Gå til innhold

Jeg angrer på valget mltt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg burde vært så lettet og glad idag. Jeg har takket ja til fast jobb og full stilling. Men er jeg det? Nei. Ingen er glad på min vegne. Det er dårllg stemming i huset. 

Jeg angrer meg for at jeg takket ja. Vurderer sterkt å ta en telefon i morgen og si at jeg trekker tilbake svaret mitt fordi magefølelsen er så dårllg. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 9b042...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg burde vært så lettet og glad idag. Jeg har takket ja til fast jobb og full stilling. Men er jeg det? Nei. Ingen er glad på min vegne. Det er dårllg stemming i huset. 

Jeg angrer meg for at jeg takket ja. Vurderer sterkt å ta en telefon i morgen og si at jeg trekker tilbake svaret mitt fordi magefølelsen er så dårllg. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 9b042...1c2

Hvorfor angrer du? Fordi de du deler hus med ikke er glade på dine vegne? Hvorfor skulle de ikke være glade? Betyr det at de får mindre av din oppmerksomhet? Jeg synes du skal tenke på deg selv og ikke på dem! Ikke trekk svaret ditt tilbake, men still på jobb som avtalt og vis de der hjemme at du kan! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvorfor angrer du? Fordi de du deler hus med ikke er glade på dine vegne? Hvorfor skulle de ikke være glade? Betyr det at de får mindre av din oppmerksomhet? Jeg synes du skal tenke på deg selv og ikke på dem! Ikke trekk svaret ditt tilbake, men still på jobb som avtalt og vis de der hjemme at du kan! Lykke til! :)

Det er litt komplisert. Jeg hadde valget mellom en mere attraktiv jobb i halv stilling og en mindre attraktiv jobb i full stilling. Jeg valgte den med full stilling pga økonomiske forhold. 

Anonymkode: 9b042...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 9b042...1c2

Tenke hardt på årsakene til at du søkte jobben og ikke la følelser eller katastrofetenkning komme i veien for å benytte deg av sjansen du har fått ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, laban skrev:

Tenke hardt på årsakene til at du søkte jobben og ikke la følelser eller katastrofetenkning komme i veien for å benytte deg av sjansen du har fått ;)

Ja, jeg får fokusere på det. Takk :) 

Anonymkode: 9b042...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt komplisert. Jeg hadde valget mellom en mere attraktiv jobb i halv stilling og en mindre attraktiv jobb i full stilling. Jeg valgte den med full stilling pga økonomiske forhold. 

Anonymkode: 9b042...1c2

Økonomi er en god begrunnelse for valget du har tatt.

Anonymkode: 0a00b...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Økonomi er en god begrunnelse for valget du har tatt.

Anonymkode: 0a00b...6a4

Ja.. ser virkelig frem til å få en rimelig god og mest av alt: stabil inntekt. Har ikke hatt det på 10 år og med en syk mann i tillegg så har vi gjort noen dumme valg og forsørget familien med forbrukslån (har på ingen måte levd i luksus). 

Anonymkode: 9b042...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. ser virkelig frem til å få en rimelig god og mest av alt: stabil inntekt. Har ikke hatt det på 10 år og med en syk mann i tillegg så har vi gjort noen dumme valg og forsørget familien med forbrukslån (har på ingen måte levd i luksus). 

Anonymkode: 9b042...1c2

Gjør det som føles rett for deg,du har sikkert tenkt godt over det.varm klæm 💗 

Anonymkode: 9432a...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det som føles rett for deg,du har sikkert tenkt godt over det.varm klæm 💗 

Anonymkode: 9432a...7b2

Det er nøye gjennomtenkt. Har fått høre at jeg er hjertelig velkommen til min nye stilling og at de faktisk vil ha meg. Det hjelper mot den dårlige magefølelsen. 

Anonymkode: 9b042...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som det riktige valget, ikke for deg, men for hele familien. Med tanke på den økonomiske situasjonen mener jeg. Det er det ansvarlige valget å ta.

Støtter det som @Lillemus, @laban & co har skrevet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er nøye gjennomtenkt. Har fått høre at jeg er hjertelig velkommen til min nye stilling og at de faktisk vil ha meg. Det hjelper mot den dårlige magefølelsen. 

Anonymkode: 9b042...1c2

Du har nok fulgt magefølelsen men plages av dårlig samvittighet, den skal du legge bort!!!dette er et fornuftig valg👍💕

Anonymkode: 9432a...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2018 den 23.24, AnonymBruker skrev:

Du har nok fulgt magefølelsen men plages av dårlig samvittighet, den skal du legge bort!!!dette er et fornuftig valg👍💕

Anonymkode: 9432a...7b2

Takk, dere. Valget jeg har tatt er riktig for meg. Den dårlige magefølelsen er borte.

Nå får jeg endelig en etterlengtet stabilitet, forutsigbarhet og økonomisk trygghet. 

Anonymkode: 9b042...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åååå så godt å høre!!!💜kos eg i den nye jobben 👍💜

Anonymkode: 9432a...7b2

Jeg har vært vikar i den jobben i 8 mnd og vet hva jeg går til :) jeg gleder meg til å være sammen med trivelige kolleger. 

Når jeg slutter i nåværende jobb så slipper jeg å grue meg til å gå på jobb mer også. Jeg har blitt «grilla» så godt som hver eneste gang av mine kolleger og jobbet under et stort stress fordi det er mye ansvar og mye å sette seg inn i. I ytterste konsekvens kan liv gå tapt om jeg gjør feil, i beste fall blir andre ansatte «bare» sint og sur (har jeg fått høre av sjefen og kolleger). 

Det er slitsomt og tøft å måtte bite sammen tennene og bare hoppe i dette stresset og «grillingen» hver eneste gang (og slik har jeg hatt det i 4 mnd - jeg er redd det hadde endt med sykemelding til slutt). 

Så ja - dette blir nok veldig bra :) 

Anonymkode: 9b042...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært vikar i den jobben i 8 mnd og vet hva jeg går til :) jeg gleder meg til å være sammen med trivelige kolleger. 

Når jeg slutter i nåværende jobb så slipper jeg å grue meg til å gå på jobb mer også. Jeg har blitt «grilla» så godt som hver eneste gang av mine kolleger og jobbet under et stort stress fordi det er mye ansvar og mye å sette seg inn i. I ytterste konsekvens kan liv gå tapt om jeg gjør feil, i beste fall blir andre ansatte «bare» sint og sur (har jeg fått høre av sjefen og kolleger). 

Det er slitsomt og tøft å måtte bite sammen tennene og bare hoppe i dette stresset og «grillingen» hver eneste gang (og slik har jeg hatt det i 4 mnd - jeg er redd det hadde endt med sykemelding til slutt). 

Så ja - dette blir nok veldig bra :) 

Anonymkode: 9b042...1c2

Du trenger kanskje å reflektere over hvorfor du vurderte å ikke begynne i den nye stillingen, jfr. startinnlegget i denne tråden. Kan være greit å huske til neste gang du får lyst til å unnvike en endring. 

Lykke til med en jobb som det ser ut som om du trives godt i - og som vil gi bedre økonomi!

Anonymkode: 0a00b...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger kanskje å reflektere over hvorfor du vurderte å ikke begynne i den nye stillingen, jfr. startinnlegget i denne tråden. Kan være greit å huske til neste gang du får lyst til å unnvike en endring. 

Lykke til med en jobb som det ser ut som om du trives godt i - og som vil gi bedre økonomi!

Anonymkode: 0a00b...6a4

Hva mener du?

Anonymkode: 9b042...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...