Gå til innhold

3 stjerners hotell .. greit nok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er meget kresen på hoteller. Hva synes dere om 3 stjerners? Greit nok? Jeg ser at pris på 4 stjerners er langt dyrere... 

Anonymkode: c09cc...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er meget kresen på hoteller. Hva synes dere om 3 stjerners? Greit nok? Jeg ser at pris på 4 stjerners er langt dyrere... 

Anonymkode: c09cc...857

Hvilket land?  På hvilken måte er du kresen - gjelder det romstørrelse, senga, badet, frokosten eller andre ting som hotellet tilbyr?

Du må nesten lese hva som står om rommet og hotellet generelt, og se hvilke ønsker du ikke får oppfylt.  Tripadvisor kan også gi deg noen hint, men se på datoen og vær forberedt på å finne både ros og slakt.

For meg er beliggenheten ofte viktigere enn stjernene, men det kommer jo helt an på hvor lenge oppholdet skal vare, om det er en storby eller ved kysten, transportmuligheter osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er meget kresen på hoteller. Hva synes dere om 3 stjerners? Greit nok? Jeg ser at pris på 4 stjerners er langt dyrere... 

Anonymkode: c09cc...857

Det spørs helt hva du er ute etter. Vi lå på 2 stjerners hotell i København og det var helt perfekt for oss. Eneste minuset var at det var veldig små rom, men det var gode senger, rent og ellers veldig bra og billig. Husker ikke i farten hva kjeden het, men det finnes mange av disse hotellene rundt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er meget kresen på hoteller. Hva synes dere om 3 stjerners? Greit nok? Jeg ser at pris på 4 stjerners er langt dyrere... 

Anonymkode: c09cc...857

Det avhenger av by/land. Kunne lett gjort det i Norge og i Spania, men det er enkelte land jeg ikke hadde gjort det i.

Anonymkode: 8447f...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er kresen kan tre stjerne bli en skuffelse, men som resten sier - det kommer an på hva du er kresen på. 

Jeg er som Laban, mer opptatt av beliggenhet enn antall stjerner. Ut over sentral beliggenhet vil jeg ha en god seng og en grei dusj, men trenger ikke stort rom, badekar etc etc. En god, litt annerledes frokost er heller ikke å forakte, men ikke et must, og disse kravene har jeg ofte fått innfridd med tre stjerner.

Ps. Husk at du ikke nødvendigvis må ta rommet du blir tildelt ved ankomst. Rom med samme pris varierer ofte, og du kan be om å se et annet dersom du ikke er fornøyd. Vær konkret på hva du ønsker bedre standard på dersom du ønsker å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er meget kresen på hoteller. Hva synes dere om 3 stjerners? Greit nok? Jeg ser at pris på 4 stjerners er langt dyrere... 

Anonymkode: c09cc...857

Kvaliteten på hoteller kan variere veldig, og stjerner er ikke nødvendigvis noen god rangering. Stjerner tildeles etter hva slags fasiliteter rommet og hotellet har, og sier lite om hvor hyggelig og bra hotellet er. Jeg kan godt mislike et firestjerners hotell, men like et tostjerners.

 

Helt generelt synes jeg trestjernes hotell er helt ok, men som sagt ikke nødvendigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Xtra skrev:

Kvaliteten på hoteller kan variere veldig, og stjerner er ikke nødvendigvis noen god rangering. Stjerner tildeles etter hva slags fasiliteter rommet og hotellet har, og sier lite om hvor hyggelig og bra hotellet er. Jeg kan godt mislike et firestjerners hotell, men like et tostjerners.

 

Helt generelt synes jeg trestjernes hotell er helt ok, men som sagt ikke nødvendigvis. 

Helt enig!

Wake up, het hotellet vi bodde på i København. Jeg ble veldig overrasket over hvor bra standard det var der. Som sagt, så var det bare størrelsen på rommet som var et minus. Hvis man bryr seg om dette da. Hadde nok ikke likt det så godt hvis vi skulle bodd der lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er meget kresen på hoteller. Hva synes dere om 3 stjerners? Greit nok? Jeg ser at pris på 4 stjerners er langt dyrere... 

Anonymkode: c09cc...857

Overnatter ofte på både 3- og 4 stjerners. Og erfaringene med begge deler er ymse. 3 stjerner har overrasket svært positivt enkelte ganger og 4 kan like gjerne skuffe. Jeg er i grunnen ikke kresen da. Rent er viktig, beliggenhet viktig og hyggelig betjening et pluss. Hyggelig betjening synes jeg oftere jeg finner på 3. Jeg tilbringer lite tid på rommet og derfor er det like greit at det å ikke betale så altfor mye for noen timers søvn.

Anonymkode: 072f5...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overnatter ofte på både 3- og 4 stjerners. Og erfaringene med begge deler er ymse. 3 stjerner har overrasket svært positivt enkelte ganger og 4 kan like gjerne skuffe. Jeg er i grunnen ikke kresen da. Rent er viktig, beliggenhet viktig og hyggelig betjening et pluss. Hyggelig betjening synes jeg oftere jeg finner på 3. Jeg tilbringer lite tid på rommet og derfor er det like greit at det å ikke betale så altfor mye for noen timers søvn.

