Gå til innhold

Til dere her på forumet som forakter kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Mari Y skrev:

Sikkert fordi det er lett å ta det personlig. Jeg har ikke sett så mye av det her inne, men jeg merker mye negativitet generelt på offentlige forum.  Noen som tydeligvis samler seg på offentlige forum for nettopp dette. Mobbing er ikke greit. Hadde færre matet trollet, dvs, hadde de ikke hatt sine støttespillere,  hadde nok problemet allerede vært løst.  Det jeg synes er synd er hvor mange av disse har barn, og kanskje nettopp noe av problemet med at barn mobber kommer fra voksne mennesker?

Kanskje derfor jeg reagerer. Det er nytt for meg. Dette er det eneste forumet jeg noen gang har vært inne på. Håper jeg aldri blir vant med slike nedlatende kommentarer. 

Anonymkode: c36e8...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det er så mange her inne som forakter kvinner, selv om det er noen som har en viss slagside i den retningen.

Derimot er det vel flere som synes det er interessant å diskutere kjønnsspørsmål, og jeg er en av disse. For å ta meg selv som eksempel, så er jeg primært opptatt av å balansere debatten dersom det etter min mening blir for feministisk. Jeg er også opptatt av at debatten skal være kunnskapsbasert, og ikke så preget av synsing, følelser og anekdoter.

Eksempelvis kommer skole opp i denne tråden. Her vet vi veldig godt at gutter gjør det dårligere enn jenter. Når det da kommer synsing om at det er vanskelig for jentene også, så er det naturlig at det møter motbør.

Generelt hva gjelder nettfora så er debattklimaet ofte tøft, med polariserte meninger, kvasse karakteristikker og liten vilje til å forsøke forstå hverandre. Her synes jeg egentlig DOL er ganske snilt, selv om det helt sikkert er forbedringspotensial.

Endret av Caprioli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det vi diskuterer, hva er det folk ikke skjønner, JEG PUTTER DEG I FENGSEL FORDI DU HAR FEIL KJØNN; BLIR DU SUR JA/NEI, blir du sur ok da vet du hvorfor andre blir sure, om du ikke blir sur av å bli puttet i fengsel uskyldig, da har du PU etc

Mer er det ikke å si, dette er ikke avansert rocket science eller noe...........

Anonymkode: d89c5...211

Du, den begrunnelsen der er brukt opp. Du har allerede, for en stund siden, fått forklart hvorfor den ikke holder mål. Menn kan jo bare slutte å være kriminelle, så vil forskjellen bli mindre.

Om du hadde vært bedre kvalifisert til en jobb, men ikke fikk den fordi du hadde feil kjønn, hadde du blitt sur da? Hadde ikke disse gutteklubbene vært så livredde for kvinner, hadde aldri problemet oppstått. Da hadde man ikke behøvd kjønnskvoter. Men så lenge man ikke hadde sjans i helvete til å få en toppstilling som kvinne, samme hvor mye bedre kvalifisert man var, så måtte jo noe gjøres. Så egentlig kan dere jo bare skylde dere selv for denne kvoteringa ;)

At det tar litt vel mye av, kan jeg være enig i. Jeg blir egentlig småflau av denne ekstreme feminismen. Men på den annen side er jo mannfolk stort sett høye nok på seg selv, og har neppe vondt av å bli jekket ned litt. Men generelt skjer denne kjønnskvoteringa både i mannsdominerte og kvinnedominerte yrker, så det går faktisk begge veier. Jeg jobba sammen med en sånn som ikke klarte annet enn å klage på likestillinga. Vel, han slutta brått med det da han måtte ha hjelp av meg fordi magen var for stor til å komme opp mellom ventilasjonsrøra. Greia er at både menn og kvinner har noe å komme med, uansett yrke. Men det er det endel mannfolk som må oppleve selv før de klarer å akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjære Caprioli lurer jeg på hva du mener med at debattene blir for feministiske? Opplever sjelden at kvinner innpå startet tema om kvinnesak. Eller er det mer typiske kvinnelige trekk og intressert du vil til livs ? Dessuten var det jeg som så kunnskapsløst kunne si at også jenter kan ha utfordringer på skolen. Snakker bare av erfaring. Samtidig var jeg så balansert at jeg også nevnte at skolesystemet er en utfordring for mange gutter. Jeg skrev begge deler og du fremstiller meg som om jeg skulle være to personer som snakker mot hverandre ? 

