Gå til innhold

Han sier: Jeg er ikke forelsket i deg lenger - uten forklaring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 minutter siden, Mari Y skrev:

Man burde egentlig bare unngaa slike mennesker, da. 

Virker ikke "å" tasten?

Anonymkode: ac6d9...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, Mina1 skrev:

Tusen takk for oppløftende ord @Gargamel :) . 

Å sitte å selvbereide seg selv kommer jeg ingen vei med. Jeg forklarer litt til anonyme brukeren at jeg har drevet som en detektiv eller kriminal-etterforsker til å forsøke å finne ut av hvorfor det gikk som det gikk. En i tråden her sier jo at han skal prise seg lykkelig over å bli kvitt en som var så umulig repeatknapp som meg og umulig å diskutere med. Det er nettopp den følelsen som var selvbereidende og problemet mitt. Han forsøkte aldri å ta en saklig diskusjon, men bare sa det han skulle si og forsvant på fiendtlig vis. Jeg ble pga måten han anklaget meg på, ute etter å finne ut at alt er ikke bare min skyld. Jeg begynte å gå dypt i det og lete etter feil hos både meg og han.

Jeg mener personlig at jeg ikke er årsaken til selve bruddet selv om jeg er følsom. 

Jeg blir usikker på om alle mennesker vil meg vel. Men det kan ligge litt i på bakgrunn av erfaringer gjennom mitt liv. Jeg ble tross alt mobbet og utstøtt fra skolen fra jeg var 8 år til jeg var 13 år. Omtrent hver dag sto jeg alene på skolen. Helt alene... Fikk beskjed om at ingen ville ha noe som helst med meg å gjøre. I tillegg så hadde jeg folk viskende rundt meg, og folk som løp etter meg og plaget meg. Det kan sitte i. Itillegg til at jeg i voksen alder sliter med å tro at folk vil meg vel..  Og når jeg opplever avvisninger som jeg opplever som kjølige så er jeg kanskje ganske sårbar i tillegg. 

Jeg må iallefall forsøke å legge bort skyldsfølelsen over det med eksen min. Og tenke på at selv om folk her inne sier at det var nok fordi jeg var helt håpløs så må  jeg bare legge bort det. Jeg kan ikke selvklandre meg selv for et brudd jeg mener ikke bare var min skyld. Alt jeg ønsket var at det ble avsluttet med at vi kunne si noen få fine ord til hveandre uten angrep, slik det ikke ble så vanskelig som det ble. Men jeg følte meg hele tiden klandret for at alt var meg , meg , og atter meg. 

Jeg vil heller leve uten mann enn å være med en som ikke elsker meg :) . Det er viktig å bli elsket i en relasjon. Nå repeterer jeg nok en gang men jeg føler bare et slags behov for å forsvare situasjonen her inne. Men ikke ovenfor deg for du er ikke den som går rundt å klandrer meg. 

Uansett: jeg kjenner folk som faktisk har kastet en hel øl over en eks som dumpet de, og en som skrek og jamret seg i gaten her fordi han ble dumpet.. og akkurat det har jeg aldri gjort. Det beviser vel at følelser kan være tungt for andre og. Men uansett man skal ikke reagere slik. Jeg reagerte med at jeg fikk et veldig talebehov for å avdekke meg selv som heller delskyldig enn skyld alene... 

Du har vært gjennom en del tøffe ting i livet og det kan godt hende at dine reaksjoner er normale for en som f.eks har blitt mobbet mye. Det spiller egentlig ikke så stor rolle. Den normale reaksjonen på forkjølelsesvirus er å bli forkjølet, men det betyr ikke at man er frisk når man er forkjølet.

Jeg synes ikke det er veldig rart at du er nedbrutt etter et destruktivt forhold, men jeg synes det er rart at du skriver mye om det. Du har fått frem poenget ditt 100x, og hvis noen ikke forstår eller er enige nå så er det helt ok. Det er ikke viktig å overbevise hvert eneste fremmede menneske på internett.

Når noen krangler imot tror jeg det er mye fordi noen er slitne og lei av hele diskusjonen og får lyst til å gi deg et spark. Jeg tror få eller ingen mener du alene har skylden æren for bruddet. Hovedsaken er at det ble slutt.

Jeg har selv gått og gnagd på ting som har blitt sagt og gjort for flere år siden. Imidlertid ser jeg selv galskapen i det, og skriver ikke alt på DOL.

Uansett: Jeg mener du bør ta diskusjonen videre med en behandler, og ikke på DOL.

Jeg håper du heller kan skrive om andre ting her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Du har vært gjennom en del tøffe ting i livet og det kan godt hende at dine reaksjoner er normale for en som f.eks har blitt mobbet mye. Det spiller egentlig ikke så stor rolle. Den normale reaksjonen på forkjølelsesvirus er å bli forkjølet, men det betyr ikke at man er frisk når man er forkjølet.