Anonymkode: 072f5...6d6

Sånn tenker jeg også, og det er jo bare de v i r k e l i g gode eller v i r k e l i g dårlige jeg husker i ettertid. På siste dametur til Krakow lå vi på ærverdige Grand Hotell på torget, og hadde egen butler, nydelige rom med tre-fire meter takhøyde, draperte gardiner og nydelige, klassiske møbler. Bare Sybil og Basil manglet, hehe, selv om de superflinke, søte servitørene var gode erstattere der de gikk rundt og skjenket kaffe fra sølvkanner under frokosten i speilsalen. Ellers tipset Xtra  meg om et koselig hotell i Paris jeg ennå husker, kanskje først og fremst fordi jeg fikk tipset via DOL, mens en airBnB-leilighet i Kotor Montenegro huskes for den elendige sengen. Typisk "kjede-hotell" er det kjedeligste jeg vet, så i den grad jeg kan så prøver jeg å unngå dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklame og politikk faller mye på stengrunn hos meg. Et rimeligere hotell kan være veldig sjarmerende og ha lokale spesialiteter av mat.

Anonymkode: a27d7...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2018 den 14.12, emilie321 skrev:

Det spørs helt hva du er ute etter. Vi lå på 2 stjerners hotell i København og det var helt perfekt for oss. Eneste minuset var at det var veldig små rom, men det var gode senger, rent og ellers veldig bra og billig. Husker ikke i farten hva kjeden het, men det finnes mange av disse hotellene rundt om.

Det ble et 4 stjerners. :) . Men det viktigste er beliggenhet, gode senger og at det er noenlunde billig. Enig med deg Emilie!. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎02‎.‎2018 den 16.49, Kayia skrev:

Sånn tenker jeg også, og det er jo bare de v i r k e l i g gode eller v i r k e l i g dårlige jeg husker i ettertid. På siste dametur til Krakow lå vi på ærverdige Grand Hotell på torget, og hadde egen butler, nydelige rom med tre-fire meter takhøyde, draperte gardiner og nydelige, klassiske møbler. Bare Sybil og Basil manglet, hehe, selv om de superflinke, søte servitørene var gode erstattere der de gikk rundt og skjenket kaffe fra sølvkanner under frokosten i speilsalen. Ellers tipset Xtra  meg om et koselig hotell i Paris jeg ennå husker, kanskje først og fremst fordi jeg fikk tipset via DOL, mens en airBnB-leilighet i Kotor Montenegro huskes for den elendige sengen. Typisk "kjede-hotell" er det kjedeligste jeg vet, så i den grad jeg kan så prøver jeg å unngå dette.

Jeg blir stadig minnet om det grufulle hotellet jeg hadde ordnet for familien i London for noen år siden... Helt forferdelig, et rom i kjelleren med kun et bittelite vindu med gitter, hår på putevaret, nesten ikke golvplass, grufull krok med toalett og vask og bare varmtvann noen få timer i døgnet... Men beliggenheten var bra da! Etter tre netter der, kjørte vi av sted og fant et fant et helt vidunderlig kjedehotell med store senger med rent sengetøy, god plass, god mat og bare velstand :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Jeg blir stadig minnet om det grufulle hotellet jeg hadde ordnet for familien i London for noen år siden... Helt forferdelig, et rom i kjelleren med kun et bittelite vindu med gitter, hår på putevaret, nesten ikke golvplass, grufull krok med toalett og vask og bare varmtvann noen få timer i døgnet... Men beliggenheten var bra da! Etter tre netter der, kjørte vi av sted og fant et fant et helt vidunderlig kjedehotell med store senger med rent sengetøy, god plass, god mat og bare velstand :D

Ja, tror de verste hotellene jeg noensinne har bodd på har vært i London....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Xtra skrev:

Ja, tror de verste hotellene jeg noensinne har bodd på har vært i London....

Skal aldri mer velge billighotell i London, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, påskelilje skrev:

Skal aldri mer velge billighotell i London, nei!

Det spørs nok hvor man reiser. Var på ferie i sommer, og hadde to ulike hoteller på turen. Et 3 stjerners og et 4 stjerners. Var ekstrem stor forskjell innvendig på hotellene. 3 stjerners hotellet var ganske gammelt innvendig, men ryddig nok og pent nok egentlig. Men 4 stjerners hotellet var helt nytt og moderne. Og jeg følte meg langt mer vel med det enn det andre. 

Jeg er litt redd når det gjelder en storby. Da er jeg mer redd for å bestille et 2 eller 3 stjerners hotell.