Anonymkode: c36e8...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og da fikk vi altså et ypperlig eksempel på poenget mitt om nettfora.

Du sier dette er det første forumet du er på -- da kan jeg glede deg med at du er helt på nivå med selv de mest erfarne debattanter hva gjelder evne til å ta ting personlig, gjøre ditt beste for å misforstå og mistro meddebattantene, samt tillegge disse meninger og holdninger som bidrar til å demonisere dem. Full pott der altså :)

Alle debatter behøver balanserende stemmer, hvis ikke har de en tendens til å flyte for langt i én retning. Eksempelvis er det vanlig, også her inne, å generalisere -- type "menn/kvinner/innvandrere/ungdom/... er/gjør/mener/... sånn-og-sånn". Det er én av flere ting jeg for min del er opptatt av å røske opp i, for virkeligheten er sjelden sånn.

Nå kunne det for eksempel være lett for meg å si noe sånt som "dere kvinner klarer aldri se at på noen områder så er det ikke dere som har det værst" (forøvrig, som om det var en konkurranse, noe jeg ikke mener det er). Akkurat når det gjelder skole mener jeg det er mye bedre å diskutere hvorfor noen, det være seg flest gutter men også jenter, ikke mestrer den så bra, heller enn å gjøre det til en kjønnsdebatt.

Et annet aktuelt tema er dette med metoo, hvor behovet for balanserende stemmer er svært påtrengende. Det er som en mobb med Bush jr. sitt slagord om et enten er du med oss eller så er du mot oss. Jeg synes premisset i seg selv er helt feil, men ok -- hvis det er sånn det må være så får jeg "være mot" da, selv om det langt fra er alt ved kampanjen jeg er mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje derfor jeg reagerer. Det er nytt for meg. Dette er det eneste forumet jeg noen gang har vært inne på. Håper jeg aldri blir vant med slike nedlatende kommentarer. 

Anonymkode: c36e8...e24

Har du noen eksempler så det er lettere å forstå hva du mener? Jeg er ikke helt sikker på akkurat hva du reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Caprioli skrev:

...og da fikk vi altså et ypperlig eksempel på poenget mitt om nettfora.

Du sier dette er det første forumet du er på -- da kan jeg glede deg med at du er helt på nivå med selv de mest erfarne debattanter hva gjelder evne til å ta ting personlig, gjøre ditt beste for å misforstå og mistro meddebattantene, samt tillegge disse meninger og holdninger som bidrar til å demonisere dem. Full pott der altså :)

Alle debatter behøver balanserende stemmer, hvis ikke har de en tendens til å flyte for langt i én retning. Eksempelvis er det vanlig, også her inne, å generalisere -- type "menn/kvinner/innvandrere/ungdom/... er/gjør/mener/... sånn-og-sånn". Det er én av flere ting jeg for min del er opptatt av å røske opp i, for virkeligheten er sjelden sånn.

Nå kunne det for eksempel være lett for meg å si noe sånt som "dere kvinner klarer aldri se at på noen områder så er det ikke dere som har det værst" (forøvrig, som om det var en konkurranse, noe jeg ikke mener det er). Akkurat når det gjelder skole mener jeg det er mye bedre å diskutere hvorfor noen, det være seg flest gutter men også jenter, ikke mestrer den så bra, heller enn å gjøre det til en kjønnsdebatt.

Et annet aktuelt tema er dette med metoo, hvor behovet for balanserende stemmer er svært påtrengende. Det er som en mobb med Bush jr. sitt slagord om et enten er du med oss eller så er du mot oss. Jeg synes premisset i seg selv er helt feil, men ok -- hvis det er sånn det må være så får jeg "være mot" da, selv om det langt fra er alt ved kampanjen jeg er mot :)

Det er sjelden jeg har opplevd å bli så feiltolket som av deg i dette tilfellet. Du tar absolutt helt feil av meg. Jeg er kanskje den minst feministiske kvinnesakskvinnen på dette forumet. Prøver å si at jeg respekterer mannen og forstår både kvinner og menn. Alt kan leses ut fra hvilke briller man har på og hvilke erfaringer man siler informasjon gjennom. Hvis du på forhånd har gjort deg opp en mening om meg vil nesten alt jeg sier bli tolket ut fra det bildet uansett hva jeg prøver å si. Kanskje det er der problemet ligger begge veier i disse diskusjonene. 

Anonymkode: c36e8...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gargamel skrev:

Har du noen eksempler så det er lettere å forstå hva du mener? Jeg er ikke helt sikker på akkurat hva du reagerer på.

