Gå til innhold

Barnas Trygghet og Borgerverngrupper


Mari Y

Anbefalte innlegg

Av en eller annen merkelig grunn finner jeg ikke forrige innlegg(slettet pga masserapportering eller en annen merkelig jantelov?), og gidder ikke skrive masse paa nytt. Saa da gjoer jeg det kort:

 

Er dere for eller mot Borgerverngrupper som Barnas Trygghet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Mari Y skrev:

Av en eller annen merkelig grunn finner jeg ikke forrige innlegg(slettet pga masserapportering eller en annen merkelig jantelov?), og gidder ikke skrive masse paa nytt. Saa da gjoer jeg det kort:

Alle postinger fra i går ble slettet fordi en backup ble gjennopprettet.

9 minutter siden, Mari Y skrev:

 

Er dere for eller mot Borgerverngrupper som Barnas Trygghet? 

Mulig det kan være nødvendig hvis myndighetene ikke gjør jobben sin.

Anonymkode: 3aae4...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borgervern hører ikke hjemme i en moderne rettsstat. Det får ikke hjelpe hvor gode motiver de har.

Jeg tror på rettsprinsippene våre, og da må jeg tro på dem konsekvent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om slike grupper. Men jeg så en video på faceboo,, der en anonymisert mann ble konfrontert da han Vistnok ventet på en 14 år gammel jente. Mannen ble anonymisert men det vistes bilder av hunden, så vi som bor her vet jo hvem det er hvis vi møter på han. Hva jeg synes om det? Vel i det minste bedre enn att han forgriper seg.

Men borgervern er ikke helt koscher det heller altså, nei, vanskelig å si. Men alt er bedre enn att uskyldige blir dømt for ting de ikke har gjort, og enda viktigere att ingen barn blir utnyttet sånn. 

Anonymkode: 27477...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mari Y skrev:

Av en eller annen merkelig grunn finner jeg ikke forrige innlegg(slettet pga masserapportering eller en annen merkelig jantelov?), og gidder ikke skrive masse paa nytt. Saa da gjoer jeg det kort:

 

Er dere for eller mot Borgerverngrupper som Barnas Trygghet? 

Bra noen avslører svina. Politiet har nemlig ikke kapasitet til dette. Arbeidet består av forebyggende arbeid på nett ved å avsløre og konfrontere mennesker som søker seksuell kontakt med mindreårige.

Men jeg forstår at du som syntes så synd i de pedofile ikke liker dette.

Tror han skulle møte en 13 år gammel jente for date & hotell

Lærer ønsket å møte en 15 år gammel jente for å lære henne opp i seksuelle aktiviteter.

Oslomann i 60 årene trodde han skulle møte 13 år gammel jente

Mann ville møte en 12 år gammel jente

 

Anonymkode: 3aae4...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bra noen avslører svina. Politiet har nemlig ikke kapasitet til dette. Arbeidet består av forebyggende arbeid på nett ved å avsløre og konfrontere mennesker som søker seksuell kontakt med mindreårige.

Men jeg forstår at du som syntes så synd i de pedofile ikke liker dette.

Tror han skulle møte en 13 år gammel jente for date & hotell

Lærer ønsket å møte en 15 år gammel jente for å lære henne opp i seksuelle aktiviteter.

Oslomann i 60 årene trodde han skulle møte 13 år gammel jente

Mann ville møte en 12 år gammel jente

 

Anonymkode: 3aae4...09c

Problemet er ikke at jeg synes synd paa dem som blir tatt. Det gjoer jeg heller ikke. Men jeg ser det slik Caprioli her skriver det. Jeg tenker at dette foerst og fremst er politiet og andre evt etterforskere sin oppgave aa ta dem, og at det ikke er saa lurt aa begi seg ut paa noe man ikke vet hva man begir seg utpas

Foroevrig er en som er tiltrukket av en 14,-aaring mest sannsynlig hebefil, ikke pedofil. Om man skaffer seg seksuell omgang med barn, har jeg ingen behov for aa synes synd paa dem.. 

Det jeg har gjort er at jeg har stilt jontroversielle spoersmaal om pedofili. Fordi det det egentlig er, er en tiltrekning til barn under pubertetsalder, og man maa kunne skille mellom dette og det aa begaa overgrep 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Mari Y skrev:

Problemet er ikke at jeg synes synd paa dem som blir tatt. Det gjoer jeg heller ikke. Men jeg ser det slik Caprioli her skriver det. Jeg tenker at dette foerst og fremst er politiet og andre evt etterforskere sin oppgave aa ta dem, og at det ikke er saa lurt aa begi seg ut paa noe man ikke vet hva man begir seg utpas

De gjør ikke noe annet enn å konfrontere dem, og så kontakte politiet.

