen så er det ikke så svart / hvitt som noen her mener. Veldig mange jenter strever også på skolen. Det står feks i nyhetene i dag at psykiske diagnoser har steget med 40 % blant tenåringsjenter de siste årene. Begge kjønn har sitt å « stri « med. Man vokser opp i et samfunn og gjør så godt man kan. Man kan jo ikke bare hate kvinner/ jenter sånn uten videre. De er jo bare en del av et system de som alle andre. Tilbake til spørsmålet mitt. HVORDAN HAR DETTE HELT KONKRET PÅVIRKET LIVET DITT? . Er kvinnen skyld i dine problemer????

Anonymkode: c36e8...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja kvinner får 2 poeng flere enn gutter i snitt av lærerne på skolen, så søker de på universiteter og andre skoler, og er fri til å søke på hva de vil, det finnes ingen diskriminering i denne søknadsprosessen dette er automatiske systemer laget av staten som ikke ser på kjønn (før de innførte bonuspoeng for kjønn...........)

Å diskriminere gutter, for å eliminere en hypotetisk imaginær diskriminering av jenter som beviselig og udiskutabelt ikke finnes, høres ut som en jævlig god ide som helt sikkert ikke kan gjøre noen gutter smågretne og lange ut på forum etc

 

Hva er det vi diskuterer, hva er det folk ikke skjønner, JEG PUTTER DEG I FENGSEL FORDI DU HAR FEIL KJØNN; BLIR DU SUR JA/NEI, blir du sur ok da vet du hvorfor andre blir sure, om du ikke blir sur av å bli puttet i fengsel uskyldig, da har du PU etc

Mer er det ikke å si, dette er ikke avansert rocket science eller noe...........

Anonymkode: d89c5...211

Jeg er absolutt enig at det er en forskjell mellom kjønn. Og det kunne helt sikkert ha vært andre fremgangsmåter i skolesystemet. Spesiellt for de som sliter med å lære på den tradisjonelle måten. Spesiellt dette nye med så mye selvstudie. Det trengs mer selvdisiplin og egeninteresse for å lære. Har selv barn med lærevansker som ikke står så sterkt i arbeidslivet. Men jeg retter ikke mitt sinne mot kvinner for det. I skolen har da også menn vært med på å utarbeide systemet ?. Alle er vell enig at man ikke setter uskyldige i fengsel. Men mener du at det er likestillingen sin skyld at flere menn kommer i fengsel ?. Min mor vokste opp i en tid da de fleste kvinner var hjemme og tok seg av barn. Tror det var flere menn enn kvinner i fengsel den gangen også. Dessuten liker jeg ikke kommentaren din om PU. Har et barn med PU som jeg er veldig glad i. 

Anonymkode: c36e8...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen menn innpå forumet her som benytter en hver anledning til å si noe ufordelaktig om kvinner. Det gjør meg ikke provosert eller sint men jeg blir såret. Jeg vet ikke hvorfor det sårer meg slik, samtid forstår jeg ikke denne forakten noen innpå her har mot kvinner. Kunne dere være så snille å ærlig fortelle hvorfor dere har en slik holdning ?. Det må jo ligge noe personlig bak?. 

Anonymkode: c36e8...e24

Kanskje du må jobbe med dine egne følelser?

Anonymkode: fa230...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Xtra skrev:

Jeg blir hverken såret eller provosert, jeg synes bare det er patetisk. Tydelig at disse mennene føler seg mindreverdige, de er misunnelige fordi mange kvinner har fått til ting de ikke har fått til selv, og de ønsker å skylde på strukturer.

Og hvor ble det av respekten for andres meninger? Du har ingen argumenter, du bare snakker dem ned, driter dem ut. 

Anonymkode: fa230...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Xtra skrev:

Det er et faktum at kvinner som gruppe tidligere har vært diskriminert på mange arenaer, nå er dette heldigvis i ferd med å jevnes ut. Dette er det mange som misliker.

 

Nei, det er det ikke. Men det er mange som misliker hykleriet til feministene.

Anonymkode: fa230...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Xtra skrev:

Det er ikke tvil om at mange somaliere og andre ikke-etniske nordmenn på mange måter blir diskriminert, selv om de juridisk sett ikke skal være det, f.eks. . https://forskning.no/arbeid-ledelse-og-organisasjon/2012/01/vanskeligere-fa-jobbintervju-med-utenlandsk-navn

 

Kultur og religion spiller ingen rolle?

For ellers er det en kjent sak at innvandrere fra Sri Lanka har skyhøy yrkelsdeltagelse, selv om de har minste like rare navn som innvandrere fra Somalia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det som forundrer meg er at jeg ikke kjenner meg helt igjen i alt dette. (...)

Anonymkode: c36e8...e24

Den store kjønnskampen foregår mest på nettfora og i politikken har jeg inntrykk av. Ikke så mye i den virkelige verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg skriver ikke negativt om kvinner. Det er dog noen som jeg føler skriver negativt om menn. Det ser man på Giske/Skei Grande sakene. Det er mer inne å kalle menn for griser en kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gråstein skrev:

Kultur og religion spiller ingen rolle?

For ellers er det en kjent sak at innvandrere fra Sri Lanka har skyhøy yrkelsdeltagelse, selv om de har minste like rare navn som innvandrere fra Somalia.

Ja, det er et tankekors.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du må jobbe med dine egne følelser?

Anonymkode: fa230...65b

Hm. Jeg forventer og tror fremdeles det beste om menn. Derfor blir jeg såret av menn som forakter kvinner. Tenker heller at det viser at jeg ikke er blitt kald, bitter og hevngjerrig. Noe jeg tror andre innpå her kan slite med ? 

Anonymkode: c36e8...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen menn innpå forumet her som benytter en hver anledning til å si noe ufordelaktig om kvinner. Det gjør meg ikke provosert eller sint men jeg blir såret. Jeg vet ikke hvorfor det sårer meg slik, samtid forstår jeg ikke denne forakten noen innpå her har mot kvinner. Kunne dere være så snille å ærlig fortelle hvorfor dere har en slik holdning ?. Det må jo ligge noe personlig bak?. 

Anonymkode: c36e8...e24

Sikkert fordi det er lett å ta det personlig. Jeg har ikke sett så mye av det her inne, men jeg merker mye negativitet generelt på offentlige forum.  Noen som tydeligvis samler seg på offentlige forum for nettopp dette. Mobbing er ikke greit. Hadde færre matet trollet, dvs, hadde de ikke hatt sine støttespillere,  hadde nok problemet allerede vært løst.  Det jeg synes er synd er hvor mange av disse har barn, og kanskje nettopp noe av problemet med at barn mobber kommer fra voksne mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...