Gå til innhold

Bryr de seg i psykiatrien?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Om vi lever eller dør? Det er vel prosedyre? De gir vel egentlig faen? Som på sykehus hvor folk dør og lider, det er jo en jobb. Så hva som skjer med oss bryr vel ikke dem? De er sletts ikke til å stole på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare mener, det er et kaldt samfunn vi lever i. Folk bryr seg kun om sine egne, og det når vi egentlig er ett alle sammen. Vi er ikke adskilt. Roboter! Chipet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hva du mener. Egentlig bryr de seg nok ikke nevneverdig, for det er en jobb som alt annet.

Men man kan være heldig å møte på noen som genuint bryr seg. Og ikke bare "bryr seg" fordi de er pålagt det for å få utbetalt lønna si, og ikke minst for å unngå å få ripe i lakken hvis det skulle komme en klage. Altså de "bryr seg" for å unngå ubehageligheter for seg selv, og fordi det er en jobb de sannsynligvis ikke vil miste.

På den annen side kan man som pasient ikke forvente at en terapeut, lege, o.l. skal bry seg genuint. De er profesjonelle, og tar ikke med seg jobben hjem. Man får være fornøyd om de gjør jobben sin og "bryr seg" mens de er på jobb. 

Anonymkode: b0a01...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår hva du mener. Egentlig bryr de seg nok ikke nevneverdig, for det er en jobb som alt annet.

Men man kan være heldig å møte på noen som genuint bryr seg. Og ikke bare "bryr seg" fordi de er pålagt det for å få utbetalt lønna si, og ikke minst for å unngå å få ripe i lakken hvis det skulle komme en klage. Altså de "bryr seg" for å unngå ubehageligheter for seg selv, og fordi det er en jobb de sannsynligvis ikke vil miste.

På den annen side kan man som pasient ikke forvente at en terapeut, lege, o.l. skal bry seg genuint. De er profesjonelle, og tar ikke med seg jobben hjem. Man får være fornøyd om de gjør jobben sin og "bryr seg" mens de er på jobb. 

Anonymkode: b0a01...011

Ja det er bare en jobb. Traff ei som brydde seg en gang, vi hadde kontakt på fritiden hennes og. Hun var der for meg, og jeg vil tro jeg var der litt for henne. Hun var bare en engel :) Ellers tror jeg folk i psykiatrien gir faen stort sett,men de er der jo i det du har en time. Ellers tenker de ikke på oss,har tenkt på det mye nå. Hvorfor blottlegge sjela for disse folkene/robotene? Det er jo vårt innerste,syns ikke de skal grafse i det. Vi er sårbare, de gir faen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Om vi lever eller dør? Det er vel prosedyre? De gir vel egentlig faen? Som på sykehus hvor folk dør og lider, det er jo en jobb. Så hva som skjer med oss bryr vel ikke dem? De er sletts ikke til å stole på!

De fleste som utdanner seg til slike jobber gjør det jo nettopp fordi de bryr seg om mennesker og har et ønske om å hjelpe andre og bruke den utdannelsen de har til noe positivt for andre. Ingen grunn til å tvile på det. Så finnes det noen som blir litt utbrente eller som går litt lei i perioder. Man kan selvsagt komme utfor noen slike. Men de aller fleste bryr seg nok, og noen bryr seg veldig mye også. 

Hvorfor tviler du egentlig på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår hva du mener. Egentlig bryr de seg nok ikke nevneverdig, for det er en jobb som alt annet.

Men man kan være heldig å møte på noen som genuint bryr seg. Og ikke bare "bryr seg" fordi de er pålagt det for å få utbetalt lønna si, og ikke minst for å unngå å få ripe i lakken hvis det skulle komme en klage. Altså de "bryr seg" for å unngå ubehageligheter for seg selv, og fordi det er en jobb de sannsynligvis ikke vil miste.

På den annen side kan man som pasient ikke forvente at en terapeut, lege, o.l. skal bry seg genuint. De er profesjonelle, og tar ikke med seg jobben hjem. Man får være fornøyd om de gjør jobben sin og "bryr seg" mens de er på jobb. 

