Gå til innhold

Ubehag i navlen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er midt i en prøverørsprosess og jeg fikk satt inn to fine embryoer fredag 02.02. Jeg bruker nå Lutinus som støttebehandling. I går, søndag 04.02, begynte jeg å føle et ubehag inni navlen. Virker som det begynte da jeg ble oppblåst i magen av Lutinus. Føles ut som det er noe inni navlen og stikker innimellom. Den er ikke konstant hele dagen, men er der største delen av dagen. Nå skal det også sies at jeg har litt rar navle med en følsom liten tapp inni da den ble klipt feil da jeg ble født.

Henger navlen sammen med fertilitet/underlivet på noen måte? Har det noe å si for mulighetene for om det skal gå eller ei?

På forhånd takk! 

Hilsen bekymret prøver.

Anonymkode: efb01...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Henger navlen sammen med fertilitet/underlivet på noen måte?

Nei.  Jeg tror nok det du kjenner, kommer innenfra (som "press" fordi du er litt oppblåst), ikke fra selve navlen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Eneste sammenheng mellom navlen og underlivet er at det kan oppstå endometriose i navlen. Endometriose er en godartet tilstand hvor vev av samme type som er i livmorslimhinnen kan være feil plassert f.eks. på bukhinne og eggstokker. Det kan også være lokalisert til navlen og vil da vise seg som en blålig liten klump som kan endre størrelse i løpet av syklus og under hormonpåvirkning. Etter din beskrivelse er det ikke det som foreligger? Det er helt ufarlig og har ingen betydning for IVF-forsøket.

Hvis du får større magesmerter, bør du søke lege. Noen ganger kan eggstokkene danne mange cyster, men det har du sikkert fått informasjon om?

Lykke til, hilsen Mette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Takk for svar! Det hjelper på bekymringene. Jeg har nå blitt gravid, men har hatt en del smerter, så er ikke helt rolig enda. Har endometriose så kan kanskje være smerter fra det og. Jeg er nå 4+1 og fikk litt blank slimete utflod som ligner på el slim på papiret da jeg var på toalettet. Er det normalt med slik utflod da man er gravid?

Hilsen bekymret prøver 

Anonymkode: efb01...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Gratulerer med graviditeten! Hvis du har hatt endometriose med smerter, så kan symptomene forverres i de første 2-3 måneder for så -hos de fleste- å bli helt borte til menstruasjonene kommer igjen etter fødselen. På grunn av hormoner som det produseres rikelig av under graviditet, er det vanlig med utflod.

Lykke til videre, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...