Gå til innhold

Tåle at andre er harde mot en


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan takler andre at personer er harde mot en? 

Jeg er veldig sliten og takler det stadig dårligere. 

Anonymkode: e0937...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan takler andre at personer er harde mot en? 

Jeg er veldig sliten og takler det stadig dårligere. 

Anonymkode: e0937...3c8

Hva mener du med å være hard  ? Det er lettere å svare hvis du kan komme med noen eksempler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg synes ikke man bør stille helt ubetinget på alt mulig. Spesielt om det med stor sannsynlighetsovervekt kan være kriminalitet av noe sort man kan risikere å utsettes for. Heldigvis skjer vel dette så sjelden under vårt regime og styreleform. Man overvåkes jo også godt  i vårt samfunn og har større muligheter til å finne frem til beviser om noe skulle skje som man ikke forstår. Filmruller kan sikkert vise mye. Man kan avlyse avtaler eller prøve bare å snu ryggen til vedkommende personer. Eller man kan bare le det hele bort. Som barn og ungdom kan det være vanskelig å foreta sånne valg men som voksen er det ofte værre.Men man kan jo be om en sykemelding.  Om det er ting i jobben så kommer jo lønna for de fleste uansett.

Helsa si bør man ta på alvor man kan få store psykiske plager i etterkant og kanskje et ikke-liv og eksistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Ekelte mennesker er som skjøre og delikate planter og bør ta ekstra vare på seg sjøl. Alle tåler ikke like mye tror jeg og hvis man vet det av tidligere erfaringer bør man ta mere hensyn til seg selv og ikke stille opp på alt mulig rart. Bare dumt å søke spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på situasjonen. Hvis noen er urimelige overfor meg, får de svar på tiltale - men jeg prøver å være saklig. Dessvere klarer jeg ikke alltid det. Om jeg bare er uenig med noen, sier jeg gjerne noe i retningen at jeg hører hva du sier men her deler vi ikke meninger.

Om noen setter meg på plass for å ha gjort noe dumt, kan jeg nok også reagere med sinne sånn med en gang. Men så tenker jeg meg om, og skjønner at jeg faktisk har vært urimelig/gjort noe dumt osv. tenker jeg meg om og ber den jeg har vært stygg mot om unnskyldning.

Jeg skal dog ikke legge skjul på at jeg kan bli redd om noen hever stemmen og kjefter løs på meg, og kanskje kommer md sårende kommentarer. Det er aldri noe gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.2.2018 den 23.08, AnonymBruker skrev:

Hvordan takler andre at personer er harde mot en? 

Jeg er veldig sliten og takler det stadig dårligere. 

Anonymkode: e0937...3c8

Da blir jeg hard igjen, uansett hvor sliten jeg er! Faen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 13.2.2018 den 23.08, AnonymBruker skrev:

Hvordan takler andre at personer er harde mot en? 

Jeg er veldig sliten og takler det stadig dårligere. 

Anonymkode: e0937...3c8

Kommer an på hvem det er:

Krise: Barn, kone foreldre. 

Søvnløs natt: Folk som betyr noe for meg, men ikke er venner (store kunder, styreformenn etc) 

Dårlig dag: Venner og kolleger

Litt ubehagelig: Folk på gata. Kjente nick på nettet kanskje. 

Tja: Anonyme på nettfora

Gøy: Folk i kommentarfelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg mener ikke at man skal behøve å godta alt men jeg blir mer og mer forskrekket over utviklingen som jeg synes det virker i arbeidsliv og institusjoner vi mennesker lager. Arbeidslivet virker bare helt rått i dag synes jeg. Det er heldigvis nok annet å drive med. Men jeg undres mye om hvordan alt vil komme til å bli til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...