Gå til innhold

Sykdom og trening


Kayia

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Kanskje jeg skal slutte å håpe på å bli syk da :)

Er så mye sykdom på jobben min og nå håpet jeg på at jeg snart kunne få meg noen sykedager jeg også. Føler meg litt overarbeidet.  Har oppholdt meg sammen med folk med innfluensa både hjemme og på jobb, men neida syk blir jeg visst ikke. Blir jo søren meg aldri syk , men når jeg leser innlegget ditt, tenker jeg at det kanskje er like greit :)

God bedring :)

Haha, kjenner følelsen :D Det er jo de der dagene når man er i ferd med å friskne til og kan ligge og se Netflix en hel dag med god samvittighet man lengter etter, ikke de der feberhete med rennende nese, hodepine, hoste og kvalme urk... Jeg er hjemme i dag også, og det ser ut som morgendagen blir en innedag også. Gleder meg til å tusle ut i verden igjen snart nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.2.2018 den 16.26, Xtra skrev:

Da min forkjølelse trakk i langdrag dro jeg på treningssenteret for litt forsiktig styrketrening. Helt rolig oppvarming, ikke intervaller slik jeg pleier.

 

Skal se an formen i morgen, og vurderer det samme da... Går rette veien iallefall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Kunne ikke falle meg inn å trene noe son helst, verken i går eller i dag.

Stod opp 8. Satt i sofaen og så på tv til 10. Gikk opp trappa og tok et bad. Leste litt. Gikk ned trappa og satte på tørketrommelen. Satt i sofaen og så på tv til ca 12. Sovnet, og våknet nå halv tre.

Tok en paracet nå, så når den virker, skal jeg rydde kjøkkenet litt. Det får bli dagens trening...:o

Au, Jeg har sett Atypical på Netflix i dag, høres ut som den kunne passe for deg i dag også. En sesong så langt, om Sam som har asberger og ønsker seg kjæreste. Søt, artig og akkurat passe feelgood... ;) Riktig god bedring Påskelilje! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Idag laver snøen ned og bilen er nedsnødd. Så dagens trening blir å måke:P

 

19 minutter siden, cilie skrev:

Jeg startet dagen m måking og styrke etterpå. Deilig! Fikk hostekule og litt snufsing på jobb etterpå, men satser på å være i gang igjen nå👏

Ah, akkurat nå følte jeg meg heldig :) I Trøndelag har vi ikke måkt på et par uker nå, bank i bordet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, cilie skrev:

Du får være glad du har god helse! 

Er jo egentlig det da. Ser ut til at jeg har et godt immunforsvar :)

Innimellom blir jeg litt oppgitt over all sykdom på jobben .  Da tenker jeg på de som er borte en sjelden gang pga influensa , men heller på de som har vondt i både hodet og rævva og over alt. Slikt går ut over andre :angry:

Men var ikke meningen og kuppe tråden til Kayia med min irritasjon rundt dette .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎02‎.‎2018 den 18.22, Kayia skrev:

Jeg har googlet litt og har skjønt at man kan trene dersom sykdommen er fra hals og opp, mens når man er infisert i luftveier/lunger så skal man la det være. Jeg svømte 2000 m på tirsdag med begynnende forkjølelse og stygg hoste, og onsdag våknet jeg skikkelig dårlig. Skal se jeg har «hjulpet til» selv her... :wacko:https://www.dn.no/dnaktiv/2013/12/20/trening-kan-gjore-vondt-verre

Jeg har lært en veldig enkel regel av min idrettslege mht. sykdom og trening. Han sier at dersom jeg har sykdomsfølelse i kroppen så skal jeg ikke trene, men dersom jeg kun er snørrete så er det helt greit med trening. Er vel omtrent det samme som du sier:-)

Anonymkode: c82c3...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Kayia skrev:

Au, Jeg har sett Atypical på Netflix i dag, høres ut som den kunne passe for deg i dag også. En sesong så langt, om Sam som har asberger og ønsker seg kjæreste. Søt, artig og akkurat passe feelgood... ;) Riktig god bedring Påskelilje! 

Takk!

Nå i kveld er jeg ikke noe i form. Er veldig i tvil om det blir jobb i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, påskelilje skrev:

Takk!

Nå i kveld er jeg ikke noe i form. Er veldig i tvil om det blir jobb i morgen...

