Gå til innhold

Inkubasjonstid


påskelilje

Anbefalte innlegg

I dag er jeg syk, og jeg skjønner ikke hvorfor! Hjelp meg med litt logisk tenking mens jeg synes synd på meg selv:

Mannen var bortreist med jobben en drøy uke, og kom hjem 31. januar. Den kvelden hadde vi.. eh... intim kontakt... Neste morgen våkner han og kjenner at influensa er i anmarsj, og han blir liggende med feber og vondt i ledd og hals i 6 dager. Jeg flyttet umiddelbart inn på gjesterommet og holdt meg borte fra fysisk nærkontakt. Så ble han frisk da, og vi tenkte at han ikke smittet mer.... og droppet forbud om fysisk kontakt mot slutten av uka.

Så - i går kveld kjente jeg at nå var det min tur.... begynnende feber og gruff i halsen. Slapp i dag, foreløpig ingen verkende ledd.

Leser at inkubasjonstid for influensa er 1-3 dager. Da burde jeg jo egentlig ha blitt syk like etter ham? Trodde ikke en var smittefarlig ETTER sykdommen?

Mulig jeg har blitt smittet av noen tilfeldige andre, at dette er noe annet enn det mannen hadde? Eller hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener influensa smitter ut i forløpet og. God bedring! Jeg lurer på om jeg har hatt det i år. Var skikkelig dårlig flere dager, men ble ganske raskt frisk igjen - Dvs frisk med slapphet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, cilie skrev:

Jeg mener influensa smitter ut i forløpet og. God bedring! Jeg lurer på om jeg har hatt det i år. Var skikkelig dårlig flere dager, men ble ganske raskt frisk igjen - Dvs frisk med slapphet.

Med uti forløpet mener du mens han var syk eller etter han var blitt frisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Med uti forløpet mener du mens han var syk eller etter han var blitt frisk?

At d kan smitte lenge etter det bryter ut. Du kan ha blitt smittet av andre og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, påskelilje skrev:

Mulig jeg har blitt smittet av noen tilfeldige andre, at dette er noe annet enn det mannen hadde? Eller hva tror dere?

Man er også smittefarlig ett døgn FØR sykdommen bryter ut hørte jeg her om dagen så det kan være du er smittet av noen andre, man trenger jo ikke ha nærkontakt for å få influensa. Kjæresten hadde det før jul, hvor han hadde snappet det opp må gudene vite (nei, jeg har ingen grunn til å tro at han herjer rundt på noen andre damer ;) ) og jeg både koste og klemte på ham og lå tett inntil etter noen dager, men mens han fremdeles var syk (noen ganger er det ganske greit å være særbo...) og har ikke hatt influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, påskelilje skrev:

I dag er jeg syk, og jeg skjønner ikke hvorfor! Hjelp meg med litt logisk tenking mens jeg synes synd på meg selv:

Mannen var bortreist med jobben en drøy uke, og kom hjem 31. januar. Den kvelden hadde vi.. eh... intim kontakt... Neste morgen våkner han og kjenner at influensa er i anmarsj, og han blir liggende med feber og vondt i ledd og hals i 6 dager. Jeg flyttet umiddelbart inn på gjesterommet og holdt meg borte fra fysisk nærkontakt. Så ble han frisk da, og vi tenkte at han ikke smittet mer.... og droppet forbud om fysisk kontakt mot slutten av uka.

Så - i går kveld kjente jeg at nå var det min tur.... begynnende feber og gruff i halsen. Slapp i dag, foreløpig ingen verkende ledd.

Leser at inkubasjonstid for influensa er 1-3 dager. Da burde jeg jo egentlig ha blitt syk like etter ham? Trodde ikke en var smittefarlig ETTER sykdommen?

Mulig jeg har blitt smittet av noen tilfeldige andre, at dette er noe annet enn det mannen hadde? Eller hva tror dere?

Smitte som forårsakes av dråpesmitte kan en få overalt, alt fra butikken til på bussen. Det er iallefall det jeg har lært.

Håper du snart blir frisk igjen. Ønsker deg riktig god bedring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fremdeles hjemme. Fikk høre i dag at flere jeg var sammen med på lørdag også har ligget syke.

Nå begynte akkurat et program på NRK1 om 1985. Herlig! Er tilbake som 14-åring med puddelsveis og blå mascara :D

Nå intervjuet de ei med sjokkrosa tørkle i puddelsveisen og sjokkrosa og svartrutete skjerf. Jeg hadde også sånn, bare i kongeblått. Jeg elsket kongeblått!

Får kose meg det jeg kan mens jeg er syk...!

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...