Gå til innhold

Han sier: Jeg er ikke forelsket i deg lenger - uten forklaring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Kayia skrev:

Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Jeg spurte: «Pleier du alltid å anklage meningsmotstandere på denne emosjonelle måten». Basert på trådene dine om dette temaet på dol er det nemlig mye som tyder på dét. 

Ja anklager dem ikke. Men jeg har bare en mening om hva som er dårlig gjort, og forsøkte å få deg til å se det. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Kayia skrev:

Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Jeg spurte: «Pleier du alltid å anklage meningsmotstandere på denne emosjonelle måten». Basert på trådene dine om dette temaet på dol er det nemlig mye som tyder på dét. 

Har du grunnlag til å si at den situasjonen som beskrevet er ikke dårlig gjort? Altså å være utro, - helt greit å slå opp siden følelsene ikke er der, men så fortsette å ha sex?  Hva med dette får deg til å synes at den typen person er ærlig og rederlig? 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at han er en stor drittsekk! Synes ikke at det var omtenksomt gjort, men det er ikke rart at han kan ha i pose og sekk og gjøre som han vil når det fins mennesker som deg som forsvarer han og forteller at han er enestående og omtenksom med den oppførselen sin. Din mening om det. 

Anonymkode: b3002...4c5

Nå går du forlangt. Jeg vil at du skal vise meg hvor jeg har fortalt at han er enestående og omtenksom. Vis meg sitat.

Du er såpass voksen at du bør lære deg å skille mellom det som virkelig sies og det du tolker det som

Dersom du behandlet denne mannen på samme måte har jeg forståelse for at følelsene forsvant etterhvert. Slik argumentasjon blir man innmari lei av nemlig. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Nå går du forlangt. Jeg vil at du skal vise meg hvor jeg har fortalt at han er enestående og omtenksom. Vis meg sitat.

Du er såpass voksen at du bør lære deg å skille mellom det som virkelig sies og det du tolker det som

Dersom du behandlet denne mannen på samme måte har jeg forståelse for at følelsene forsvant etterhvert. Slik argumentasjon blir man innmari lei av nemlig. 

Jeg pålegger deg ingen meninger, men spurte deg bare et spørsmål om hvorfor du synes at denne typen mann er ærig og rederlig siden han var utro gjennom kontakten, han dumper henne derretter, og så sier han at han ikke er forelsket lenger og ønsker å fortsette å ha sex mens hun ligger nede for telling og griner og han ser hun sliter? Du synes det er rederlig sier du. Jeg anklager deg ikke for det. For du må jo få ha din mening. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kayia skrev:

Nå går du forlangt. Jeg vil at du skal vise meg hvor jeg har fortalt at han er enestående og omtenksom. Vis meg sitat.

Du er såpass voksen at du bør lære deg å skille mellom det som virkelig sies og det du tolker det som

Dersom du behandlet denne mannen på samme måte har jeg forståelse for at følelsene forsvant etterhvert. Slik argumentasjon blir man innmari lei av nemlig. 

Du sier ikke at det er enestående og omtenksomt, men du sier at det han gjør er helt okey. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du har godt av å gruble på dette. Det viktige er ikke hva andre tenker om hans handlemåte, men hva du selv tenker om den og hvordan du vil forholde deg til din fortid. Menneskers handlemåte er ikke enten god eller dårlig, real eller sleip. Det kommer an på øyet som ser, men det betyr ikke at ens egen forståelse er riktig eller feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, umakenverdt skrev:

Jeg tror ikke du har godt av å gruble på dette. Det viktige er ikke hva andre tenker om hans handlemåte, men hva du selv tenker om den og hvordan du vil forholde deg til din fortid. Menneskers handlemåte er ikke enten god eller dårlig, real eller sleip. Det kommer an på øyet som ser, men det betyr ikke at ens egen forståelse er riktig eller feil. 

Jeg kan jo pålegge meg selv skylden for at jeg synes at det var dumt av han å spørre om sex mens jeg lå nede for telling. Jeg kan jo synes at det var dumt av meg å synes at han er en dårlig mann pga at han var utro mot meg gjennom forholdet. Alle har ulike meninger om ting. Jeg vet. Men jeg klarer ikke å slutte å synes at dette er dårlig gjort fra hans side. Men vet at mange forsvarer denne oppførselen og synes den var rederlig siden han tilslutt kom frem til å si: jeg er ikke forelsket lenger. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg tror ikke du har godt av å gruble på dette. Det viktige er ikke hva andre tenker om hans handlemåte, men hva du selv tenker om den og hvordan du vil forholde deg til din fortid. Menneskers handlemåte er ikke enten god eller dårlig, real eller sleip. Det kommer an på øyet som ser, men det betyr ikke at ens egen forståelse er riktig eller feil. 