Hvis dette fører til at andre pedofile blir redde og slutter å ta kontakt med barn online, er det utelukkende positivt.

13 minutter siden, Mari Y skrev:

Foroevrig er en som er tiltrukket av en 14,-aaring mest sannsynlig hebefil, ikke pedofil. 

Nei, men han ene mannen ville ha sex med en 12 åring.

Anonymkode: 3aae4...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gjør ikke noe annet enn å konfrontere dem, og så kontakte politiet.

Hvis dette fører til at andre pedofile blir redde og slutter å ta kontakt med barn online, er det utelukkende positivt.

Nei, men han ene mannen ville ha sex med en 12 åring.

Anonymkode: 3aae4...09c

Det er ikke noen bevis for at de gjoer akkurat det. Det er kanskje der ogsaa here problemet egentlig ligger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og så gjør de jo litt mer enn bare å overlevere dem til politiet, når de legger ut opptak på nettet som er så dårlig sladdet at folk med letthet klarer identifisere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Caprioli skrev:

...og så gjør de jo litt mer enn bare å overlevere dem til politiet, når de legger ut opptak på nettet som er så dårlig sladdet at folk med letthet klarer identifisere dem.

Samtlige på tape som er lagt ut innrømmer at de har hatt kontakt med barn, eller noen de trodde var barn, på nettet med tanke på sex. De får som fortjent. Hvis dette skremmer andre pedofile griser fra å gjøre det samme er det utelukkende postivt. 

Anonymkode: 3aae4...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gjør ikke noe annet enn å konfrontere dem, og så kontakte politiet.

Hvis dette fører til at andre pedofile blir redde og slutter å ta kontakt med barn online, er det utelukkende positivt.

Nei, men han ene mannen ville ha sex med en 12 åring.

Anonymkode: 3aae4...09c

De gjør veldig mye mer enn det. Følgene av det de gjør har også store konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, XbellaX skrev:

De gjør veldig mye mer enn det. Følgene av det de gjør har også store konsekvenser.

Det går helt ut over overgriperne. Og de syntes jeg ikke synt på.

Anonymkode: 3aae4...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det går helt ut over overgriperne. Og de syntes jeg ikke synt på.

Anonymkode: 3aae4...09c

Det går ikke kun ut over dem, noe som er ille nok,  det går også utover deres familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, XbellaX skrev:

Det går ikke kun ut over dem, noe som er ille nok,  det går også utover deres familie.

At du mener det er ille at dette går ut over overgripere mot barn finner jeg besynderlig.

Anonymkode: 3aae4...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du mener det er ille at dette går ut over overgripere mot barn finner jeg besynderlig.

Anonymkode: 3aae4...09c

Jeg tror det det siktes til er at utenforstaaende kan bli rammet. 

Samtidig vet man jo ikke hva evt utsatte foeler om dette, dersom folk kan faa greie paa det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg tror det det siktes til er at utenforstaaende kan bli rammet. 

Samtidig vet man jo ikke hva evt utsatte foeler om dette, dersom folk kan faa greie paa det 

Flott at det skremmer andre potensielle overgripere?

Anonymkode: 3aae4...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flott at det skremmer andre potensielle overgripere?

Anonymkode: 3aae4...09c

Hvordan vet du at det funker? 

Dessuten snakker tror jeg Xbella mener overgriperens familie. Og det er heller ikke gitt at den utsatte vil bli avsloert. Jeg tenker det er stoerre sjanse for at evt offere, skulle det vaere noen, kan bli gjenkjent dersom man gaar ut med offentlig navn og bilde paa den det gjelder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mari Y skrev:

Hvordan vet du at det funker? 

Dessuten snakker tror jeg Xbella mener overgriperens familie. Og det er heller ikke gitt at den utsatte vil bli avsloert. Jeg tenker det er stoerre sjanse for at evt offere, skulle det vaere noen, kan bli gjenkjent dersom man gaar ut med offentlig navn og bilde paa den det gjelder

Hvis overgriperen er bekymret for familien sin burde han kanskje tenkt på dette tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, gråstein skrev:

Hvis overgriperen er bekymret for familien sin burde han kanskje tenkt på dette tidligere?

Uansett om han burde tenkt på det eller ikke er hans/hennes familie skyldig i det vedkommende driver med, de fortjener ikke å bli halshugget av lokale grupper som ser det som sin plikt og rett til å leke politi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, XbellaX skrev:

Uansett om han burde tenkt på det eller ikke er hans/hennes familie skyldig i det vedkommende driver med, de fortjener ikke å bli halshugget av lokale grupper som ser det som sin plikt og rett til å leke politi. 

For å ta det ett steg videre, er det like syndt på familien om vedkommende blir tatt av politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...