Gå til innhold

Flyskrekk, og jeg skal på en langdistanseflyvning... hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, cilie skrev:

Jeg er ikke enig med deg! Jeg er redd for at det skal skje noe med flyet, og da er jeg helst litt beroliget. Jeg er overhodet ikke redd for å utagere på flyet - det vil jeg uansett ikke gjøre. 

Det er en logisk brist der. Hvis du er redd for å fly, som i at du er redd for å styrte, er løsningen å lære seg om hvordan et fly holder seg i luften, at en gjenstand som beveger seg i 800 km/t rett og slett ikke kan dette ned, og ikke minst at sjansen for å få 7 rette i Lotto er større enn å dø i flystyrt selv om du flyr ukentlig. Da hjelper det ikke med Sobril.

Du er redd for å kjenne ubehag hvis du kjenner turbulens, osv. Det er noe annet enn å være redd for å styrte. Og behandlingen er helt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Til den siste setningen der. En eneste gang var jeg skikkelig nervøs for å fly. Det var da bare 4 av 5 familiemedlemmer skulle ut å fly. Jeg var så redd for at den femte i familien skulle miste alle de andre i familien å bli værende igjen alene. 

Noen her på Dol foreslo beroligende tabletter og jeg synes det var det dummeste rådet jeg hadde fått . Skulle flyet styrte , var det ikke noe større sjanse for å overleve om jeg hadde tatt beroligende ;)

Dette er/var «ekte» flyskrekk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Må du ha kontroll når du sitter i bil eller buss også, som beviselig er minst 100 ganger farligere enn å fly?

Tror du at flyet lettere holder seg i lufta hvis du følger med? 

Tror du at det er farlig å være redd på flyet? 

Er sjansen for at flyet faller ned mindre om du tar Sobril?

Nei, men en føler seg roligere.

Anonymkode: fe860...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er en logisk brist der. Hvis du er redd for å fly, som i at du er redd for å styrte, er løsningen å lære seg om hvordan et fly holder seg i luften, at en gjenstand som beveger seg i 800 km/t rett og slett ikke kan dette ned, og ikke minst at sjansen for å få 7 rette i Lotto er større enn å dø i flystyrt selv om du flyr ukentlig. Da hjelper det ikke med Sobril.

Du er redd for å kjenne ubehag hvis du kjenner turbulens, osv. Det er noe annet enn å være redd for å styrte. Og behandlingen er helt annerledes.

Jeg kan alt det. Og synes det er helt uproblematisk å ta en tbl for å unngå ubehag. Veldig mange misliker å fly og tar en drink etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Trodde for øvrig trådstarter gledet seg til å dra til New York?

Jeg har ikke sagt at jeg skal dra til New York. 

Anonymkode: d49ee...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt at jeg skal dra til New York. 

Anonymkode: d49ee...0e0

Vi kan gjette oss til det.

Anonymkode: fe860...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er en logisk brist der. Hvis du er redd for å fly, som i at du er redd for å styrte, er løsningen å lære seg om hvordan et fly holder seg i luften, at en gjenstand som beveger seg i 800 km/t rett og slett ikke kan dette ned, og ikke minst at sjansen for å få 7 rette i Lotto er større enn å dø i flystyrt selv om du flyr ukentlig. Da hjelper det ikke med Sobril.

Du er redd for å kjenne ubehag hvis du kjenner turbulens, osv. Det er noe annet enn å være redd for å styrte. Og behandlingen er helt annerledes.

Er det egentlig det? Hvis du flyr sjelden er en solid dose benzo det enkeleste og beste.

Anonymkode: fe860...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Til den siste setningen der. En eneste gang var jeg skikkelig nervøs for å fly. Det var da bare 4 av 5 familiemedlemmer skulle ut å fly. Jeg var så redd for at den femte i familien skulle miste alle de andre i familien å bli værende igjen alene. 

Noen her på Dol foreslo beroligende tabletter og jeg synes det var det dummeste rådet jeg hadde fått . Skulle flyet styrte , var det ikke noe større sjanse for å overleve om jeg hadde tatt beroligende ;)

Nei, men du hadde blitt roligere på flyet.

Anonymkode: fe860...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men du hadde blitt roligere på flyet.

Anonymkode: fe860...a18

Jeg tok  flyet uten tabletter .  Tror ingen kunne se på meg at jeg var nervøs :)

Var rolig utenpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tok  flyet uten tabletter .  Tror ingen kunne se på meg at jeg var nervøs :)

Var rolig utenpå. 

Kanskje du hadde vært rolig på innsiden også, med piller?

