Gå til innhold

Mobil i vaskemaskina - hvordan påvirkes den innvendig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarte å vaske mobilen, en Samsung Galaxy S8, i vaskemaskina på 60 grader. Denne telefonen skal tåle vann, men hjørnene har knust pga. sentrifugen. Telefonen er fortsatt på, og jeg tror den fungerer, men jeg er litt redd for hvilke skader som kan være på innsiden. Kan batteriet ha blitt skadet av 60 grader, og begynt å ese/ha sprukket e.l. Skal jeg bare bruke telefonen når det har kjølt seg ned, eller må den rett på reparasjon? Tenkte kanskje å bare bruke den og se hva som skjer. Det er vel ikke noe vits i å føre den (?) når den skal tåle vann ned til flere meters dyp. Kan telefonen evt. bli brannfarlig pga dette? 

Anonymkode: d2848...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarte å vaske mobilen, en Samsung Galaxy S8, i vaskemaskina på 60 grader. Denne telefonen skal tåle vann, men hjørnene har knust pga. sentrifugen. Telefonen er fortsatt på, og jeg tror den fungerer, men jeg er litt redd for hvilke skader som kan være på innsiden. Kan batteriet ha blitt skadet av 60 grader, og begynt å ese/ha sprukket e.l. Skal jeg bare bruke telefonen når det har kjølt seg ned, eller må den rett på reparasjon? Tenkte kanskje å bare bruke den og se hva som skjer. Det er vel ikke noe vits i å føre den (?) når den skal tåle vann ned til flere meters dyp. Kan telefonen evt. bli brannfarlig pga dette? 

Anonymkode: d2848...af8

Jeg mistet min i toalettet på jobben av alle steder. Den ble liggende en stund før jeg fikk tatt den opp... haha... Dette skjedde for ett år siden. Jeg var på vei til å kaste den, men tok den med meg hjem. For den virket ikke med en gang. Men plutselig virket den igjen. Og jeg vasket / desinfiserte den og bruker den ... øsj.... hehe... :D . 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarte å vaske mobilen, en Samsung Galaxy S8, i vaskemaskina på 60 grader. Denne telefonen skal tåle vann, men hjørnene har knust pga. sentrifugen. Telefonen er fortsatt på, og jeg tror den fungerer, men jeg er litt redd for hvilke skader som kan være på innsiden. Kan batteriet ha blitt skadet av 60 grader, og begynt å ese/ha sprukket e.l. Skal jeg bare bruke telefonen når det har kjølt seg ned, eller må den rett på reparasjon? Tenkte kanskje å bare bruke den og se hva som skjer. Det er vel ikke noe vits i å føre den (?) når den skal tåle vann ned til flere meters dyp. Kan telefonen evt. bli brannfarlig pga dette? 

Anonymkode: d2848...af8

Jeg hadde sendt den til (evt rådført meg med) ekspertise om jeg var deg. Som deg ville jeg vært skeptisk på å ta den i bruk mtp evt skader på batteriet. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt med elektronikk som har blitt utsatt for vann: Slå av og la tørke. Ta ut batteri hvis mulig.

Jeg ville også levert den inn på serviceverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Enig med @Caprioli. Elektronikken i seg selv tåler nok 60 grader", men batteriet kan være skadet og farlig.

Jeg ville tatt sjansen, men er et dårlig forbilde når det gjelder elektronikk og sikkerhet. 

Ta den til service du. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Gargamel skrev:

Enig med @Caprioli. Elektronikken i seg selv tåler nok 60 grader", men batteriet kan være skadet og farlig.

Jeg ville tatt sjansen, men er et dårlig forbilde når det gjelder elektronikk og sikkerhet. 

Ta den til service du. 

 

Enig i det. For det er jo 60 grader i vaskemaskinen. :). Utrolig nok så tåler dagens mobiltelefoner langt mer enn før. Har mistet min stadig vekk i bakken og min har vært her og der..  i vasken full av vann og til og med i do på jobben. Men den har overlevd og fungerer helt utmerket :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...