Jeg synes ikke det er veldig rart at du er nedbrutt etter et destruktivt forhold, men jeg synes det er rart at du skriver mye om det. Du har fått frem poenget ditt 100x, og hvis noen ikke forstår eller er enige nå så er det helt ok. Det er ikke viktig å overbevise hvert eneste fremmede menneske på internett.

Når noen krangler imot tror jeg det er mye fordi noen er slitne og lei av hele diskusjonen og får lyst til å gi deg et spark. Jeg tror få eller ingen mener du alene har skylden æren for bruddet. Hovedsaken er at det ble slutt.

Jeg har selv gått og gnagd på ting som har blitt sagt og gjort for flere år siden. Imidlertid ser jeg selv galskapen i det, og skriver ikke alt på DOL.

Uansett: Jeg mener du bør ta diskusjonen videre med en behandler, og ikke på DOL.

Jeg håper du heller kan skrive om andre ting her:)

Ja men er det riktig av meg å skylde på meg selv for bruddet? Altså ta skyld i at hele bruddet er min skyld alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg har tenkt litt fram og tilbake på om jeg vil blande meg inn i dette vepsebolet av en tråd.

Det som er helt klart, Mina, er at du må gå i deg selv og analysere din reaksjonsform. Nå kjenner jeg ikke hele historien i etterkant av bruddet, men å starte et titalls nye brukere på Kvinneguiden og motta mange politianmeldelser, er vel i seg selv et tegn på at reaksjonen din ikke var helt sunn? Ingen røyk uten ild heter det, og det tror jeg det ligger noe i også for din del. Det samme at denne tråden har eskalert til 350 innlegg, hvor du egentlig bare spiller volleyball med et titalls brukere her og slår ballen fram og tilbake over nettet.

Jeg får dessverre litt assosiasjoner til Rose i "Two and a half men" når jeg leser historien din. Og det synes jeg er trist.

Du er over 40 år gammel og må begynne å stå på egne bein. Du må ikke få second opinions og third opinions på alt du skal gjøre i livet, du må slutte å overanalysere alt og du må akseptere at gjort er gjort og spist er spist. Du får ikke gjort noe med denne historien uansett hvor hardt du prøver. Og du må slutte med offerrollen du har tatt deg, hvordan dette har ødelagt for framtidig dating og ødelagt for deg. Det eneste du kan gjøre er å gå videre, og det håper jeg du gjør med å avslutte denne tråden, ikke skrive nye tråder om dette tema og bruke minst mulig tankevirksomhet på denne mannen. Han var ikke den rette for deg og kommer aldri til å bli det.

Godt oppsummert👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg gnålte ikke, og uansett var det han som skulle vært dumpet. Så jeg kan ikke bereide meg selv for det. Når han hadde en person som han hadde vært sammen med som han møtte alene og satte høyere enn meg så er det uansett han som skulle vært dumpet, og alt var feil i utgangspunktet. 

Jeg gnåler på forumet fordi jeg selvbereider meg selv for måten han gikk på. Og fordi han ikke forsøkte å prate engang. Hvorfor forsøker dere å svare når han ikke kan forsøke en eneste gang å prate ut? Er overrasket over det. Og gnålingen skjedde etter at skaden var skjedd... altså at han ignorerer meg ... og ikke før. Men jeg skulle ikke ha gnålt for det. Jeg skulle gitt faen. 

Hjelpes, ja er det ikke alltid andres feil... :rolleyes::unsure:

Lykke til hos legen i morgen. Håper du bruker tiden fornuftig, og ikke til å gnåle om fortiden.

Husk: også legen kjenner historien, så heller ikke der er det vits i å gjenta den bare for å høste støtte eller få trøst. Historien har kun verdi som eksempel på det du trenger terapi til å endre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Du har vært gjennom en del tøffe ting i livet og det kan godt hende at dine reaksjoner er normale for en som f.eks har blitt mobbet mye. Det spiller egentlig ikke så stor rolle. Den normale reaksjonen på forkjølelsesvirus er å bli forkjølet, men det betyr ikke at man er frisk når man er forkjølet.

Jeg synes ikke det er veldig rart at du er nedbrutt etter et destruktivt forhold, men jeg synes det er rart at du skriver mye om det. Du har fått frem poenget ditt 100x, og hvis noen ikke forstår eller er enige nå så er det helt ok. Det er ikke viktig å overbevise hvert eneste fremmede menneske på internett.

Når noen krangler imot tror jeg det er mye fordi noen er slitne og lei av hele diskusjonen og får lyst til å gi deg et spark. Jeg tror få eller ingen mener du alene har skylden æren for bruddet. Hovedsaken er at det ble slutt.

Jeg har selv gått og gnagd på ting som har blitt sagt og gjort for flere år siden. Imidlertid ser jeg selv galskapen i det, og skriver ikke alt på DOL.

Uansett: Jeg mener du bør ta diskusjonen videre med en behandler, og ikke på DOL.

Jeg håper du heller kan skrive om andre ting her:)

Så mulig det rette er å tenke at jeg mistet en bra ordentlig mann og at bruddet er min skyld. Og at han handlet perfekt i situasjonen. Og så gå ned på politistasjonen å be dem arrestere meg fordi min adferd kan ikke ha vært bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Caprioli skrev:

Å hjelpe noen handler om å balansere empati mot å utfordre vedkommende.