Anonymkode: fe860...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du hadde vært rolig på innsiden også, med piller?

Anonymkode: fe860...a18

Jeg så ikke poenget med å være rolig på innsiden. Jeg så bare et poeng i å overleve :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
55 minutter siden, cilie skrev:

Jeg er ikke enig med deg! Jeg er redd for at det skal skje noe med flyet, og da er jeg helst litt beroliget. Jeg er overhodet ikke redd for å utagere på flyet - det vil jeg uansett ikke gjøre. 

Det du sier er at du ikke tåler å føle litt ubehag noen timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det du sier er at du ikke tåler å føle litt ubehag noen timer :)

Litt ubehag? Nei, jeg ønsker ikke ha det pyton når det enkelt kan bli mindre pyton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, cilie skrev:

Litt ubehag? Nei, jeg ønsker ikke ha det pyton når det enkelt kan bli mindre pyton.

Husk: på seg selv kjenner en ikke andre. Ingen er like. At det er så enkelt for Niclus betyr ikke at det er like enkelt for andre. Vi har ulike forutsetninger og håndterer ting ulikt. Så jeg synes du skal høre på legen din som gir deg resept, du hadde sikkert ikke fått den om legen din ikke så behov for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, MxxM skrev:

Husk: på seg selv kjenner en ikke andre. Ingen er like. At det er så enkelt for Niclus betyr ikke at det er like enkelt for andre. Vi har ulike forutsetninger og håndterer ting ulikt. Så jeg synes du skal høre på legen din som gir deg resept, du hadde sikkert ikke fått den om legen din ikke så behov for det. 

Jeg har ikke sagt et eneste ord om at Cilie ikke skal ta medisiner. Det bestemmer hun selv og jeg pleier ikke gi medisinråd. Noen unntak har nok skjedd, men stort sett holder jeg meg unna. 

Hvis folk synes det er viktig å unngå alt ubehag i livet, så er det opp til dem selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Det er en logisk brist der. Hvis du er redd for å fly, som i at du er redd for å styrte, er løsningen å lære seg om hvordan et fly holder seg i luften, at en gjenstand som beveger seg i 800 km/t rett og slett ikke kan dette ned, og ikke minst at sjansen for å få 7 rette i Lotto er større enn å dø i flystyrt selv om du flyr ukentlig. Da hjelper det ikke med Sobril.

Du er redd for å kjenne ubehag hvis du kjenner turbulens, osv. Det er noe annet enn å være redd for å styrte. Og behandlingen er helt annerledes.

Trodde du kjente meg bedre! Jeg er ikke redd for turbulens osv. Jeg hater hvert sekund, fordi jeg tror det ikke vil gå bra. Jeg kan alt om flysikkerhet, statistikk osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har ikke sagt et eneste ord om at Cilie ikke skal ta medisiner. Det bestemmer hun selv og jeg pleier ikke gi medisinråd. Noen unntak har nok skjedd, men stort sett holder jeg meg unna. 

Hvis folk synes det er viktig å unngå alt ubehag i livet, så er det opp til dem selv :)

Noen av oss lever med sterkt ubehag daglig, året rundt. Da må det være lov å ta en pille av og til. Så ikke ta den.

Anonymkode: fe860...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flyskrekk i mange år.  Det ble ikke bedre av å fly 'relativt' ofte dessverre. Jeg håpet lenge på det. Til slutt fikk jeg Vival av legen.  Tok en slik før hver flytur, og det fungerte veldig bra.

Nå går jeg fast på Cipralex på sjette året, og flyskrekken har forsvunnet sammen med både depresjon og angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2018 den 20.53, issomethingwrong skrev:

Må du ha kontroll når du sitter i bil eller buss også, som beviselig er minst 100 ganger farligere enn å fly?

Tror du at flyet lettere holder seg i lufta hvis du følger med? 

Tror du at det er farlig å være redd på flyet? 

Er sjansen for at flyet faller ned mindre om du tar Sobril?

Gode spørsmål :D

Mitt råd er sjal som kan duge som pledd under søvn, gode spillelister, god bok, å sjekke ut filmene og å spise/drikke noe godt. Flyreise handler først og fremst om å få tiden til å gå ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kayia skrev:

Gode spørsmål :D

Mitt råd er sjal som kan duge som pledd under søvn, gode spillelister, god bok, å sjekke ut filmene og å spise/drikke noe godt. Flyreise handler først og fremst om å få tiden til å gå ;) 

Det er letterte å "få tiden til å gå" men litt benzo innabords hvis en er redd og engstelig.

Anonymkode: fe860...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...