Jeg hanglet hele senhøsten, og gikk for tidlig tilbake på jobb hver gang jeg hadde ligget utslått med feber. Jeg var syk omtrent hver helg, og jula var jeg også redusert. Det eneste jeg oppnådde med å ikke bli skikkelig frisk var å bli kjapt syk pånytt, jobbe dårligere enn jeg vanligvis gjør og potensielt smitte resten. Denne gangen har de bedt meg bli hjemme til jeg er frisk, og komme skikkelig tilbake først når jeg har blitt frisk. Det samme tenker nok de rundt deg også tenker jeg, så bli hjem til du føler deg bra du :) Riktig god bedring og klem :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kayia skrev:

Jeg hanglet hele senhøsten, og gikk for tidlig tilbake på jobb hver gang jeg hadde ligget utslått med feber. Jeg var syk omtrent hver helg, og jula var jeg også redusert. Det eneste jeg oppnådde med å ikke bli skikkelig frisk var å bli kjapt syk pånytt, jobbe dårligere enn jeg vanligvis gjør og potensielt smitte resten. Denne gangen har de bedt meg bli hjemme til jeg er frisk, og komme skikkelig tilbake først når jeg har blitt frisk. Det samme tenker nok de rundt deg også tenker jeg, så bli hjem til du føler deg bra du :) Riktig god bedring og klem :) 

Det ble en dag til hjemme. Ikke feber i dag, men tett i hals, hode, nese og svir i øynene. 

Men etter denne dagen har jeg ikke tid til å være syk lenger :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, påskelilje skrev:

Det ble en dag til hjemme. Ikke feber i dag, men tett i hals, hode, nese og svir i øynene. 

Men etter denne dagen har jeg ikke tid til å være syk lenger :o

Nå skal jeg si det andre sier til meg, for jeg er ikke så god på å være hjemme fra jobb jeg heller :P men det er visstnok når man syns man ikke har tid at det er størst behov for å ta den tiden sykdommen trenger... ;) 

Jeg er også hjemme i dag. Første feberfrie dag siden tidlig forrige uke, men har surklende bryst, tett nese og hodepine også i dag. Har tenkt å få i meg mer mat i dag, 49 kg er litt lite når man er 167, selv for meg som liker å være slank...

Fortsatt god bedring og klem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kayia skrev:

Nå skal jeg si det andre sier til meg, for jeg er ikke så god på å være hjemme fra jobb jeg heller :P men det er visstnok når man syns man ikke har tid at det er størst behov for å ta den tiden sykdommen trenger... ;) 

Jeg er også hjemme i dag. Første feberfrie dag siden tidlig forrige uke, men har surklende bryst, tett nese og hodepine også i dag. Har tenkt å få i meg mer mat i dag, 49 kg er litt lite når man er 167, selv for meg som liker å være slank...

Fortsatt god bedring og klem :) 

Skal holde et lite innlegg på 20 min på torsdag, som jeg ikke har laget ennå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, påskelilje skrev:

Skal holde et lite innlegg på 20 min på torsdag, som jeg ikke har laget ennå....

Da er det vel bare å legge seg ned  resten av uka :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xtra skrev:

Da er det vel bare å legge seg ned  resten av uka :P

Eh... det var jo en negativ innstilling :P

Nei... tok en paracet nå og tenkte se hvordan hodet funker nå en halvtimes tid. Og se om jeg i alle fall kan lage en disposisjon på det jeg skal si...

Kan jo ikke ligge hele uka... :o:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.2.2018 den 15.25, Kayia skrev:

Er sylte forkjøla og har vært inne noen dager, så nå har jeg bare så innmari behov for å røre litt på meg! :)

Helst skulle jeg gjerne svømt, men har skjønt at kombinasjonen kaldt vann og økt pust ikke er å anbefale. Er det noen som har et tips om treningsformer- og intensitet når man er syk? Jeg har tett nese, sår hals og surklende lunger, men jeg har ikke feber. 

Det er deilig med frisk luft når man er forkjølet, så en gåtur vil sikkert gjøre godt. Det er lett å få vondt i ryggen når man ligger mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker
På 12.2.2018 den 16.50, Kayia skrev:

Au, Jeg har sett Atypical på Netflix i dag, høres ut som den kunne passe for deg i dag også. En sesong så langt, om Sam som har asberger og ønsker seg kjæreste. Søt, artig og akkurat passe feelgood...

Men ikke spesielt realistisk. Her presser de alle mulige as symptomer inn i hovedkarakteren, og sånn er det ikke i virkligheten. Det er vanligere at man har én eller flere symptomer, ikke hele pakka. Så dette blir akkurat like virkeligfjernt som Broen.

Anonymkode: 598cf...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...