Gå til innhold

Han sier: Jeg er ikke forelsket i deg lenger - uten forklaring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, vi tenker ulikt. Hodet mitt fungerer ikke slik. 

Hvis noen sier til meg at de ikke ønsker et forhold og ikke er forelsket i meg, da stopper det der. 

Jeg går ikke og håper på noen som sier tydelig i fra. Vil de ikke ha meg, vil ikke jeg ha dem heller.

Jeg vil ikke gå inn i et forhold hvor følelsesene ikke er gjensidige ? 

Vil du prøve å tvinge frem følelser hos noen ? Skjønner meg ikke på dette :)

 

 

Jeg syns dette er mer underlig tankegang enn Mina. De fleste kan ikke slå av og på følelser etter når det er praktisk og upraktisk. 

Anonymkode: 0773a...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Mina1 skrev:

Okey så dere mener at jeg er sykelig opphengt i dette og at det er helt unormalt som følge av situasjonene mine. 

Og at normalt sett ville en dame som hadde opplevd det samme som meg løpt gledelig ut å datet og ikke tenkt på dette i det hele tatt? 

 

Jeg tror du selv er opphavet til mange av disse situasjonene du har opplevd. Man havner ikke bare opp I det samme om og om igjen om det ikke er noe en selv bidrar til. Jeg er også sikker på at, om du oppsøker psykolog, så vil du få en diagnose. Man blir ikke politianmeldt gang på gang uten grunn og man kastes heller ikke ut av forum på livstid uten man har bidratt til det. Jeg gjentar det jeg skrev en gang tidligere, mannen i dette skal være ekstremt glad han er ute og videre og ikke gikk for noen prate-sammen-avslutte-vennlig greie. Det hadde vært helt fånyttes med tanke på repetisjonen og den manglende oppfatningen/konkuderingen du bedriver her inne. 

Anonymkode: 73873...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje dette er å strør du « salt i såret» . Når du sier at hun overdriver noe som er normalt . At problemet ikke er hva hun har opplevd men problemet er henne. Det er slike uttalelser som gjør henne usikker på om hun vil bli tatt på alvor om hun søker hjelp. Hva vet du om alvorlighetsgraden?. Jeg tror faktisk at dette ikke bare handler om en kjæreste som har slått opp men et vondt mønster hun har kommet inn i. Der hun har blitt dårlig behandlet av flere menn og tror innerst inne at hun fortjener det. Dessuten har hun kanskje mye skyldfølelse. Derfor prøver hun hele tiden å overbevise seg selv om det motsatte. Du vil helt sikkert bare hjelpe men kanskje du kan underbygge hennes skyldfølelse og følese av uverdighet med å skrive det du skriver ?. 

Anonymkode: 57e26...388

Ja, med det som blir sagt av de andre her, så ønsker jeg ikke å søke noe som helst hjelp. Det stemmer det du sier. Jeg får en skyldsfølelse som om jeg er håpløs, og at alt er min feil alene. Og årsaken til at jeg repeterer det om igjen og omigjen er fordi han ikke kunne ta en eneste samtale.

Men han måtte få lov å bare ha meg til sex om han ville der og da, selv om jeg var i sorg og hadde følelser. Det er helt greit, selv om jeg ikke ville gjort det samme mot noen. Så akkurat det med å ha sex uten følelser, og holde på med en som er i sorg over et brudd på den måten skal jeg ikke si annet på enn at jeg sto ansvarlig selv for det, men jeg tenkte ikke klart siden jeg var forelsket og i sorg. Men jeg sto ansvarlig for det selv. Men det er ikke alle mennesker som hadde klart å hatt det med en som de visste de hadde dumpet når de visste at vedkommende slet med bruddet og gjerne ville klamre seg til et håp. Det er lett å klamre seg til et håp der det en gang har vært noe. En gang var han forelsket i meg. Helt greit at det stoppet, men allikevel så er det slik at man kan jo ikke slå av og på følelser. Jeg klarer ikke det. Og jeg kjente at jeg ble desverre slik i sorgen at jeg klamret meg til sexen med han med et håp om at det som en gang var kom tilbake. Men det er jo galt av meg, men det ble bare sånn uten at jeg klarte å styre det ønsket der og da. Jeg tenkte at han gjerne følte noe og ville se på det siden han ville fortsette. Jeg var forvirret i situasjonen, og ble på en måte veldig håpefull på at alt kunne ordne seg. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du selv er opphavet til mange av disse situasjonene du har opplevd. Man havner ikke bare opp I det samme om og om igjen om det ikke er noe en selv bidrar til. Jeg er også sikker på at, om du oppsøker psykolog, så vil du få en diagnose. Man blir ikke politianmeldt gang på gang uten grunn og man kastes heller ikke ut av forum på livstid uten man har bidratt til det. Jeg gjentar det jeg skrev en gang tidligere, mannen i dette skal være ekstremt glad han er ute og videre og ikke gikk for noen prate-sammen-avslutte-vennlig greie. Det hadde vært helt fånyttes med tanke på repetisjonen og den manglende oppfatningen/konkuderingen du bedriver her inne. 

