Gå til innhold

Hva skal du gjøre på i dag?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dere sier jo "gjøre på"?

Anonymkode: e747e...4fa

Vi skriver noe, og sier noe, men vi kan bruke: hva skal vi gjøre i dag, og hva skal vi gjøre på nå? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Vi skriver noe, og sier noe, men vi kan bruke: hva skal vi gjøre i dag, og hva skal vi gjøre på nå? :D 

Høres ut som en rar dialekt.

Anonymkode: e747e...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en rar dialekt.

Anonymkode: e747e...4fa

:D hehe ja man kan si det.. vi lar oss påvirke av østlendinger, sogninger osv... for vi bruker ganske mange ulike måter å si ting på. Vi har ikke en bestemt måte å si ting på ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mina1 skrev:

:D hehe ja man kan si det.. vi lar oss påvirke av østlendinger, sogninger osv... for vi bruker ganske mange ulike måter å si ting på. Vi har ikke en bestemt måte å si ting på ;) 

Trønderne sier jo "han/hun heter FOR ". Sier dere det?

Anonymkode: e747e...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trønderne sier jo "han/hun heter FOR ". Sier dere det?

Anonymkode: e747e...4fa

Den forsto jeg ikke.. han .. hun heter FOR ....? Den forsto jeg ikke... For? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mina1 skrev:

Den forsto jeg ikke.. han .. hun heter FOR ....? Den forsto jeg ikke... For? 

Ja, "Hun heter for Kari".

Anonymkode: e747e...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, "Hun heter for Kari".

Anonymkode: e747e...4fa

Og de sier mye "Det veit æ SJØ" Herlig dialekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, "Hun heter for Kari".

Anonymkode: e747e...4fa

Hun heter Kari, sier vi på min dialekt :D . Kofor hetar hun Kari? Jo fordi hun er oppkallt etter mormoren sin :D . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og de sier mye "Det veit æ SJØ" Herlig dialekt. 

Hehe , det vet eg nesten ikkje ka betyr engang... :D . Eg tenker på en sjø i havet :D haha.... Sånn er det med slike med min dialekt, men eg skrivar på en måte på min dialekt som en østlandsk siden eg skriver på bokmål. Men faktisk så lurer eg litt på om @gargamel vet ka det du skriver betyr :D . hahaha.. Eg er ikkje trøndersk :D 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte meg med min egen dialekt.. Eg uttaler ofte skrivar :D Ikke skriver. Det er sånn som eg bare skrivar :D . Ja sånn er det med sånne som oss fra mitt distrikt. Vi har å skrive på noe som minnar om østlandsk, mens vi pratar noe helt annet tror eg. :D . Litt komisk, men samtidig er det litt kult for da kan folk tro at vi er fra et annet plass i landet enn vi er ;) . Sånn er det å være fra distriktet mitt og like at folk tror vi er østlendinger men snakkar noe helt annet. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en flott dag:)

Vært hos datteren og så gikk vi på kino. Så Per Fugelli - Siste resept.

Den var sterk. Jeg som sjelden gråter (dessverre) gråt så tårene silte, noe forøvrig hele salen også gjorde ved spesielt en scene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Jeg skal se på dette :). Gleder meg!. Drikker Heineken og koser meg!. Følger du med på dette pogrammet og?

 

Trodde ikke du hadde tv jeg.

Anonymkode: e2205...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde ikke du hadde tv jeg.

Anonymkode: e2205...890

Jeg har ikke tv, men måtte ... skaffe meg Tv2 sumo å se dette ;) . Måtte til og med betale for å se det. Men bare måtte!!!!!!!!!!!. Normalt sett så ser jeg aldri på tv. Det bryr meg fint lite. Men dette Måtte jeg bare se :D . Dette er ikke meg å sitte å se på tv. Nei det er ikke meg, men dette måtte jeg få med meg!. Forstår kommentaren din ;) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på fjellet og har hatt to fantastiske dager. Tre mil på ski fredag, ørlite trått i -15, men fi tur i strålende sol. Slalåm i dag, nydelige forhold, men fortsatt iskaldt, så ‘måtte’ på en ørliten afterski allerede etter 3-4 timer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg har ikke tv, men måtte ... skaffe meg Tv2 sumo å se dette ;) . Måtte til og med betale for å se det. Men bare måtte!!!!!!!!!!!. Normalt sett så ser jeg aldri på tv. Det bryr meg fint lite. Men dette Måtte jeg bare se :D . Dette er ikke meg å sitte å se på tv. Nei det er ikke meg, men dette måtte jeg få med meg!. Forstår kommentaren din ;) 

Det programmer virker veldig arrangert og fake.

Anonymkode: e747e...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg bare være hjemme. Skal pusle litt i leiligheten og ellers bare roe helt ned. Har egentlig lyst til alt annet,  men er litt hyper med minimalt med søvn og da må det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mina1 skrev:

Hehe , det vet eg nesten ikkje ka betyr engang... :D . Eg tenker på en sjø i havet :D haha.... Sånn er det med slike med min dialekt, men eg skrivar på en måte på min dialekt som en østlandsk siden eg skriver på bokmål. Men faktisk så lurer eg litt på om @gargamel vet ka det du skriver betyr :D . hahaha.. Eg er ikkje trøndersk :D 

Fint med dialekter :) Eg har alltid skrevet bokmål hehe :D Syns nynorsk var tungt, selv om vi snakker noe nynorsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...