Jeg er ikke vant til den « krasse» ordbruken til noen av de som skriver innpå her. Både når det gjelder politikk, religion, rase og kjønn. Jeg må nok bare bli litt tøffere. De fleste menn er respektfulle og saklige . Dessuten kan også kvinner « sparke» godt fra seg. 😊. Kanskje det er noen som føler seg « angrepet» her uten at jeg har tenkt på de spesiellt. Har alltid opplevd deg som  respektfull selv om jeg ikke alltid er enig med deg. 😊

Anonymkode: c36e8...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke vant til den « krasse» ordbruken til noen av de som skriver innpå her. Både når det gjelder politikk, religion, rase og kjønn. Jeg må nok bare bli litt tøffere. De fleste menn er respektfulle og saklige . Dessuten kan også kvinner « sparke» godt fra seg. 😊. Kanskje det er noen som føler seg « angrepet» her uten at jeg har tenkt på de spesiellt. Har alltid opplevd deg som  respektfull selv om jeg ikke alltid er enig med deg. 😊

Anonymkode: c36e8...e24

Jeg vil påstå dette forumet er veldig snilt i forhold til andre. Hvis du mener det er mye krass ordbruk på dol tror jeg du ville blitt sjokkskada om du hadde tatt deg en tur inn på vgd.no eller hegnar.no.

Anonymkode: fa230...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil påstå dette forumet er veldig snilt i forhold til andre. Hvis du mener det er mye krass ordbruk på dol tror jeg du ville blitt sjokkskada om du hadde tatt deg en tur inn på vgd.no eller hegnar.no.

Anonymkode: fa230...65b

Godt å vite. Da holder jeg meg her😊. Jeg har opplevd mye tøfft i livet. Sannsynligvis mer enn de fleste innpå her. (Psykologen min sier hun har sjelden opplevd lignende). Kanskje derfor jeg er mer følsom for måten folk snakker på. Men nå forstår jeg jo at dette er normalt. 😊. 

Anonymkode: c36e8...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sjelden jeg har opplevd å bli så feiltolket som av deg i dette tilfellet. Du tar absolutt helt feil av meg. Jeg er kanskje den minst feministiske kvinnesakskvinnen på dette forumet. Prøver å si at jeg respekterer mannen og forstår både kvinner og menn. Alt kan leses ut fra hvilke briller man har på og hvilke erfaringer man siler informasjon gjennom. Hvis du på forhånd har gjort deg opp en mening om meg vil nesten alt jeg sier bli tolket ut fra det bildet uansett hva jeg prøver å si. Kanskje det er der problemet ligger begge veier i disse diskusjonene. 

Anonymkode: c36e8...e24

Du er ikke sann...du generer en konflikt med meg hvor du overhodet ikke leser det jeg skriver (hint: jeg skriver ikke om deg, men om sak) og så hevder du at det er du som blir feiltolket. God dag kvinne, økseskaft :P

For å ta det fra begynnelsen så skriver jeg altså et innlegg hvor jeg på en saklig og grei måte forsøker redgjøre for menn her i forumet og forholdet til kvinnesak. At du går helt i angrep på dette forstår jeg ikke, innlegget var verken spesielt kontroversielt eller konfronterende, ei heller rettet mot enkeltpersoner. At jeg tilfeldigvis valgte et eksempel fra et av dine innlegg, gjør ikke meg til din meningsmotstander eller motstander av annet slag for den saks skyld.

Men for å være ærlig så tror jeg ikke vi er så veldig uenige om noe som helst her, så jeg sender fredspipa i din retning og glemmer hele saken :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje derfor jeg reagerer. Det er nytt for meg. Dette er det eneste forumet jeg noen gang har vært inne på. Håper jeg aldri blir vant med slike nedlatende kommentarer. 

Anonymkode: c36e8...e24

Det er mye dritt på nettet, dessverre. Eneste man kan gjøre er å tale det imot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Caprioli skrev:

Du er ikke sann...du generer en konflikt med meg hvor du overhodet ikke leser det jeg skriver (hint: jeg skriver ikke om deg, men om sak) og så hevder du at det er du som blir feiltolket. God dag kvinne, økseskaft :P

For å ta det fra begynnelsen så skriver jeg altså et innlegg hvor jeg på en saklig og grei måte forsøker redgjøre for menn her i forumet og forholdet til kvinnesak. At du går helt i angrep på dette forstår jeg ikke, innlegget var verken spesielt kontroversielt eller konfronterende, ei heller rettet mot enkeltpersoner. At jeg tilfeldigvis valgte et eksempel fra et av dine innlegg, gjør ikke meg til din meningsmotstander eller motstander av annet slag for den saks skyld.