Jeg er enig i at jeg må vurdere situasjonen som følge av hva jeg tenker. Jeg klarer ikke å omsnu meningene mine om han. Jeg synes at han behandlet meg dårlig. Skal jeg forsøke å omsnu mine meninger så kommer jeg meg ikke videre. Da driver jeg bare med selvbereidelse. Jeg har et bra liv. Men jeg har ikke lysten på ny mann ennå. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan jo pålegge meg selv skylden for at jeg synes at det var dumt av han å spørre om sex mens jeg lå nede for telling. Jeg kan jo synes at det var dumt av meg å synes at han er en dårlig mann pga at han var utro mot meg gjennom forholdet. Alle har ulike meninger om ting. Jeg vet. Men jeg klarer ikke å slutte å synes at dette er dårlig gjort fra hans side. Men vet at mange forsvarer denne oppførselen og synes den var rederlig siden han tilslutt kom frem til å si: jeg er ikke forelsket lenger. 

Anonymkode: b3002...4c5

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at jeg må vurdere situasjonen som følge av hva jeg tenker. Jeg klarer ikke å omsnu meningene mine om han. Jeg synes at han behandlet meg dårlig. Skal jeg forsøke å omsnu mine meninger så kommer jeg meg ikke videre. Da driver jeg bare med selvbereidelse. Jeg har et bra liv. Men jeg har ikke lysten på ny mann ennå. 

Anonymkode: b3002...4c5

Jeg tenker du burde fokusere fremover. Jeg tenker ikke du skal bruke tid på å overbevise andre om at han var en dårlig mann og ikke på å overbevise deg selv om at han oppførte seg greit. Man har lov til å ha sin egen oppfatning av en situasjon, selv om andres vurdering er en annen. Det er slik det er å være menneske har jeg lært :)

DU synes han oppførte seg dårlig mot deg, det har du lov å synes. Forsøk å fokusere fremover, hvordan kan du forholde deg til dette på en konstruktiv måte som bidrar til at du kommer deg videre. Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, umakenverdt skrev:

 

Jeg tenker du burde fokusere fremover. Jeg tenker ikke du skal bruke tid på å overbevise andre om at han var en dårlig mann og ikke på å overbevise deg selv om at han oppførte seg greit. Man har lov til å ha sin egen oppfatning av en situasjon, selv om andres vurdering er en annen. Det er slik det er å være menneske har jeg lært :)

DU synes han oppførte seg dårlig mot deg, det har du lov å synes. Forsøk å fokusere fremover, hvordan kan du forholde deg til dette på en konstruktiv måte som bidrar til at du kommer deg videre. Lykke til. 

Jeg har drevet selvbereidelse over at jeg synes at det var dårlig oppførsel fra hans side. Jeg har drevet å bereidet meg selv fordi jeg slet med at han traff en dame som han var utro med ovenfor meg gjennom hele forholdet hans, og at jeg ikke kunne bare se på det som en ubetydelig ting. Sex er jo bare sex. Jeg har også selvbereidet meg selv fordi han ikke kunne ta en samtale osv osv. .. Også blir det lett å tenke: hva gjorde jeg feil? er det meg som er helt ute å kjøre? gjorde han alt perfekt mens jeg gjorde alt feil? osv. Jeg fungerer og har det fint i livet mitt. Det største problemet er at jeg ikke har tillit til menn lenger, og har heller ikke lyst å treffe noen. Kunne ønske at jeg hadde lyst, men lysten er ikke tilstede. 

Takker for gode ord, og forståelse for at det er ikke så lett å være menneske alltid, og få bort tanker om hva som egentlig var rett eller feil gjort av hvem osv.. osv.. . :) 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har drevet selvbereidelse over at jeg synes at det var dårlig oppførsel fra hans side. Jeg har drevet å bereidet meg selv fordi jeg slet med at han traff en dame som han var utro med ovenfor meg gjennom hele forholdet hans, og at jeg ikke kunne bare se på det som en ubetydelig ting. Sex er jo bare sex. Jeg har også selvbereidet meg selv fordi han ikke kunne ta en samtale osv osv. .. Også blir det lett å tenke: hva gjorde jeg feil? er det meg som er helt ute å kjøre? gjorde han alt perfekt mens jeg gjorde alt feil? osv. Jeg fungerer og har det fint i livet mitt. Det største problemet er at jeg ikke har tillit til menn lenger, og har heller ikke lyst å treffe noen. Kunne ønske at jeg hadde lyst, men lysten er ikke tilstede. 