Det Anonym...e0e gjør her å utfordre Mina. Og det behøver hun. Hun kommer ikke ut av sine mønstre ved at alle sier hvor synd det er på henne.

Veldig enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mina1 skrev:

Så mulig det rette er å tenke at jeg mistet en bra ordentlig mann og at bruddet er min skyld. Og at han handlet perfekt i situasjonen. Og så gå ned på politistasjonen å be dem arrestere meg fordi min adferd kan ikke ha vært bra?

Hvorfor skal du til lege i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg bare ta skylden for at han dumpet meg på meg selv og at det er min skyld for at det ble slutt. 

Får også gå innom politiet å be de gi meg en dom for anmeldelsene som de ikke vil ta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mina1 skrev:

Etter kommentarene her inne så er ikke jeg interessert i å søke hjelp for dette. Jeg følte at jeg begynte istedet å skamme meg selv som om alt er min skyld, og som om jeg bare er en idiot som fortjente dette. Dette hjalp meg ikke noe som helst. Overhodet ikke. 

Jeg blir lei meg og sint når jeg leser dette. Vi engasjerer oss jo fordi vi bryr oss om deg! 

De fleste av oss som er ganske godt voksne har gjennomgått tunge ting, enten selv, eller som pårørende/god venn til andre. Jeg ville sagt akkurat det samme dersom det var min nærmeste venninne som søkte råd hos meg.

Igjen: håper du bruker legetimen i morgen fornuftig og legger hovedtyngden på å få henvisning til psykolog slik at du kan legge dette bak deg og forhindre at du velger å treffe uhensiktsmessige menn i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Xtra skrev:

 

Du har tydelig vist at du ikke kommer deg ut av din vanskelige situasjon på egen hånd og at du trenger noen å snakke med, antakelig i lang tid. Det har ingen ting med skyld å gjøre.  Om du er for stolt til å innrømme at du trenger hjelp får du bare surre rundt som du gjør noen år til. Men da bør du også slutte å skrive om det her .

Enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Jeg blir lei meg og sint når jeg leser dette. Vi engasjerer oss jo fordi vi bryr oss om deg! 

De fleste av oss som er ganske godt voksne har gjennomgått tunge ting, enten selv, eller som pårørende/god venn til andre. Jeg ville sagt akkurat det samme dersom det var min nærmeste venninne som søkte råd hos meg.

Igjen: håper du bruker legetimen i morgen fornuftig og legger hovedtyngden på å få henvisning til psykolog slik at du kan legge dette bak deg og forhindre at du velger å treffe uhensiktsmessige menn i fremtiden.

Jeg skal gå innom politiet og si at jeg er skyldig i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, laban skrev:

 

Hvis jeg går til legen fordi jeg er smittet av en infeksjon, er ikke poenget mitt å finne ut om den er vanlig eller sjelden, jeg vil bare bli kvitt den.

Nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Jeg skal gå innom politiet og si at jeg er skyldig i morgen. 

Igjen: svarthvitt tenking og offerposisjon. Det du skal i morgen, er å gå til legen og be om henvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, påskelilje skrev:

Igjen: svarthvitt tenking og offerposisjon. Det du skal i morgen, er å gå til legen og be om henvisning.

Han var perfekt og snill. Det er meg som en den som skyldes bruddet og anmeldelsene . Så nå kommer jeg til å prate med politiet og be de dømme meg. Det er det rette om dette er min skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Han var perfekt og snill. Det er meg som en den som skyldes bruddet og anmeldelsene . Så nå kommer jeg til å prate med politiet og be de dømme meg. Det er det rette om dette er min skyld. 

Orker ikke gå mer i ring med deg nå, Mina. Trodde oppriktig talt at du denne gangen faktisk ønsket vår hjelp, og etter et par døgn uti denne tråden, psykologisk hjelp. Men du får leve ditt liv på den måten du tror er best, vi kan ikke bestemme over deg. Men vær da snill og ikke skriv hundrevis av innlegg her og lat som om du ønsker råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Han var perfekt og snill. Det er meg som en den som skyldes bruddet og anmeldelsene . Så nå kommer jeg til å prate med politiet og be de dømme meg. Det er det rette om dette er min skyld. 

Jeg tror ikke du bør stresse så mye med utseendet ditt når du møter menn. - Jeg tror heller problemet er at ei som har passert 40 oppfører seg som en furten 14-åring... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Orker ikke gå mer i ring med deg nå, Mina. Trodde oppriktig talt at du denne gangen faktisk ønsket vår hjelp, og etter et par døgn uti denne tråden, psykologisk hjelp. Men du får leve ditt liv på den måten du tror er best, vi kan ikke bestemme over deg. Men vær da snill og ikke skriv hundrevis av innlegg her og lat som om du ønsker råd.

Har hun noen gang ønsket råd? Jeg tror ønsket er å gjenfortelle historien i det uendelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...