Gå til innhold

Slutte med efexor etter 3 år NHD?


Øyenstikkeren

Anbefalte innlegg

Øyenstikkeren

Har ikke skrevet her på over et år, og har sluttet i behandling for mine psykiske lidelser like så. 31 år.  Jeg tror jeg begynner å bli dårlig igjen men det er vanskelig å vite før jeg plutselig er på vei til legevakten med en cocktail av piller i magen. Slitsomt. Gikk på Lamictal i vel et år og det hjalp utrolig mye. Men sluttet med dem på egenhånd for over et år siden, hatet smaken av dem og hvordan de klistret seg i ganen. Det gikk kjempe bra å slutte med dem. ( Har sosial angst, men mild for tiden, depresjon, Adhd og kanskje borderline ifølge en psykiater og en erfaren psykolog som kun så meg en gang  nevnte det såvidt en gang også).   

Har gått på efexor i vel tre år nå, ble satt på medisinen da jeg var innlagt på psykiatrisk etter et selvmordsforsøk/rop om hjelp. Vil slutte med meds fordi jeg vet ikke om den har uheldige langtidseffekter men har fungert ypperlig så vidt jeg vet. Men nå har det gått tre år og vil slutte med dem, bør jeg gå i behandling hos psykiater imens jeg gjør dette?   Finnes det kjente langtidseffekter av efexor?   Har opplevd lite til ingen negative bivirkninger.      Fastlegen min er ikke en jeg stoler særlig på ang. psykiske lidelser. Så jeg bare lurer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette gjelder generelt. Det er ingen kjente, negative langtidseffekter av noen AD, muligens med unntak for TCA (trisykliske).

Du skriver at du tror du holder på å bli dårlig igjen. Det taler alltid mot seponering. Dessuten har du ingen bivirkninger.

Efexor har god virkning både på depresjon og sosial angst og en moderat effekt på ADHD.

Tenk over dette sammen med din lege, og sett opp for og mot seponering.

'

PS: Jeg er ikke i tvil om hva jeg selv ville valgt.

Anonymkode: 25154...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...