Gå til innhold

En kunde som virket å misslike meg på privaten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Gargamel skrev:

Nei, det er ikke så rart at jeg blir respektert. Jeg beskylder ikke folk for å dikte opp ting uten at jeg har veldig god grunn til å ikke tro på historien. Tvert om mener jeg man må ta utgangspunkt i at det folk skriver er riktig, eller så blir det håpløst. Man får heller ta sjansen på å bli lurt noen ganger.

Nå er denne historien ganske sær, og dermed er denne typen også gjenkjennbar på nettet.

Her ER det gjentatte ganger veldig god grunn til å ikke tro enkelte deler av det hun skriver. Hun skriver noe og senere var det ikke slik det var. Hun bytter på å være seg selv og en anonym bruker og greier ikke helt å huske hva hun skrev hvor, hva Mina1 har opplevd og hva anonym bruker har opplevd. Hun bruker innimellom anonym bruker til å lage en liknende historie og legger til og trekker fra detaljer om en historie Mina1 har skrevet.

Det blir vanskelig å vite hva som egentlig har skjedd og om det i det hele tatt har skjedd.I tillegg til at det flere steder er helt åpenbart at hun ikke forteller sannheten.

Beklager at jeg snakker over hodet ditt Mina1, men svaret er også tiltenkt deg.

Endret av ColaZero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
4 timer siden, Kayia skrev:

Hvilken grunn har du til å tro at han ikke er ferdig med henne?

Innlegg på nettet som jeg mistenker er ham. Jeg vet ikke noe sikkert, men synes det er rart at andre er så skråsikre. 

 

1 time siden, Xtra skrev:

:unsure:

 

Den var litt kryptisk.

Ikke så veldig kryptisk, vel.

90% av innleggene er tøffe, men hjelpsomme. De lar seg i verste fall provosere til å gå litt over streken i blant.

10% er ren terging og trolling.

Når 90% lar de siste 10% stå uimotsagt blir ikke så lett å skille mellom hjelpere og troll til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, ColaZero skrev:

Her ER det gjentatte ganger veldig god grunn til å ikke tro enkelte deler av det hun skriver. Hun skriver noe og senere var det ikke slik det var. Hun bytter på å være seg selv og en anonym bruker og greier ikke helt å huske hva hun skrev hvor, hva Mina1 har opplevd og hva anonym bruker har opplevd. Hun bruker innimellom anonym bruker til å lage en liknende historie og legger til og trekker fra detaljer om en historie Mina1 har skrevet.

Det blir vanskelig å vite hva som egentlig har skjedd og om det i det hele tatt har skjedd.I tillegg til at det flere steder er helt åpenbart at hun ikke forteller sannheten.

Beklager at jeg snakker over hodet ditt Mina1, men svaret er også tiltenkt deg.

Det er en lang vei fra å si at noen trekker fra og legger til detaljer, til å si at *alt* er røverhistorier og oppspinn, uten å presisere nærmere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er en lang vei fra å si at noen trekker fra og legger til detaljer, til å si at *alt* er røverhistorier og oppspinn, uten å presisere nærmere. 

 

Jeg tror noe av det som skaper vanskelige situasjoner på dol, er når noen på den ene siden gir uttrykk for at de forteller "alt", samtidig som de legger ut litt ulike versjoner av "virkeligheten" delvis anonymt. Folk som forteller lite om seg og kun en sjelden gang stiller noen spørsmål, kan jo, uten å vekke negative reaksjoner,  "redigere" sin historie slik at man oppgir akkurat det de ønsker å oppgi. Når noen bruker forumet svært aktivt og forteller og forteller, så vil leserne få behov for at historier fremstår som konsistente. Det er vanskelig å ikke føle seg litt "lurt" når man får oppgitt en haug med detaljer og så engasjerer seg i en diskusjon basert på nettopp disse detaljene, for deretter å erfaree man to dager senere at samme historie med endrede detaljer presenteres. Jeg tror dette handler om et helt basalt behov om å ikke bli presentert for ulike versjoner av virkeligheten som ikke er innbyrdes konsistente. 

Anonymkode: 9e85d...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er en lang vei fra å si at noen trekker fra og legger til detaljer, til å si at *alt* er røverhistorier og oppspinn, uten å presisere nærmere. 

