Gå til innhold

Musearm - hva gjør jeg?


Gjest Mona

Anbefalte innlegg

Jeg har arbeidet som teknisk tegner i 14 år. Jeg har hele tiden tegnet med datamus mer eller mindre. De siste årene er tusjene kastet og datamusen har tatt over alle arbeids-operasjoner.

Dette har medført at jeg har fått musearm. Jeg har tennisalbue og vondt skulder som svir, vondt nakke m.m.

Jeg er 35 år og hunkjønn.

Av denne grunn er jeg nå havnet på yrkesrettet attføring.

For tre uker siden fødte jeg en datter og sliter nå med armene i forbindelse med amming.

Jeg bruker ammepute.

Hva kan jeg gjøre for at armene ikke skal bli helt ødelagt. Er redd for å pådra meg senebetennelse igjen.

En investering i en romaskin kan det hjelpe?

Jeg kan ikke strikke eller gjøre annet håndarbeide lenger. Det gjør vondt når jeg gjør noe foran meg.

I det hele tatt så er jeg fortvilet. Jeg har hatt 24 behandlinger for et år siden.

Det hjalp litt, men ikke så mye nå lenger.

Kan du gi meg noe svar hadde jeg vært svært takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke gi deg råd, bare fortelle at jeg lider av det samme! Det gjør vondt å spise av og til :-( Jeg skal snart bestille time for akupunktur, pga. mange utgifter har jeg ikke gjort det enda!

Sist jeg prøvde akupunktur hadde jeg lumbago og den var 100 ganger verre en dette! Men etter 2 behandlinger var jeg bra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Kjære Mona.

Dette du beskriver har etter hvert blitt et kjempeproblem. Nå har jo dataarbeidet fått en naturlig pause for deg.

En flink fysioterapeut bør legge opp et treningsprogram for deg. Generelt bedre styrke er bra. Når det gjelder behandling er noen fysioterapeuter flinke med dette, ellers har jeg god erfaring med Naprapeuter som etter hvert finnes flere steder i Norge.

Vennlig hilsen Thor-Øistein Endsjø. Idrettslege NIMF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Gunnar Oppheim

Hei, Mona!

Musearm er en ordinær belastningsskade som du kan bli kvitt ved å forholde deg på riktig måte til skaden. Dette er et felt hvor jeg har jobbet mye med mange forskejllige utøvere. På bakgrunn av det har jeg utarbeidet et hefte om effektiv behandling av belastningsskader. Hvis du kunne ha interesse av mer info angående dette, kan du sende meg en epost.

http://www.doktoronline.no/homepage/johngunnar/

http://home.telia.no/trening/

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dettegjordejeg

Jeg kan ikke gi deg råd, bare fortelle at jeg lider av det samme! Det gjør vondt å spise av og til :-( Jeg skal snart bestille time for akupunktur, pga. mange utgifter har jeg ikke gjort det enda!

Sist jeg prøvde akupunktur hadde jeg lumbago og den var 100 ganger verre en dette! Men etter 2 behandlinger var jeg bra! :-)

jeg fikk time til å ta bilde av armen ( for å være på den sikre siden) og fårr timer hos fysioteraput..

Jeg har hatt det over ett år, men i det seinere har det utviklet seg til å bli veldig veldig vondt...men faktisk etter bare tre timer hos fysion. har det hjulpet...

han bruket strøm, ultralyd, akupunktur...mm..

lykke til !

PS; du er ikek alene om dette nei !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...