Gå til innhold

Barnas Trygghet og Borgerverngrupper


Mari Y

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, gråstein skrev:

Det har vært diskutert her.

Men du kan gjerne svare på om du syntes det var greit å behandle han slik.

Jeg synes ikke det er greit å behandle noen slik. Det kjøret politikere opplever er helt hinsides i forhold til oss vanlige dødelige, å henge ut folk på den måten er ikke ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, Mari Y skrev:

Hvis du ikke vet at jeg snakker om overgreps-utsatte,  da lurer jeg på hva det er du ikke har fått med deg i denne tråden. Selvfølgelig er ikke gjerningsmannen offeret. Offeret vil kanskje heller ikke bli avslørt for alt og alle. Og hvordan vet vi at det ikke  skjer dersom gjerningsmannen blir avslørt for alt og alle.

Du leser ikke hva jeg sier.

23 timer siden, Mari Y skrev:

 

Dummeste jeg har lest.  

Da har du ikke lest hva du selv har skrevet.

23 timer siden, Mari Y skrev:

Ta nå å se hva jeg har skrevet lenger opp: Utbygging av politi-etaten hadde vært et bedre forslag. De skal selvsagt taes, men det er ingen her som mener at de ikke skal taes. Det er ikke det dette temaet overhodet dreier seg om. Det er ikke det å få dem straffet det handlet om. Det er en lang avstand mellom å være kritisk til en borgerverngruppe og det å hevde at kriminelle ikke skal taes. Som jeg tidligere skrev er det ikke bare i Norge slike grupper får kritikk, og forskjellen er vel at politiet er profesjonelle mens en borgerverngruppe er vanlige mennesker uten utdanning innen feltet som dreier seg om å etterforske kriminalsaker. Politiet har f eks et eget sedelighetsavsnitt der de etterforsker seksualforbrytelser. 

Politiet har ikke ressurser, det kommer de heller aldri til å få. Barnas Trygghet er trolig med på å hinde fremtidige overgrep. Det burde applauderes.

 

23 timer siden, Mari Y skrev:

 

Det du sier blir som å si at man er for voldtekt fordi man ikke støtter Odins Soldater. Eller dersom du ikke er vegetarianer så er du dyreplager. 

Du bare raller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg synes ikke det er greit å behandle noen slik. Det kjøret politikere opplever er helt hinsides i forhold til oss vanlige dødelige, å henge ut folk på den måten er ikke ok.

Greit, du er ihvertfall konsekvent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, gråstein skrev:

Greit, du er ihvertfall konsekvent.

Nei, jeg er ikke det heller skjønner du, fordi jeg får et stort problem i forhold til #Metoo kampanjen i sin helhet. Jeg tror aldri den kampanjen ville blitt såpass stor og viktig om ikke mektige navn hadde blitt nevnt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gråstein skrev:

Du leser ikke hva jeg sier.

Da har du ikke lest hva du selv har skrevet.

Politiet har ikke ressurser, det kommer de heller aldri til å få. Barnas Trygghet er trolig med på å hinde fremtidige overgrep. Det burde applauderes.

 

Du bare raller.

Du kan ikke bare paastaa at jeg forsvarer overgripere som ofre naar det overhodet ikke er det jeg skriver. 

 

Du er velkommen til aa forklare. Men for aa bruke Listhaugs retorikk: Jeg kaller en spade for en spade dersom jeg maa. Overholder folk seg en gudegitt rett til aa kalle meg forsvarer av overgripere uten at det var det jeg egentlig skrev, saa kaller jeg det for hva det er: dumt. 

 

Det er ikke sikkert at de gjoer det. Overhodet ikke. Og selv om politiet er underbemannet, saa bruker politiet helt andre metoder enn det Barnas Trygghet gjoer. 

 

Jaha, du mener det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, XbellaX skrev:

Nei, jeg er ikke det heller skjønner du, fordi jeg får et stort problem i forhold til #Metoo kampanjen i sin helhet. Jeg tror aldri den kampanjen ville blitt såpass stor og viktig om ikke mektige navn hadde blitt nevnt. 

Så det er altså viktige å svelge prinsipper for å ta #metoo-overgripere enn å gjøre det samme for å ta pedofile/barneovergripere (for de må beskyttes). Jaja, jeg ser ikke helt logikken her.

Endret av gråstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...