 

Det er ingen som har sagt at "alt" er diktet opp. Det har blitt presisert at det gjelder noen deler av hva som har blitt skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Gargamel skrev:

Nei, det er ikke så rart at jeg blir respektert. Jeg beskylder ikke folk for å dikte opp ting uten at jeg har veldig god grunn til å ikke tro på historien. Tvert om mener jeg man må ta utgangspunkt i at det folk skriver er riktig, eller så blir det håpløst. Man får heller ta sjansen på å bli lurt noen ganger.

Nå er denne historien ganske sær, og dermed er denne typen også gjenkjennbar på nettet.

Jeg tror også på "grunnhistorien", men jeg har veldig god grunn til å ikke tro på en del av delhistoriene. Historiene endres fra tråd til tråd, og innimellom i en og samme tråd også, og Mina har dessuten lagt seg til en mestringsstrategi jeg tror virker mot sin hensikt. Jeg har påpekt dette for å gjøre Mina klar over at både historieomskrivingene og hennes ikke helt vellykkede mestringsstrategi (å komme med argumentet "alle sier til meg at jeg er den aller hyggeligste, aller kjekkeste, aller peneste, aller et-eller-annet derfor tar dere feil og jeg har rett") ikke fungerer som hun ønsker, snarere tvert om. Håpet mitt er at hun greier å deale med problemene sine på en annen måte enn ved å søke bekreftelse.

Beklager Mina, jeg pleier ikke snakke om andre over hodet deres, men ville svare Gargamel direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg formulerte noe i den andre tråden på onsdag, før noen av innleggene forsvant. Skriver det her i stedet, siden den andre tråden har vært urørt et døgn nå. Tror det var noe slikt:

De menneskene jeg setter mest pris på i livet mitt, er de som av og til våger i gi meg motstand og får meg til å reflektere over hvorfor jeg tenker, mener og handler slik jeg gjør. Det kan være skikkelig tungt å få motbør, men dersom motstanden kommer fra noen som bryr seg om meg, forstår jeg som regel, i alle fall etter en tid, at det var godt ment.

Jeg har hatt noen sånne episoder i livet mitt. Knalltungt når ordene faller og jeg ikke klarer helt å se helheten. Men i ettertid gjorde refleksjonen meg godt, og jeg er glad de våget å si i fra.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg formulerte noe i den andre tråden på onsdag, før noen av innleggene forsvant. Skriver det her i stedet, siden den andre tråden har vært urørt et døgn nå. Tror det var noe slikt:

De menneskene jeg setter mest pris på i livet mitt, er de som av og til våger i gi meg motstand og får meg til å reflektere over hvorfor jeg tenker, mener og handler slik jeg gjør. Det kan være skikkelig tungt å få motbør, men dersom motstanden kommer fra noen som bryr seg om meg, forstår jeg som regel, i alle fall etter en tid, at det var godt ment.

Jeg har hatt noen sånne episoder i livet mitt. Knalltungt når ordene faller og jeg ikke klarer helt å se helheten. Men i ettertid gjorde refleksjonen meg godt, og jeg er glad de våget å si i fra.

Dertte er jeg veldig enig med deg i, og jeg tenker dessuten at det må være bedre å bli konfrontert med dette av oss anomyme på et internettforum enn av virkelige mennesker i den virkelige verden. Saken er jo at det vi ser og tenker her, ser og tenker folk i RL også vettu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
22 timer siden, Gargamel skrev:

Det er en lang vei fra å si at noen trekker fra og legger til detaljer, til å si at *alt* er røverhistorier og oppspinn, uten å presisere nærmere. 

 

Det er ingen som har sagt at alt er røverhistorier. 