Takker for gode ord, og forståelse for at det er ikke så lett å være menneske alltid, og få bort tanker om hva som egentlig var rett eller feil gjort av hvem osv.. osv.. . :) 

Anonymkode: b3002...4c5

Jeg tror ikke dette er veien å gå for deg, jeg tror ikke det vil føre deg videre dessverre. Selvbebreidelse og/eller bitterhet er ikke gode ting å fokusere på.

Jeg tenker at det du kan ta med deg videre er:

- Hva du ikke synes er greit FOR DEG i forhold. Hva andre synes er greit og feil er ikke avgjørende, og du bør ikke prøve å overbevise andre om at ditt syn er det riktige for alle. Folk er forskjellige og det er ikke feil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, umakenverdt skrev:

Jeg tror ikke dette er veien å gå for deg, jeg tror ikke det vil føre deg videre dessverre. Selvbebreidelse og/eller bitterhet er ikke gode ting å fokusere på.

Jeg tenker at det du kan ta med deg videre er:

- Hva du ikke synes er greit FOR DEG i forhold. Hva andre synes er greit og feil er ikke avgjørende, og du bør ikke prøve å overbevise andre om at ditt syn er det riktige for alle. Folk er forskjellige og det er ikke feil.

 

Såklart. Men jeg trodde faktisk at utroskap var dårlig gjort i syn hos de fleste, men tydelivis mener noen at det er helt greit. Jepp jeg kan ikke tillegge andre til hva de skal tenke og mene om noe som helst, men kun lære av fortid å tenke på hva jeg selv ikke finner meg i, og velge hva jeg ønsker å satse på selv. 

Takk for fint svar. Jeg er litt lei meg i dag, fordi jeg ikke våger å gå på date. Ataler dater... har så lyst å finne kjærligheten igjen, men nå sitter jeg med tårer i øynene .. og er helt oppgitt over at jeg ikke har lyst... Jeg kunne ønske at jeg taklet og hadde bedre innstilling til det enn jeg har. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier ikke at det er enestående og omtenksomt, men du sier at det han gjør er helt okey. 

Anonymkode: b3002...4c5

Nettopp. Det er en stor forskjell på det.. 

Jeg må innrømme at jeg mister tillit til at det du skriver om denne mannen faktisk er det som har skjedd slik du vrir  og vender og anklager alle som ikke er enige med deg. Du kommer med ganske grove anklager rett som det er, senest mot meg nå i denne tråden. Jeg ser dessuten at du nå skriver at denne mannen var utro mot deg, men det har du ikke sagt tidligere. Det du har sagt tidligere er at du mistenkte han for å ha kontakt med sin eks bak din rygg men at du ikke viste dette. Nå vet du tydeligvis? 

Og da må jeg spørre: Har han kontaktet deg og innrømmet utroskap nå nylig?

Eller kjører du bare på med nok en (svært alvorlig) anklage, uten at du har grunnlag for det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pålegger deg ingen meninger, men spurte deg bare et spørsmål om hvorfor du synes at denne typen mann er ærig og rederlig siden han var utro gjennom kontakten, han dumper henne derretter, og så sier han at han ikke er forelsket lenger og ønsker å fortsette å ha sex mens hun ligger nede for telling og griner og han ser hun sliter? Du synes det er rederlig sier du. Jeg anklager deg ikke for det. For du må jo få ha din mening. 

Anonymkode: b3002...4c5

Jo, du påstod at jeg hadde sagt at denne mannen er "enestående og omtenksom". Det har jeg aldri sagt, og jeg vil at du skal beklage at du urettmessig anklaget meg for å ha sagt dette. Dernest vil jeg be om at du aldri meg anklager meg for å ha sagt noe jeg ikke har sagt.

Det er mulig andre rundt deg syns det er greit at du anklager dem for å ha sagt eller gjort ting de ikke har sagt eller gjort, men jeg er ikke sånn. Jeg aksepterer det simpelthen ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såklart. Men jeg trodde faktisk at utroskap var dårlig gjort i syn hos de fleste, men tydelivis mener noen at det er helt greit. Jepp jeg kan ikke tillegge andre til hva de skal tenke og mene om noe som helst, men kun lære av fortid å tenke på hva jeg selv ikke finner meg i, og velge hva jeg ønsker å satse på selv. 

