Gå til innhold

Slimete utflod


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Litt grunnleggende info: Jeg er 20 år, aldri født barn. Jeg fikk satt inn hormonspiral i desember, ca 1 uke etter endt mens. Fikk første mensblødning på spiralen første uken i januar. Denne var kraftig. Skulle egentlig fått mensen igjen første uken i februar, men har foreløbig ikke kommet noe (13. feb i dag). Føler jeg har vært litt plaget med tynn/økt mengde utfold den siste tiden.

Da jeg satte meg på toalettet i kveld kom det slim på papiret. Jeg tørket meg godt, men følte det fremdeles var noe der. Jeg tok derfor fingeren inn for å kjenne etter, og da var det som om det bare kom og kom og kom slim. Jeg dro ut endel, som samlet seg til en høy klump på strl med en ti-kroning i diameter. Den var ekstremt slimete i konsistensen og spratt som gelé hvis jeg trakk i det og slapp det. Ingen lukt, annet enn en anelse syrlig. Jeg lurer på hva dette kan ha vært?

Eggløsningsslim eventuelt? Isåfall er det vanlig med såå mye?

Har jeg eggløsning til tross for hormonspiral og ikke ankommet mens (ca 1 uke forsinket)? 

Anonymkode: db295...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hormonspiralen endrer på blødningsmønsteret så det blir mindre blødning, men uforutsigbart. De fleste bevarer eggløsning, så det kan tenkes at det var eggløsningsslim, men det betyr ikke at du vil få menstruasjon til ‘ventet tid’. Jeg har ikke hørt at hormonspiralen påvirker mengden av eggløsningsslim, det er østrogen som stimulerer dannelse av dette slimet, og det er ikke østrogen i hormonspiralen. Syrlig lukt tyder på at det er melkesyrebakterier i skjeden, og det er gunstig for å holde andre bakterier på avstand.

Jeg gjetter at du har fått Kyleena-spiralen? Etter 1 år har 12% mistet menstruasjonen, etter 3 år 20%

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...