Gå til innhold

Minipillen, Cerazette


MaiMamma91

Anbefalte innlegg

Jeg begynte på Cerazette på torsdag. Dette var første blødningsdag, men etter jeg tok pillen på torsdag har jeg ikke blødd mer. Vanligvis har jeg menstrasjon i 5-7 dager. Hva skjer? Er dette en vanlig «bivirkning» av minipillen? Vet man kan få uregelmessige blødninger, men kan man miste mensen fra første dag på pillen? 

Tok en graviditetstest i morges og den var negativ. Fikk baby for 9 måneder siden, men fikk fort mensen tilbake etter fødsel og den har vært regelmessig i 7 måneder nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten som meg! Jeg startet med Cerazette første mensdag for 3,5 uker siden. Fikk da en kort og sparsom mensblødning, som var over etter bare 3 dager (til vanlig 4-5 dagers mens, med kraftig blødning og smerter de to første dagene). Deretter ikke spor av blødning, før nå 24 dager etter - helt på dagen når jeg skulle ha den. Jeg er 43 år og har begynt å få kortere sykluser, sikkert pre overgangsalder... Nå med Cerazette blør jeg mye mindre og har ikke menssmerter i det hele tatt - slik sett håper jeg det fortsetter og at jeg kan slippe blødning helt etterhvert, slik som da jeg brukte dem for noen år siden. 

Anonymkode: b9429...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det mest av blødningsendringer kan skje med Cerazette, men vanligvis ikke så fort. Men det er ikke noe å bekymre seg over. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...