Gå til innhold
AnonymBruker

Seroquel for søvn 25 mg og bivirkninger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen av dere som bruker 25 mg Seroquel for å få sove? 

Har dere noen bivirkninger av disse pillene?

Evt hvilke?

Anonymkode: 4aca8...e7e

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Underbar

Blir litt slapp dagen derpå, men går over etter en time eller to. 

Tar 50 mg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
emilie321

Jeg bruker 100 mg quetiapin.  Har brukt 300 mg, men da ble bivirkningene for store. Fungerte egentlig bedre på 300 mg.

I begynnelsen var jeg veldig tett i nesa, fikk rykninger i beina og konstant sulten. Nå er det bare sulten jeg sliter med. Bivirkningene blir gjerne mindre jo mindre dose en tar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Frysninger og hjertebank. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Worrysome plenty

Tror ikke du får så mye bivirkninger på 25 mg ,annet enn att du blir trett. Jeg har gått på 1000 mg seroquel. Da merket jeg bivirkninger. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stjernestøv

Jeg ble dårlig på 300 mg,tar nå 75 mg og får hjertebank...det var verre når jeg tok 100 mg. Begynte med 25 mg og da merket jeg ingenting, ble bare trøtt og fikk sove. Nå vil jeg prøve meg på 50 mg + melatonin 5 mg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Caprioli

Det er svært stor forskjell på hvordan folk reagerer på Seroquel, og noen reagerer på svært små doser.

Det er ikke farlig, så det er bare å prøve.

Selv fikk jeg med 25mg rusfølelse, hjertebank og uimotståelig trang til å sove. Skikkelig bakrus dagen etter. Men det tror jeg er i den ekstreme enden av spekteret.

Endret av Caprioli

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 time siden, Caprioli skrev:

Det er svært stor forskjell på hvordan folk reagerer på Seroquel, og noen reagerer på svært små doser.

Det er ikke farlig, så det er bare å prøve.

Selv fikk jeg med 25mg rusfølelse, hjertebank og uimotståelig trang til å sove. Skikkelig bakrus dagen etter. Men det tror jeg er i den ekstreme enden av spekteret.

Fikk du dette til natta eller andre tider på døgnet også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Caprioli
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du dette til natta eller andre tider på døgnet også?

Jeg fikk det som sovemedisin, så har bare prøvd før leggetid. Da sovna jeg innen en time, og våkna neste dag.

På grunn av at jeg hadde så sterk reaksjon valgte jeg raskt bort Seroquel, men er ikke så mange som får så kraftig reaksjon som meg tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
franklyscarlet

Kroppen min tålte ikke Seroquel i det heletatt. Ser at mange (!) har veldig god effekt av den, men for min del gikk hvilepulsen opp fra 56 slag pr. min til 180 slag pr. min (pulsklokke), jeg klarte ikke å svelge mitt eget spytt, jeg fikk helt panikk, og sovnet og våknet om hverandre pga. ville mareritt. Dette var på 50 mg for søvn. Never again. 

Tror ikke det er så ofte at dette skjer altså. Det er kanskje mer sannsynlig at du er en av de Seroquel fungerer kjempegodt for. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trine

Jeg tar 25-50 mg for å få sove, eller kanskje mest for at jeg skal huske å legge meg. Noen ganger får jeg skikkelig kribling i bena. Det er såpass ubehagelig at jeg ikke klarer å sitte stille. Ikke at jeg sitter så stille ellers heller da, men jeg blir liksom som en ål, nesten. Men det går over så fort jeg legger meg. Det har skjedd at jeg har fått samme type kribling når jeg har vært skikkelig trøtt og tvunget meg selv til å holde meg våken. Uansett, det er ikke et stort problem, med mindre det skjer midt i et innlegg på dol, for da sliter jeg med å få skrevet ferdig. Utover det får jeg ingen bivirkninger annet enn at jeg blir litt trøtt. Men det er jo en bivirkning jeg vil ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg sovner ikke av den, men syns den kan bra for å stanse tankekjør og stress. Blir likegyldig og lett lobotomert noen timer. Men jeg blir veldig dårlig dagen etter av den. Føler meg forgiftet selv etter bare 25 mg.

Anonymkode: 78116...18d

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sovner ikke av den, men syns den kan bra for å stanse tankekjør og stress. Blir likegyldig og lett lobotomert noen timer. Men jeg blir veldig dårlig dagen etter av den. Føler meg forgiftet selv etter bare 25 mg.

Anonymkode: 78116...18d

Hvordan dårlig blir du dagen etter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Noen som tar dette og opplever bivirkninger av dette dagen etter? 

Hangover, hjertebank osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hangover iallefall. Hadde håpet at det ga seg etter de første gangene men dessverre ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pasient02

Står selv på 600 mg i døgndose. Blir veldig trøtt, får veldig høy puls og kramper i bena. Men nå er det stor forsell på 25mg og 600mg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Har fått disse for å bedre søvn i perioder. Har tatt en halv 25mg, altså 12,5mg. Det har god effekt på søvn. Blir trøtt, og grubler mindre.

kjenner mindre angst dagen etter.

har enda ikke turt å prøve 25mg da halvparten gir såpass stor effekt.

Anonymkode: 01e1e...910

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her