Gå til innhold

Bryr de seg i psykiatrien?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jeg tror de gir faen i skolene og,det er bare en jobb og de nekter for mobbing selv om det foregår? Det er å snu seg vekk, vil ikke se. Her har vi det bra alle sammen, glem de svake. 

Selvfølgelig finnes det mobbing, og det burde gjøres mer for mange som blir mobbet. Ingen tvil om det. Men det er et vanskelig område, og som tidligere lærer som har jobbet på ganske mange skoler, vet jeg hvor mye kollegene mine og jeg selv brydde oss og prøvde det beste vi kunne for elevene våre. Veldig mange lærere og skoler prøver så godt de kan, en kan ikke svartmale det totalt heller. Du kan ikke trekke alt over en kam og se alt helt svart hvitt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du sier fra deg trygda også da?

Anonymkode: cd6b8...a16

Nei gjør nok ikke det, hva skal jeg da leve av? Men er ikke med i samfunnet av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tilstede skrev:

Selvfølgelig finnes det mobbing, og det burde gjøres mer for mange som blir mobbet. Ingen tvil om det. Men det er et vanskelig område, og som tidligere lærer som har jobbet på ganske mange skoler, vet jeg hvor mye kollegene mine og jeg selv brydde oss og prøvde det beste vi kunne for elevene våre. Veldig mange lærere og skoler prøver så godt de kan, en kan ikke svartmale det totalt heller. Du kan ikke trekke alt over en kam og se alt helt svart hvitt heller.

Nei noen skoler og lærere er bra,men det var ikke den skolen de har her. Zero my ass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg tror de gir faen i skolene og, det er bare en jobb og de nekter for mobbing selv om det foregår?

Har du lest / sett #dusåmeg og alle de andre historiene om lærere som strekker seg til det ytterste for å løfte elever som trenger støtte, enten fordi de ikke får det hjemme eller fordi de er så fulle av typiske ungdomsproblemer at de ikke har overskudd til noe annet?

Du må huske på at mobbesakene som når media, er de spesielle.  Alle tilfellene som skolene klarer å ordne opp i, offentliggjøres ikke.  Mobbebegrepet er også blitt litt utvannet.  Når tusenvis av elever påstår at lærerne mobber dem, tillater jeg meg å anta at noen av disse elevene har misforstått litt hva lærerens rolle og jobb går ut på.

Selvfølgelig finnes det folk i helsevesenet og skolen som er drittlei av pasienter og elever, akkurat som at det finnes butikkansatte som er lei av sure kunder.  Men jeg tror du skal lete en stund etter noen som stort sett gir f, men likevel blir i jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

Har du lest / sett #dusåmeg og alle de andre historiene om lærere som strekker seg til det ytterste for å løfte elever som trenger støtte, enten fordi de ikke får det hjemme eller fordi de er så fulle av typiske ungdomsproblemer at de ikke har overskudd til noe annet?

Du må huske på at mobbesakene som når media, er de spesielle.  Alle tilfellene som skolene klarer å ordne opp i, offentliggjøres ikke.  Mobbebegrepet er også blitt litt utvannet.  Når tusenvis av elever påstår at lærerne mobber dem, tillater jeg meg å anta at noen av disse elevene har misforstått litt hva lærerens rolle og jobb går ut på.

Selvfølgelig finnes det folk i helsevesenet og skolen som er drittlei av pasienter og elever, akkurat som at det finnes butikkansatte som er lei av sure kunder.  Men jeg tror du skal lete en stund etter noen som stort sett gir f, men likevel blir i jobben.

Ang mobbing og lærere som ikke bryr seg snakker jeg av erfaring, både meg selv + andre og mine barn. 

Ja det er nok folk som er drittlei jobben sin og burde slutte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei gjør nok ikke det, hva skal jeg da leve av? Men er ikke med i samfunnet av den grunn. 

Du er med i samfunnet så lenge du mottar goder fra det.

Anonymkode: cd6b8...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ang mobbing og lærere som ikke bryr seg snakker jeg av erfaring, både meg selv + andre og mine barn. 

At det finnes eksempler (og kanskje fantes flere alvorlige eksempler for 10 - 20 år siden enn det gjør nå), betyr ikke at "de gir faen i skolen" generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laban skrev:

At det finnes eksempler (og kanskje fantes flere alvorlige eksempler for 10 - 20 år siden enn det gjør nå), betyr ikke at "de gir faen i skolen" generelt. 

Enkelte skolen gir faen. Men min sønn gikk på en veldig bra skole i tre år, der fikk de det til..null mobbing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Enkelte skolen gir faen. Men min sønn gikk på en veldig bra skole i tre år, der fikk de det til..null mobbing. 

Noen er flinkere enn andre, men det vbetyr ikeke at de andre gir faen.

Den beste medisinen er at mobbeofrene manner seg opp og gir mobberne juling.

Anonymkode: cd6b8...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen er flinkere enn andre, men det vbetyr ikeke at de andre gir faen.

Den beste medisinen er at mobbeofrene manner seg opp og gir mobberne juling.