Anonymkode: 73873...e0e

Hvordan skal dette hjelpe.?. Det er helt utenfor min forstand hvordan du kan slenge ut dette og ødelegge på denne måten.

Anonymkode: 57e26...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal dette hjelpe.?. Det er helt utenfor min forstand hvordan du kan slenge ut dette og ødelegge på denne måten.

Anonymkode: 57e26...388

Å hjelpe noen handler om å balansere empati mot å utfordre vedkommende.

Det Anonym...e0e gjør her å utfordre Mina. Og det behøver hun. Hun kommer ikke ut av sine mønstre ved at alle sier hvor synd det er på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal dette hjelpe.?. Det er helt utenfor min forstand hvordan du kan slenge ut dette og ødelegge på denne måten.

Anonymkode: 57e26...388

Takk for støtten. Takk. Ja for det som de slenger ut nå får jo meg til å føle at politiet burde låst meg inne. Og dømt meg istedet for å si at de mener at han lå opp til dette selv. De kalte også reaksjonen min som normal med tanke på situasjonen. Og de sa at de hadde full forståelse for min reaksjon som de betegnet som normal i henhold til situasjonen og de sa at de forsto at det var vanskelig for meg.  De burde jo fengslet meg etter hva som blir skrevet av noen her nå. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Mina1 skrev:

1. Ja, med det som blir sagt av de andre her, så ønsker jeg ikke å søke noe som helst hjelp. Det stemmer det du sier. Jeg får en skyldsfølelse som om jeg er håpløs, og at alt er min feil alene. Og årsaken til at jeg repeterer det om igjen og omigjen er fordi han ikke kunne ta en eneste samtale.

2. Men han måtte få lov å bare ha meg til sex om han ville der og da, selv om jeg var i sorg og hadde følelser. Det er helt greit, selv om jeg ikke ville gjort det samme mot noen. Så akkurat det med å ha sex uten følelser, og holde på med en som er i sorg over et brudd på den måten skal jeg ikke si annet på enn at jeg sto ansvarlig selv for det, men jeg tenkte ikke klart siden jeg var forelsket og i sorg. Men jeg sto ansvarlig for det selv. Men det er ikke alle mennesker som hadde klart å hatt det med en som de visste de hadde dumpet når de visste at vedkommende slet med bruddet og gjerne ville klamre seg til et håp. Det er lett å klamre seg til et håp der det en gang har vært noe. En gang var han forelsket i meg. Helt greit at det stoppet, men allikevel så er det slik at man kan jo ikke slå av og på følelser. Jeg klarer ikke det. Og jeg kjente at jeg ble desverre slik i sorgen at jeg klamret meg til sexen med han med et håp om at det som en gang var kom tilbake. Men det er jo galt av meg, men det ble bare sånn uten at jeg klarte å styre det ønsket der og da. Jeg tenkte at han gjerne følte noe og ville se på det siden han ville fortsette. Jeg var forvirret i situasjonen, og ble på en måte veldig håpefull på at alt kunne ordne seg. 

