Gå til innhold

Flyskrekk, og jeg skal på en langdistanseflyvning... hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er letterte å "få tiden til å gå" men litt benzo innabords hvis en er redd og engstelig.

Anonymkode: fe860...a18

Det kommer an på hvor sterk engstelsen er. Jeg tror mer på å utfordre seg selv til å tåle å stå i normale utfordringer jeg. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Kayia skrev:

Det kommer an på hvor sterk engstelsen er. Jeg tror mer på å utfordre seg selv til å tåle å stå i normale utfordringer jeg. 

Kommer vel litt an på hvor ofte en flyr.

Anonymkode: fe860...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Kalevaala skrev:

Jeg har hatt flyskrekk i mange år.  Det ble ikke bedre av å fly 'relativt' ofte dessverre. Jeg håpet lenge på det. Til slutt fikk jeg Vival av legen.  Tok en slik før hver flytur, og det fungerte veldig bra.

Nå går jeg fast på Cipralex på sjette året, og flyskrekken har forsvunnet sammen med både depresjon og angst. 

Jeg har mer angst for andre ting generellt, så flyturen er ingenting i henhold til annet som jeg har angst for. Men jeg er allikevel litt småredd. Men det kommer seg ofte når jeg er i situasjonen. 

Anonymkode: d49ee...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2018 den 21.54, cilie skrev:

Jeg kan alt det. Og synes det er helt uproblematisk å ta en tbl for å unngå ubehag. Veldig mange misliker å fly og tar en drink etc. 

Dette fordrer at man flyr lite tenker jeg. Flyr man så ofte som en del av oss gjør må man bare lære seg å tåle det, ellers blir det vel mye benzo ;) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer vel litt an på hvor ofte en flyr.

Anonymkode: fe860...a18

Ja selvfølgelig. Kommenterte akkurat på det samme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kayia skrev:

Dette fordrer at man flyr lite tenker jeg. Flyr man så ofte som en del av oss gjør må man bare lære seg å tåle det, ellers blir det vel mye benzo ;) 

Sjansen for flyulykker skal jo være forsvinnende liten. En trøst. 

Anonymkode: d49ee...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjansen for flyulykker skal jo være forsvinnende liten. En trøst. 

Anonymkode: d49ee...0e0

Trøst... hm javel? Er det trøst du trenger? ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Kayia skrev:

Trøst... hm javel? Er det trøst du trenger? ;) 

 

Veldig glad. Jeg søkte i går kveld om Esta til Amerika via Amerikansk side på nettet. Det står at det tar vanligvis noen dager før man får det, men jeg fikk det over natten :D . Jeg er godkjent som besøkende til USA ! 

Anonymkode: d49ee...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kayia skrev:

Dette fordrer at man flyr lite tenker jeg. Flyr man så ofte som en del av oss gjør må man bare lære seg å tåle det, ellers blir det vel mye benzo ;) 

Nå flyr jeg stort sett for pleasure da - men er uansett ikke negativ til et par pk benzo til ulike «formål» pr. år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lang tids terapi mot angst. Det å bli eksponert for det man er redd for er vel noe som går igjen. Personlig er det følese. Av mangel på kontroll og det å være « innestengt» det som er mest ubehagelig i et fly. Samtidig er jo selvfølgelig det å styrte en ubehagelig tanke. Det er absolutt en trøst at flystyrt er svært sjelden men følelser er ikke alltid så lett å styre. Det dummeste er å la være å fly pga angst. Helt greit å roe ned følelsene med beroligende i en slik sammenheng. 

Anonymkode: 53540...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Veldig glad. Jeg søkte i går kveld om Esta til Amerika via Amerikansk side på nettet. Det står at det tar vanligvis noen dager før man får det, men jeg fikk det over natten :D . Jeg er godkjent som besøkende til USA ! 

Anonymkode: d49ee...0e0

Er det lenge til du reiser?

Anonymkode: 3c98a...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2018 den 19.13, AnonymBruker skrev:

Har hatt lang tids terapi mot angst. Det å bli eksponert for det man er redd for er vel noe som går igjen. Personlig er det følese. Av mangel på kontroll og det å være « innestengt» det som er mest ubehagelig i et fly. Samtidig er jo selvfølgelig det å styrte en ubehagelig tanke. Det er absolutt en trøst at flystyrt er svært sjelden men følelser er ikke alltid så lett å styre. Det dummeste er å la være å fly pga angst. Helt greit å roe ned følelsene med beroligende i en slik sammenheng. 

Anonymkode: 53540...186

Jeg finner ingen trøst i det. Jeg må ha en garanti for at flyet ikke styrter, men det fins ingen garanti for det. Det kan skje, og det er det som er så skremmende. Jeg tenker også slik at siden det skjer så få ulykker så må det vel skje noe snart nå. Før eller senere kommer et fly til å styrte igjen og det er like stor sannsynlighet for at det er flyet jeg sitter i som styrter enn et annet fly. 

Anonymkode: 58cdc...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk valium da jeg hadde flyskrekk en periode, d funka godt.mangw får d til fly.snakk med legen. Og husk at å fly er den tryggeste transport av alle.og man kan ta en øl eller vin om man har valium d sa legen.

Anonymkode: 29b73...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...