Men for å være ærlig så tror jeg ikke vi er så veldig uenige om noe som helst her, så jeg sender fredspipa i din retning og glemmer hele saken :rolleyes:

 

Du beskriver meg som latterlig dum og deg som overlegen intelligent før du så raust tilbyr meg fredspipa.;). Jeg tar gjerne imot fredspipa jeg. Har alltid oppfattet deg som en grei person uansett. 😊. 

Anonymkode: c36e8...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Vi står alle i stor gjeld til fortida føler jeg. Særlig fortidas kvinner som kjempet en svær kamp. 😊

Vi har alle mye godt bak oss i historien også på en måte. På samme måte som mange andre land selvsagt som vi kanskje vet mindre om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innlagtonline

Kvinner er noen rare dyr ;) 

Men, fra alvor til spøk

Tror nok folk setter ting litt på spissen noen ganger for å få frem et poeng, og kanskje bitte litt fordi de liker å provosere også som ekstra "bonus" :P En får ikke ta det personlig, men heller kanskje innrømme at brukeren selv om det var litt slemt sagt har et poeng på en måte til en viss grad, noen ganger?

Bruker en logiske argumenter, kan en vise at kvinner (og menn) gjør mye dumt, kanskje blir en lei seg av å høre det men vi er mennesker ikke roboter, vi gjør ting vi ikke "burde" gjort ideellt sett, det gjelder også kvinner, ikke bli fornemmet heller innse at her er det en som setter ting på spissen og kommer med argumenter det er vanskelig å motsi, samtidig som det er vanskelig å akseptere, det er vanskelig men slik er "debatter", "motstanderen" vil ikke la deg "slippe unna" lett

Ren kvinneforakt har jeg ikke sett noe til, men henger lite på dette forumet så godt mulig jeg bare ikke har sett det men av det jeg har lest synes jeg det har vært innafor og at brukeren til en viss grad har hatt et faktisk godt poeng selv om det åpenbart er satt på spissen og sikkert kan fremstå litt provoserende og vanskelig å svelge

Mange Aspergere på forumet her også kan også bidra til at folk er mer rett frem og ikke dekker til menningene sine slik normale folk ofte gjør når de prøver å sosialisere, kan kanskje forklare litt det også hvem vet

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

InnlagtPåDOL
2 minutes ago, innlagtonline said:

Kvinner er noen rare dyr ;) 

Men, fra alvor til spøk

Tror nok folk setter ting litt på spissen noen ganger for å få frem et poeng, og kanskje bitte litt fordi de liker å provosere også som ekstra "bonus" :P En får ikke ta det personlig, men heller kanskje innrømme at brukeren selv om det var litt slemt sagt har et poeng på en måte til en viss grad, noen ganger?

Bruker en logiske argumenter, kan en vise at kvinner (og menn) gjør mye dumt, kanskje blir en lei seg av å høre det men vi er mennesker ikke roboter, vi gjør ting vi ikke "burde" gjort ideellt sett, det gjelder også kvinner, ikke bli fornemmet heller innse at her er det en som setter ting på spissen og kommer med argumenter det er vanskelig å motsi, samtidig som det er vanskelig å akseptere, det er vanskelig men slik er "debatter", "motstanderen" vil ikke la deg "slippe unna" lett

Ren kvinneforakt har jeg ikke sett noe til, men henger lite på dette forumet så godt mulig jeg bare ikke har sett det men av det jeg har lest synes jeg det har vært innafor og at brukeren til en viss grad har hatt et faktisk godt poeng selv om det åpenbart er satt på spissen og sikkert kan fremstå litt provoserende og vanskelig å svelge

Mange Aspergere på forumet her også kan også bidra til at folk er mer rett frem og ikke dekker til menningene sine slik normale folk ofte gjør når de prøver å sosialisere, kan kanskje forklare litt det også hvem vet

Lykke til

Sånn er det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du beskriver meg som latterlig dum og deg som overlegen intelligent før du så raust tilbyr meg fredspipa.;). Jeg tar gjerne imot fredspipa jeg. Har alltid oppfattet deg som en grei person uansett. 😊. 

Anonymkode: c36e8...e24

Hehe, point taken, da har vi i alle fall bevist at elektronisk kommunikasjon kan få frem det verste i oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...