1. Si meg, henger du ikke med eller? Tror du det er oss dol'erne det går ut over om du ikke søker hjelp for å få det bedre? Fatter du virkelig ikke at det kun er deg selv som får det skitt om du fortsetter å tusle i gjørma? :) 

2. Dette har du sagt før, vi er ikke tungnemme og du trenger ikke gjenta det flere ganger. :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

1. Si meg, henger du ikke med eller? Tror du det er oss dol'erne det går ut over om du ikke søker hjelp for å få det bedre? Fatter du virkelig ikke at det kun er deg selv som får det skitt om du fortsetter å tusle i gjørma? :) 

2. Dette har du sagt før, vi er ikke tungnemme og du trenger ikke gjenta det flere ganger. :) 

Etter kommentarene her inne så er ikke jeg interessert i å søke hjelp for dette. Jeg følte at jeg begynte istedet å skamme meg selv som om alt er min skyld, og som om jeg bare er en idiot som fortjente dette. Dette hjalp meg ikke noe som helst. Overhodet ikke. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du selv er opphavet til mange av disse situasjonene du har opplevd. Man havner ikke bare opp I det samme om og om igjen om det ikke er noe en selv bidrar til. Jeg er også sikker på at, om du oppsøker psykolog, så vil du få en diagnose. Man blir ikke politianmeldt gang på gang uten grunn og man kastes heller ikke ut av forum på livstid uten man har bidratt til det. Jeg gjentar det jeg skrev en gang tidligere, mannen i dette skal være ekstremt glad han er ute og videre og ikke gikk for noen prate-sammen-avslutte-vennlig greie. Det hadde vært helt fånyttes med tanke på repetisjonen og den manglende oppfatningen/konkuderingen du bedriver her inne. 

Anonymkode: 73873...e0e

Dette drar meg bare ned og hjelper ikke. Dette var ikke en taktikk for å få meg til å få en bedre følelse videre etter alt sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal dette hjelpe.?. Det er helt utenfor min forstand hvordan du kan slenge ut dette og ødelegge på denne måten.

Anonymkode: 57e26...388

Enig med deg. Du er den som skrev ting som føles bedre for meg. Det mange av de andre skriver hjelper ikke. Det ser du. Takk for støtten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mina1 skrev:

Ja, med det som blir sagt av de andre her, så ønsker jeg ikke å søke noe som helst hjelp. 

Nå synes jeg du er litt på svart/hvitt-sporet igjen. Du har ikke fått ensidig fordømmende kommentarer her.

Uansett vil det bli annerledes overfor en fagperson. Det er ikke eksen og hvordan dere gjorde det slutt som skal være tema, det er deg og ditt videre liv. Jeg er helt sikker på at det finnes metoder som gjør at du kan komme på riktig kurs, men du må oppsøke noen som kan gi deg en dytt i riktig retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 timer siden, Mina1 skrev:

Etter kommentarene her inne så er ikke jeg interessert i å søke hjelp for dette. Jeg følte at jeg begynte istedet å skamme meg selv som om alt er min skyld, og som om jeg bare er en idiot som fortjente dette. Dette hjalp meg ikke noe som helst. Overhodet ikke. 

Du har en veldig umoden reaksjonsmåte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mina1 skrev:

Enig med deg. Du er den som skrev ting som føles bedre for meg. Det mange av de andre skriver hjelper ikke. Det ser du. Takk for støtten. 

Det å støtte er ikke alltid det å være enig. Det å føle seg bedre der og da er ikke alltid det som gjør en bedre på sikt.

De fleste må stå i vonde følelser en periode for å greie å komme seg videre. Noe som føles slemt sagt der og da, kan være et velmenende og godt råd.

Jeg opplever at de som svarer deg her virkelig prøver å hjelpe deg, men at det blir misforstått gang på gang. For egen del så vil jeg at du skal få det bedre og at du etterhvert skal greie å date igjen, så du kan finne kjærligheten. Det tror jeg at andre her inne også vil. Kanskje du bør lese svarene uten å være så kritisk og i forsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg har ikke fulgt med i tråden, men foreslår en liten plan for @Mina1:

1. Bli glad i deg selv og trygg på deg selv sånn at du ikke er avhengig av anerkjennelse andre, inkludert mer eller mindre tvilsomme typer.

2. Begynne å date uten å knytte selvbildet til hvordan datingen går (du er nemlig trygg på at du er bra uansett). Også uten å se etter en trofé-mann som bekrefter selvbildet ditt.

