Gå til innhold
AnonymBruker

Mobil i vaskemaskina - hvordan påvirkes den innvendig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg klarte å vaske mobilen, en Samsung Galaxy S8, i vaskemaskina på 60 grader. Denne telefonen skal tåle vann, men hjørnene har knust pga. sentrifugen. Telefonen er fortsatt på, og jeg tror den fungerer, men jeg er litt redd for hvilke skader som kan være på innsiden. Kan batteriet ha blitt skadet av 60 grader, og begynt å ese/ha sprukket e.l. Skal jeg bare bruke telefonen når det har kjølt seg ned, eller må den rett på reparasjon? Tenkte kanskje å bare bruke den og se hva som skjer. Det er vel ikke noe vits i å føre den (?) når den skal tåle vann ned til flere meters dyp. Kan telefonen evt. bli brannfarlig pga dette? 

Anonymkode: d2848...af8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mina1
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarte å vaske mobilen, en Samsung Galaxy S8, i vaskemaskina på 60 grader. Denne telefonen skal tåle vann, men hjørnene har knust pga. sentrifugen. Telefonen er fortsatt på, og jeg tror den fungerer, men jeg er litt redd for hvilke skader som kan være på innsiden. Kan batteriet ha blitt skadet av 60 grader, og begynt å ese/ha sprukket e.l. Skal jeg bare bruke telefonen når det har kjølt seg ned, eller må den rett på reparasjon? Tenkte kanskje å bare bruke den og se hva som skjer. Det er vel ikke noe vits i å føre den (?) når den skal tåle vann ned til flere meters dyp. Kan telefonen evt. bli brannfarlig pga dette? 

Jeg mistet min i toalettet på jobben av alle steder. Den ble liggende en stund før jeg fikk tatt den opp... haha... Dette skjedde for ett år siden. Jeg var på vei til å kaste den, men tok den med meg hjem. For den virket ikke med en gang. Men plutselig virket den igjen. Og jeg vasket / desinfiserte den og bruker den ... øsj.... hehe... :D . 

Endret av Mina1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kayia
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sendt den til (evt rådført meg med) ekspertise om jeg var deg. Som deg ville jeg vært skeptisk på å ta den i bruk mtp evt skader på batteriet. 

Endret av Kayia

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Caprioli

Generelt med elektronikk som har blitt utsatt for vann: Slå av og la tørke. Ta ut batteri hvis mulig.

Jeg ville også levert den inn på serviceverksted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gargamel

Enig med @Caprioli. Elektronikken i seg selv tåler nok 60 grader", men batteriet kan være skadet og farlig.

Jeg ville tatt sjansen, men er et dårlig forbilde når det gjelder elektronikk og sikkerhet. 

Ta den til service du. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mina1
52 minutter siden, Gargamel skrev:

Enig med @Caprioli. Elektronikken i seg selv tåler nok 60 grader", men batteriet kan være skadet og farlig.

Jeg ville tatt sjansen, men er et dårlig forbilde når det gjelder elektronikk og sikkerhet. 

Ta den til service du. 

Enig i det. For det er jo 60 grader i vaskemaskinen. :). Utrolig nok så tåler dagens mobiltelefoner langt mer enn før. Har mistet min stadig vekk i bakken og min har vært her og der..  i vasken full av vann og til og med i do på jobben. Men den har overlevd og fungerer helt utmerket :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her