Anonymkode: cd6b8...a16

Ja nettopp, ta igjen. Men det var ikke lov her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har møtt veldig mange som har virket lei av jobben sin og nærmest går på sparebluss til arbeidstiden er over. Og som synes å være mer opptatt av strikkingen sin enn av pasientene. Som låser seg inne på kontoret og ler så de hyler mens pasienter ligger og gråter og har sterk angst på rommet. Som nesten blir irritert når man maser på dem da de har satt seg til i godstolen og skal se film (nattevakt). Det er absolutt ikke bare overivrige og entusiastiske ansatte jeg har møtt på i psykiatrien, men innimellom har det dukket opp noen som gjør en større innsats for lønna si...

Sier ikke dermed at alle virker tafatte og uten inspirasjon og engasjement. 

Men det er veldig uheldig når den manglende entusiasmen man møter fra den ansatte, skader både relasjonen og tilliten til helsevesenet.

Anonymkode: a20ed...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes de bryr seg. Du kan ikke forvente at behandlerne skal bruke fritiden sin på deg. Hvis min behandler hadde begynt å ta kontakt med meg på fritid så ville jeg blitt veldig skeptisk, synes det er viktig å holde seg på et profesjonelt nivå. Venner finner man andre plasser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det noen år siden jeg var i psykiatrien, men jeg har for det meste positive erfaringer. Noen innimellom burde nok ikke vært der. 

Husker spesielt en episode. Det var en fredags formiddag hvor jeg ble innlagt på lukket avdeling. Var også den gangen avhengig av Pepsi Max og det visste personalet. En mannlig pleier som var på vakt, tok på eget initiativ (og etter jobben) å dro på butikken å handlet mange Pepsi Max til meg,  så jeg skulle ha noe å kose meg med på avdelingen. Ante ikke at han hadde gjort det før en annen pleier kom å sa at xxx hadde satt mange brus til meg i pasientenes kjøleskap. Sånt varmer enormt.

Kunne nok skrevet om mye mer, men lar være med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg har møtt veldig mange som har virket lei av jobben sin og nærmest går på sparebluss til arbeidstiden er over. Og som synes å være mer opptatt av strikkingen sin enn av pasientene. Som låser seg inne på kontoret og ler så de hyler mens pasienter ligger og gråter og har sterk angst på rommet. Som nesten blir irritert når man maser på dem da de har satt seg til i godstolen og skal se film (nattevakt). Det er absolutt ikke bare overivrige og entusiastiske ansatte jeg har møtt på i psykiatrien, men innimellom har det dukket opp noen som gjør en større innsats for lønna si...

Sier ikke dermed at alle virker tafatte og uten inspirasjon og engasjement. 

Men det er veldig uheldig når den manglende entusiasmen man møter fra den ansatte, skader både relasjonen og tilliten til helsevesenet.

Anonymkode: a20ed...980

Ja det burde være forbud mot å sitte med nesa si i strikking, har opplevd det jeg også. At de overser pasienten.Og at de trakk seg tilbake på vaktrommet mens pasientene satt alene i stua, vi hørte dem le og prate. Vi så på hverandre og noen sa "Er det sånn det er her". Det visste jeg for jeg hadde opplevd det før, og de snakket seg imellom i stua og overså pasientene. Hvilke interesse hadde vi av rykter i bygda?

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Black and pink skrev:

Hva gjør du for andre da?

Synes du bare klager og krever. Man må bidra selv også vettu 😊

Jeg tar meg av barnebarnet mitt og barna mine jeg er glad i, og støtter mine venner. Det er da noe. Hva mener du jeg krever? Krever jeg noe av noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg synes de bryr seg. Du kan ikke forvente at behandlerne skal bruke fritiden sin på deg. Hvis min behandler hadde begynt å ta kontakt med meg på fritid så ville jeg blitt veldig skeptisk, synes det er viktig å holde seg på et profesjonelt nivå. Venner finner man andre plasser...

Det er ikke det jeg mener...at de skal ha kontakt med folk på fritiden. Bare mener, bryr de seg virkelig om folk dør? Er det ikke umenneskelig å ikke bry seg da? Er det ikke kaldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, emilie321 skrev:

Nå er det noen år siden jeg var i psykiatrien, men jeg har for det meste positive erfaringer. Noen innimellom burde nok ikke vært der. 

Husker spesielt en episode. Det var en fredags formiddag hvor jeg ble innlagt på lukket avdeling. Var også den gangen avhengig av Pepsi Max og det visste personalet. En mannlig pleier som var på vakt, tok på eget initiativ (og etter jobben) å dro på butikken å handlet mange Pepsi Max til meg,  så jeg skulle ha noe å kose meg med på avdelingen. Ante ikke at han hadde gjort det før en annen pleier kom å sa at xxx hadde satt mange brus til meg i pasientenes kjøleskap. Sånt varmer enormt.

Kunne nok skrevet om mye mer, men lar være med denne.

Ja sånt er å bry seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke det jeg mener...at de skal ha kontakt med folk på fritiden. Bare mener, bryr de seg virkelig om folk dør? Er det ikke umenneskelig å ikke bry seg da? Er det ikke kaldt?

De har så mange pasienter. Det er grenser for hvor mye du kan forvente at de skal bry seg. Tenk hvis du skulle få en sorgreaksjon hver gang det ble meldt på nyhetene at noen hadde dødd.

Anonymkode: cd6b8...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...