Takk for fint svar. Jeg er litt lei meg i dag, fordi jeg ikke våger å gå på date. Ataler dater... har så lyst å finne kjærligheten igjen, men nå sitter jeg med tårer i øynene .. og er helt oppgitt over at jeg ikke har lyst... Jeg kunne ønske at jeg taklet og hadde bedre innstilling til det enn jeg har. 

Anonymkode: b3002...4c5

Hvem tenker du på her? Er jeg en av dem du her påstår at syns utroskap er helt greit? Hvem konkret er det som har sagt at de syns utroskap er helt greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da høres han ut som en fantastisk enestående mann! 

Anonymkode: b3002...4c5

Det finnes vel mellomting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såklart. Men jeg trodde faktisk at utroskap var dårlig gjort i syn hos de fleste, men tydelivis mener noen at det er helt greit. Jepp jeg kan ikke tillegge andre til hva de skal tenke og mene om noe som helst, men kun lære av fortid å tenke på hva jeg selv ikke finner meg i, og velge hva jeg ønsker å satse på selv. 

Takk for fint svar. Jeg er litt lei meg i dag, fordi jeg ikke våger å gå på date. Ataler dater... har så lyst å finne kjærligheten igjen, men nå sitter jeg med tårer i øynene .. og er helt oppgitt over at jeg ikke har lyst... Jeg kunne ønske at jeg taklet og hadde bedre innstilling til det enn jeg har. 

Anonymkode: b3002...4c5

Beklager, men jeg tror ikke at du er klar til å finne kjærligheten før du klarer å legge grublingen på dette bak deg. Jeg tror ikke du klarer å holde fokus der det bør være når du ikke har lyst og kjenner på tårene. 

Etterhvert tenker jeg at du bør fokusere på hva du ønsker av en relasjon, og forsøk å ikke legge din verdi i hvorvidt du lykkes eller ikke. 

Jeg kan selv ingenting om dette, men det høres ikke ut som dating er det riktige for deg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gargamel skrev:

Er det ikke litt rart å spørre om å fortsatt ha sex etter å ha gjort det slutt? Jeg tenker det er mest ryddig å kutte helt, og særlig hvis den andre har følelser og sliter med bruddet. 

Det er nok ikke så uvanlig som du tror å ha sex etter et forhold skjønner du :) Nå er ikke jeg skrudd sammen slik at jeg ville syns det var en god ide for min egen del, men jeg har flere venner som lå med sine ekser i ganske lang tid etter at de brøt opp. I noen tilfeller gikk dette greit, men for et par av dem skapte det bare følelsesmessig krøll....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Kayia skrev:

Nettopp. Det er en stor forskjell på det.. 

Jeg må innrømme at jeg mister tillit til at det du skriver om denne mannen faktisk er det som har skjedd slik du vrir  og vender og anklager alle som ikke er enige med deg. Du kommer med ganske grove anklager rett som det er, senest mot meg nå i denne tråden. Jeg ser dessuten at du nå skriver at denne mannen var utro mot deg, men det har du ikke sagt tidligere. Det du har sagt tidligere er at du mistenkte han for å ha kontakt med sin eks bak din rygg men at du ikke viste dette. Nå vet du tydeligvis? 

Og da må jeg spørre: Har han kontaktet deg og innrømmet utroskap nå nylig?

Eller kjører du bare på med nok en (svært alvorlig) anklage, uten at du har grunnlag for det? 

Han var utro, og slo det rett i ansiktet mitt. Han har sagt at han var utro, gjort ting i ettertid som viser at han løy, og at han ar utro. Nå prater jeg gjenerellt. 

Jeg er et bra menneske. Jeg aksepterte mye som man normalt ikke vil akseptere. Det er min skyld. Men jeg sier at skuffelsen sitter vel mest på at han ikke kunne ta et rederligere oppgjør istedet for måten han gjorde det på. Vi diskuterte aldri om noe som helst. Eneste som skjedde noen få ganger var at jeg måtte si til han at jeg synes det var rart vennskap han hadde med den andre damen. Var gjerne dumt av meg å si det, istedet for å vise handling og gå. 

Etter bruddet satt jeg igjen å håpet på at vi en dag kunne fått tatt å pratet skikkelig ut sammen. Og så kom jeg meg ikke videre fordi det aldri skjedde. Høres dumt ut, men det er sånn det henger sammen. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...