MEN, når det skrives at kjæresten tok kontakt og det senere skrives at han IKKE har tatt kontakt, da sier det seg selv at en av delene er en røverhistorie :D

Og så er det en del ting Kayia er inne på som også jeg har lagt merke til og tenkt mitt om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg tror også på "grunnhistorien", men jeg har veldig god grunn til å ikke tro på en del av delhistoriene. Historiene endres fra tråd til tråd, og innimellom i en og samme tråd også, og Mina har dessuten lagt seg til en mestringsstrategi jeg tror virker mot sin hensikt. Jeg har påpekt dette for å gjøre Mina klar over at både historieomskrivingene og hennes ikke helt vellykkede mestringsstrategi (å komme med argumentet "alle sier til meg at jeg er den aller hyggeligste, aller kjekkeste, aller peneste, aller et-eller-annet derfor tar dere feil og jeg har rett") ikke fungerer som hun ønsker, snarere tvert om. Håpet mitt er at hun greier å deale med problemene sine på en annen måte enn ved å søke bekreftelse.

Beklager Mina, jeg pleier ikke snakke om andre over hodet deres, men ville svare Gargamel direkte.

Jeg er ikke uenig i alt hva du og andre skriver, men synes det tok av før jeg trampet inn i tråden.

Jeg synes det er greit å gi motstand, men da skal man ha tunge ekstra rett i munnen. Kanskje ikke skrive alt mulig rart i affekt som mange gjør. Kanskje også si ifra når noen andre går for langt.

Det er ganske pussig hvor dårlig det ble mottatt å si at folk spekulerer, selv om det burde være udiskutabelt. Folk har mer lyst til å diskutere om man skal stryke andre med hårene eller ikke, men det er en avsporing fra det jeg tok opp.

Det var en dum tabbe av meg å nevne at jeg muligens har gjenkjent en viss person på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg er ikke uenig i alt hva du og andre skriver, men synes det tok av før jeg trampet inn i tråden.

Jeg synes det er greit å gi motstand, men da skal man ha tunge ekstra rett i munnen. Kanskje ikke skrive alt mulig rart i affekt som mange gjør. Kanskje også si ifra når noen andre går for langt.

Det er ganske pussig hvor dårlig det ble mottatt å si at folk spekulerer, selv om det burde være udiskutabelt. Folk har mer lyst til å diskutere om man skal stryke andre med hårene eller ikke, men det er en avsporing fra det jeg tok opp.

Det var en dum tabbe av meg å nevne at jeg muligens har gjenkjent en viss person på nettet.

Tabbe - tja, hvem vet, men du greide iallefall å gjøre meg s i n n s y k t nysgjerrig :D Vurderte PM et øyeblikk haha :D:D 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er ingen som har sagt at alt er røverhistorier. 

MEN, når det skrives at kjæresten tok kontakt og det senere skrives at han IKKE har tatt kontakt, da sier det seg selv at en av delene er en røverhistorie :D

Og så er det en del ting Kayia er inne på som også jeg har lagt merke til og tenkt mitt om. 

Jo. Å antyde at det er trolling er i praksis det samme som å si at alt er tull. Alt trukket i tvil når man ikke presiserer hva man tror på og hva man ikke tror på.

Håper du kan unnskylde at jeg ikke har lest alle disse trådene, så jeg vet ikke hva du sikter til. Jeg kom bare inn på slutten her. Ta høyde for kontekst, upresise formuleringer etc. Man skal aldri ta ordet "aldri" helt bokstavelig.( Hm...det var en finurlig setning.)

Den historien hvor han tok kontakt for en stund siden var for rar til å være oppdiktet mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
33 minutter siden, Gargamel skrev:

Jo. Å antyde at det er trolling er i praksis det samme som å si at alt er tull. Alt trukket i tvil når man ikke presiserer hva man tror på og hva man ikke tror på.

Håper du kan unnskylde at jeg ikke har lest alle disse trådene, så jeg vet ikke hva du sikter til. Jeg kom bare inn på slutten her. Ta høyde for kontekst, upresise formuleringer etc. Man skal aldri ta ordet "aldri" helt bokstavelig.( Hm...det var en finurlig setning.)

Den historien hvor han tok kontakt for en stund siden var for rar til å være oppdiktet mener jeg.

Til det siste avsnittet der : Hun har skrevet at han tok kontakt, deretter at han aldri har tatt kontakt i løpet av over 2 år og så plutselig at han tok kontakt igjen. 

Jeg sikter til tråden du selv deltok i . Så glemsk er du vel ikke  :)

Du skrev at du hadde grunn til å tro at x-en til Mina ikke var ferdig med henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...