3. Leve lykkelig enten som single eller med en mann som elsker og ærer deg.

Pkt 1 kan innebære å gå til psykolog/psykiater eller lignende. Det vil også hjelpe å omgi deg med venner og folk som vil deg vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mina. Det er noen som gir deg gode råd .( som feks gargamel her). Men du lar egentlig ukjente uprofesjonelle mennesker komme inn inn i ditt liv og dine følelser. De kjenner deg egentlig ikke og mange har litt for stor tro på egne meninger. Ikke alle vil deg vel.( selv om de sier det). Mange forstår ikke at kritikk, formaning og « realitetsorientering» hjelper lite hvis det ikke blir gitt i en trygg og varm  omgivelse. Det er bedre å snakke med noen ansikt til ansikt. Ikke la tilfeldige mennesker ute på nette avgjøre dine valg. Du fortjener bedre enn det. Stå opp for deg selv og ta imot profesjonell hjelp. 

Anonymkode: 57e26...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mina1 skrev:

Etter kommentarene her inne så er ikke jeg interessert i å søke hjelp for dette. Jeg følte at jeg begynte istedet å skamme meg selv som om alt er min skyld, og som om jeg bare er en idiot som fortjente dette. Dette hjalp meg ikke noe som helst. Overhodet ikke. 

Jeg blir virkelig oppgitt når jeg leser dette. Det får da være grenser for furting som et lite barn fordi noen sier ting du ikke liker. Du må snart bli voksen og ta ansvar for eget liv, du straffer ingen andre enn deg selv ved å grave deg dypere ned.

 

Du har tydelig vist at du ikke kommer deg ut av din vanskelige situasjon på egen hånd og at du trenger noen å snakke med, antakelig i lang tid. Det har ingen ting med skyld å gjøre.  Om du er for stolt til å innrømme at du trenger hjelp får du bare surre rundt som du gjør noen år til. Men da bør du også slutte å skrive om det her innne.

 

(Også nøyaktig dette tror jeg ble skrevet i fjor en gang. Også dette går på repeat. Trist er det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg blir virkelig oppgitt når jeg leser dette. Det får da være grenser for furting som et lite barn fordi noen sier ting du ikke liker. Du må snart bli voksen og ta ansvar for eget liv, du straffer ingen andre enn deg selv ved å grave deg dypere ned.

 

Du har tydelig vist at du ikke kommer deg ut av din vanskelige situasjon på egen hånd og at du trenger noen å snakke med, antakelig i lang tid. Det har ingen ting med skyld å gjøre.  Om du er for stolt til å innrømme at du trenger hjelp får du bare surre rundt som du gjør noen år til. Men da bør du også slutte å skrive om det her innne.

 

(Også nøyaktig dette tror jeg ble skrevet i fjor en gang. Også dette går på repeat. Trist er det)

Og folk henger seg på igjen og igjen med de samme svarene igjen og igjen. Kanskje det er på tide å tenke nytt. Dessuten lurer jeg på en ting. Når du begynner med en litt nedverdigende og « belærende» kommentar om at hun ikke er voksen eller moden, hvordan kan du da tro at resten av det du sier vil nå inn?

Anonymkode: 57e26...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og folk henger seg på igjen og igjen med de samme svarene igjen og igjen. Kanskje det er på tide å tenke nytt. Dessuten lurer jeg på en ting. Når du begynner med en litt nedverdigende og « belærende» kommentar om at hun ikke er voksen eller moden, hvordan kan du da tro at resten av det du sier vil nå inn?

Anonymkode: 57e26...388

Du sier noe. Jeg begynner å tro det har lite for seg å skrive noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mina1 skrev:

Etter kommentarene her inne så er ikke jeg interessert i å søke hjelp for dette. Jeg følte at jeg begynte istedet å skamme meg selv som om alt er min skyld, og som om jeg bare er en idiot som fortjente dette. Dette hjalp meg ikke noe som helst. Overhodet ikke. 

Har du hørt på podcasten? Anbefaler deg spesielt historien om Camilla. Husk også å hør de fire historiene om hvordan de har det et halvt år senere. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Xtra skrev:

Du sier noe. Jeg begynner å tro det har lite for seg å skrive noe som helst.

Da håper jeg at du skriver dette i beste mening . Og ikke med en passiv aggressiv og litt umoden følelse bak ;)

Anonymkode: 57e26...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...