Gå til innhold

Er du lykkelig ? Har du ro i sjelen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Heldigvis for meg selv har jeg nå rikelig med medisiner. Alt er ikke bare å holde seg gående helt uten medisiner bestandig. Sikkert ikke for noen.Psyk eller ikke-psyk tror jeg. Sikkert så mange som deler den erfaringen uansett diagnose man måtte ha.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om du kan klare å beskrive dette med hvordan du opplever å dissosiere?. 

Anonymkode: 4cd80...9d0

Nå skrev jeg et utfyllende svar til deg. Sendte dette, men det kom bare et lite blink med lagre. Sendte det en gang til. Samme skjedde. Dette har skjedd før. Sjekket at jeg var innlogget. Det var jeg. Gikk da til siste innlegg, men mitt lå ikke der. Da var jeg plutselig utlogget. Svaret ble "borte".  Måtte legge ned hele siden, hente den opp igjen og logge inn på nytt. Veldig slitsomt når man har brukt tid på å skrive.

Ser om jeg klarer å svare deg på nytt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg håper jeg engang i fremtida kan komme tilbake til yrkeslivet og kan bruke all min kraft til å komme på fote i yrkeslivet igjen. Mulighetene svinner hen og nå er det de nærmeste det gjelder 110 prosent.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig: absolutt! Veldig og:)

Ro i sjela: nei- dessverre. Mye generell angst, redd for å gjøre en dårlig jobb- og miste den- og få økonomiske problemer i tillegg til angst. 

Men- alt i alt- lykken overskygger uroen og jeg er så uendelig takknemmelig for det livet jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Lykken har jeg aldri søkt. Livet er ikke noe gamling selv om jeg tipper litt extra jevnlig. Dette spillet går til sosiale tiltak og idrett har jeg hørt.

Husker jeg satt som passasjer på et tog for mangfoldige år siden. En medpassasjer på den andre siden av midtgangen hadde en stor blå bag hvor der var en reklame påklistret" If you cannot beat them. Joien them " stod det på veska hans. Igrunnen kanskje den beste strategi i dag hvor alle venter på "Wall Street og nyheter om verdensmarkedet og aksjer og alt"

Jeg kjenner meg mer igjen i Prøisens dikt"Hokken skal jeg godblunke til" når det gjelder lykkeproblematikk. ( den som helst ville være heme)😊

( kanskje fordi så mange i min familie alltid var så mye ute å reiste gjennom sine respektive jobber)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg tror igrunnen jeg foretrekker at " tingene er på det jevne" enn den høye C eller den ultimate lykke eller lykkeopplevelse. Vi er vel bare forskjellig skrudd sammen vi mennesker kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Det er bare fatalt få av oss mennesker som opplever eller kommer i nærheten av "Det gode liv "tror jeg. Ofte st er det helt umulig å vite stort om hvordan fremtida blir selv i en helt liten familienhet. Langt mindre på makroplan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare så synd at dette kjempefine fellesskapet mange snakker så varmt om ikke er der for alle. Og så lykkelig fraværende for de aller svakeste av oss. Kanskje det er derfor alle lykkeskyene bare må sprekke på himmelen til slutt. De bare rabler i lykkerus.

Anonymkode: c292e...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn blir regnet for å være blant de lykkeligste i verden. Målt ut fra levestandard og sosiale ordninger. Men kanskje når alt kommer til stykke så trenger vi mennesker mer en velferd. Vi trenger gode relasjoner, noe givende å gjøre på og følese av egenverdi. Jeg føler ofte dårlig samvittighet fordi jeg er psyk. Jeg burde jo ha det så bra. Forsøker å fokusere på det positive og å være takknemmelig. Men skal jeg være helt ærlig er jeg dypt ulykkelig og så urolig at det verker i kroppen. 

Anonymkode: 4cd80...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn blir regnet for å være blant de lykkeligste i verden. Målt ut fra levestandard og sosiale ordninger. Men kanskje når alt kommer til stykke så trenger vi mennesker mer en velferd. Vi trenger gode relasjoner, noe givende å gjøre på og følese av egenverdi. Jeg føler ofte dårlig samvittighet fordi jeg er psyk. Jeg burde jo ha det så bra. Forsøker å fokusere på det positive og å være takknemmelig. Men skal jeg være helt ærlig er jeg dypt ulykkelig og så urolig at det verker i kroppen. 

Anonymkode: 4cd80...9d0

Nordmenn er lykkeligst i verden.

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/4d1eQo/Hva-er-egentlig-lykke_-og-kan-det-males

Anonymkode: 64f4e...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj, akkurat nå er jeg ikke spesielt lykkelig, men jeg skal bli det igjen. Ikke lykkefeeling hele tiden, men i rykk og napp slik jeg pleier å ha det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
14 timer siden, Fionys skrev:

Kan vel ikke si at jeg er lykkelig, men får noen glimt av lykke inni mellom. 

Det er vel det som er normalt også. Å gå rundt og være kronisk lykkelig er bortimot umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...