Gå til innhold

Kvinners hykleriske dobbelmoral bekreftet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ifjor hadde Bergen Kino premiere på den nye filmen Logan, en skikkelg actionfilm for far, og lagde et arrangement som het " mannekveld «. Hvor det skulle bli servert øl og diverse mat typisk menn er veldig glad i.

De ble selvfølgelig en haug av klaging fra hårsår kvinner som følte seg diskriminert og at de følte seg så utenfor, de lagde så mye press og ga bergen kino såpass mye pepper at de ble tvunget til å endre det til " premierefest "

Så i 2018 , ser jeg det er event på " ladies night" til 50 shades of grey også i Bergen......Dobbelmoral?

3 menn har kommentert dette på facebook siden, ikke noen som er imot ladies night, men som stiller spørsmål til hvorfor det er helt holdent og greit å ha ladies night, men at mannekveld er diskriminerende ?

Hva sier dere kvinner til dette ? Er ikke dette er jo dobbeltmoral på sitt aller aller beste?

 

Anonymkode: e987b...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som kvinne er jeg helt enig at dette er dobbeltmoral. Skulle bare mangle at derre ikke skal få ha en « mannekveld». Forstår ikke at noen kvinner har reagert på det. 

Anonymkode: a7e76...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Bergen kino arrangerer både Ladies night og Mannekveld er det vel ikke dobbeltmoralsk, da gjør de vel temmelig likt gjør de ikke? Selv har jeg ikke sansen for slike arrangement som definerer genre og kunstneriske uttrykk som kjønnet, og jeg kjenner meg sjelden igjen i definisjonene. Likevel gidder jeg ikke hisse meg opp over noe sånt, men ser de filmene jeg har tenkt på andre dager enn disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Dersom Bergen kino arrangerer både Ladies night og Mannekveld er det vel ikke dobbeltmoralsk, da gjør de vel temmelig likt gjør de ikke? 

Poenget var hvordan feministene reagerte på "mannekvelden".

Anonymkode: e987b...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Poenget var hvordan feministene reagerte på "mannekvelden".

Anonymkode: e987b...f90

Å ja. Jo det blir dobbeltmoralsk å bare reagere på det ene arrangementet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke alle kvinner som reagerer på slike ting, så skjær ikke alle over en kam. Men ja, det blir dobbeltmoral og bare reagere på en av dem.

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kommer av at kvinner har brukt et par hundre år på å kjempe for sine rettigheter, og derfor har et veloljet krigsmaskineri klar til kamp.

Menn har ikke hatt behov for dette, og derfor kun spredt milits til å kjempe for mannesaken.

Når du har en gruppering med fingeren konstant på avtrekkeren, blir det et og annet vådeskudd.

Tviler på at det sånn som i denne saken er så mange hverken kvinner eller menn som ser noe problem med temakvelder som dette.

Trist at samfunnet er slik at noen få med parkinson på avtrekkerfingeren får lov å diktere mot flertallets sannsynlige mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har stokket ordene litt. "Hysteriske kvinners dobbeltmoral" blir mer riktig. De fleste kvinner syns det er helt greit at menn har en egen "mannekveld". Men så finnes det en og annen hysterisk kvinne, som roper ganske høyt. Men jammen finnes det hysteriske menn også, selv om kanskje ikke "kvinnekveld" er det de blir hysteriske på.

At det er dobbeltmoral er det vel ingen tvil om. Bergen kino burde klare å se det selv, og droppe "ladies night".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertrykkere er dessverre det eneste det finnes nok av. Håper nåværende "regimer" og maktposisjoner lirkes ut av stolen.

Anonymkode: fb767...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er kanskje ikke bare for dem heller. Å drive i underholdningsbransjen. Intet kan vel være tøffere akkurat nå.😊

Anonymkode: fb767...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...