Anonymkode: b0a01...011

Det er ingen motsetning mellom det å bry seg genuint og likevel kunne ha en evne til å ikke ta med seg jobben hjem, være profesjonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tilstede skrev:

De fleste som utdanner seg til slike jobber gjør det jo nettopp fordi de bryr seg om mennesker og har et ønske om å hjelpe andre og bruke den utdannelsen de har til noe positivt for andre. Ingen grunn til å tvile på det. Så finnes det noen som blir litt utbrente eller som går litt lei i perioder. Man kan selvsagt komme utfor noen slike. Men de aller fleste bryr seg nok, og noen bryr seg veldig mye også. 

Hvorfor tviler du egentlig på det? 

Tenker på folk som dør, en jeg var innlagt noen ganger med døde nylig. Jeg bare tenkte "Hvem brydde seg egentlig". Og hun på dagsenteret nevnte ikke han, selv om han gikk mye der. Og han var mye innlagt, vil de savne han? Eller er samfunnet kvitt nok en byrde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Om vi lever eller dør? Det er vel prosedyre? De gir vel egentlig faen? Som på sykehus hvor folk dør og lider, det er jo en jobb. Så hva som skjer med oss bryr vel ikke dem? De er sletts ikke til å stole på!

De jobber ikke for illuminati nei.

Anonymkode: cd6b8...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg bare mener, det er et kaldt samfunn vi lever i. Folk bryr seg kun om sine egne, og det når vi egentlig er ett alle sammen. Vi er ikke adskilt. Roboter! Chipet!

Vi ville kollapse hvis vi skulle bry oss like mye om fremmede som vi bryr oss om våre nærmeste.

Anonymkode: cd6b8...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tenker på folk som dør, en jeg var innlagt noen ganger med døde nylig. Jeg bare tenkte "Hvem brydde seg egentlig". Og hun på dagsenteret nevnte ikke han, selv om han gikk mye der. Og han var mye innlagt, vil de savne han? Eller er samfunnet kvitt nok en byrde?

Jeg kan ikke snakke for enkeltsaker jeg ikke har innsyn i, men jeg tror generelt at mennesker som jobber med mennesker, enten det er i skole, helsevesen bryr seg generelt mye stort sett.

Men i en del tilfeller hvor det oppstår uenigheter for eksempel kan kanskje den ene parten ikke føle seg sett og oppleve det slik at en ikke blir brydd seg om. Det trenger ikke være tilfelle, enten det er i helsevesen eller skolevesen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ville kollapse hvis vi skulle bry oss like mye om fremmede som vi bryr oss om våre nærmeste.

Anonymkode: cd6b8...a16

Men det er et kaldt samfunn? Du er enig i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Men det er et kaldt samfunn? Du er enig i det?

Det er som det må være.

Anonymkode: cd6b8...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tilstede skrev:

Jeg kan ikke snakke for enkeltsaker jeg ikke har innsyn i, men jeg tror generelt at mennesker som jobber med mennesker, enten det er i skole, helsevesen bryr seg generelt mye stort sett.

Men i en del tilfeller hvor det oppstår uenigheter for eksempel kan kanskje den ene parten ikke føle seg sett og oppleve det slik at en ikke blir brydd seg om. Det trenger ikke være tilfelle, enten det er i helsevesen eller skolevesen. 

Jeg tror de gir faen i skolene og,det er bare en jobb og de nekter for mobbing selv om det foregår? Det er å snu seg vekk, vil ikke se. Her har vi det bra alle sammen, glem de svake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er som det må være.

Anonymkode: cd6b8...a16

Og det er såååå feil. Men det er vel sant, en gang må vi lære av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og det er såååå feil. Men det er vel sant, en gang må vi lære av det. 

Nei, skal samfunnet fungere må det være slik.

Anonymkode: cd6b8...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, skal samfunnet fungere må det være slik.

Anonymkode: cd6b8...a16

Da er jeg glad jeg er utenfor samfunnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Da er jeg glad jeg er utenfor samfunnet. 

Du sier fra deg trygda også da?

Anonymkode: cd6b8...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...