Leser at kommentarene på sidene om hotellene nesten kan være litt morsom iblant :D . Noen skrev at en dusjgardin ramlet ned på kjæresten sin, og at de fikk ikke et unnskyld fra hotellet for det engang...og det ødela hele oppholdet deres,  alt folk skriver haha :D  Men jeg forstår jo at en liten ting kan velte et stort lass og ødelegge hele oppholdet. Leste også at noen mente at de kunne heller bodd i en bobil istedet for mitt favoritt 4 stjerners hotell i syden... Det var jeg overrasket over. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Det spørs nok hvor man reiser. Var på ferie i sommer, og hadde to ulike hoteller på turen. Et 3 stjerners og et 4 stjerners. Var ekstrem stor forskjell innvendig på hotellene. 3 stjerners hotellet var ganske gammelt innvendig, men ryddig nok og pent nok egentlig. Men 4 stjerners hotellet var helt nytt og moderne. Og jeg følte meg langt mer vel med det enn det andre. 

Jeg er litt redd når det gjelder en storby. Da er jeg mer redd for å bestille et 2 eller 3 stjerners hotell.

Leser at kommentarene på sidene om hotellene nesten kan være litt morsom iblant :D . Noen skrev at en dusjgardin ramlet ned på kjæresten sin, og at de fikk ikke et unnskyld fra hotellet for det engang...og det ødela hele oppholdet deres,  alt folk skriver haha :D  Men jeg forstår jo at en liten ting kan velte et stort lass og ødelegge hele oppholdet. 

Vi reagerte helt ulikt på det dårlige hotellet. Jeg syntes det var så dårlig at det var komisk, men at vi bare måtte le av det. Skulle tross alt være ute hele dagene og bare sove der. Flertallet av familien ble temmelig sure og mugne... og klarte ikke å le av det i etterkant en gang. Og da ble jo jeg sur...! Uff - aldri mer det hotellet i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Vi reagerte helt ulikt på det dårlige hotellet. Jeg syntes det var så dårlig at det var komisk, men at vi bare måtte le av det. Skulle tross alt være ute hele dagene og bare sove der. Flertallet av familien ble temmelig sure og mugne... og klarte ikke å le av det i etterkant en gang. Og da ble jo jeg sur...! Uff - aldri mer det hotellet i alle fall!

Hehe da er du som meg. Jeg begynner faktisk å le når et hotell er altfor dårlig :D. Morsomt. Mens andre kan bli veldig sure og mugne. Er jo litt komisk å gå rundt å se på rommet på de foreks: dårlige løsningene / dårlige sengene/ ekle toalettet osv :D . Det er også min form for humor haha. Også hvis de spør når vi skal reise derfra: "var dere fornøyde?" så vil jeg si: dette var flott. og hadet, men kommer aldri tilbake. Uærligt, men sjelden at jeg lager noe styr av det. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg blir stadig minnet om det grufulle hotellet jeg hadde ordnet for familien i London for noen år siden... Helt forferdelig, et rom i kjelleren med kun et bittelite vindu med gitter, hår på putevaret, nesten ikke golvplass, grufull krok med toalett og vask og bare varmtvann noen få timer i døgnet... Men beliggenheten var bra da! Etter tre netter der, kjørte vi av sted og fant et fant et helt vidunderlig kjedehotell med store senger med rent sengetøy, god plass, god mat og bare velstand :D

Haha ja veldig sant det - alt har jo en kontekst og av og til er et upersonlig men rent (!) kjedehotell selveste himmelrike! :D:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2018 den 14.02, laban skrev:

Hvilket land?  På hvilken måte er du kresen - gjelder det romstørrelse, senga, badet, frokosten eller andre ting som hotellet tilbyr?

Du må nesten lese hva som står om rommet og hotellet generelt, og se hvilke ønsker du ikke får oppfylt.  Tripadvisor kan også gi deg noen hint, men se på datoen og vær forberedt på å finne både ros og slakt.

For meg er beliggenheten ofte viktigere enn stjernene, men det kommer jo helt an på hvor lenge oppholdet skal vare, om det er en storby eller ved kysten, transportmuligheter osv. 

Ja, det spørs hvilke land man velger. Tror standarden er ulik fra land til land. 

Jeg kom frem til at det beste var å velge et hotell satt ned på tilbud. Det er et 4 stjerners hotell. Er faktisk nesten helt nytt, og det gjorde meg enda mer nyskjerrig på det. Jeg har ofte vært veldig fornøyd med nye hoteller. :) . Beliggenheten var helt topp. 400 meter fra flybussen, og annen transport. Ligger midt i sentrum. Skal til en storby så derfor synes jeg at det er godt å ha alt det nødvendige rundt meg. Er resturanter bortover hele gaten utenfor, og samtidig har hotellet en hage rundt seg, som gjør at det ikke ligger tett innpå de andre bygningene hvis jeg skulle få klaustrofiske følelser i den byen ;) . De som jeg reiser med elsker store bygninger, men jeg er litt sånn skeptisk til å ha de få tett på. Kunne få en mer landefølelse når man så på bildene fra hotellet haha.

Etter at jeg hadde bestillt det fikk jeg spørsmål om : hva er det du tenker på? fint hotell men det ser ut som om det ligger på landet... skal du drømme deg ut av storbyen ? :D haha.. . Men var det ikke fint? jo luksus faktisk sa mine reisekompiser. Og det står at det ligger en vin på rommet med ankomst, og så er det boblebad og fin hage utenfor sa jeg. De bare : wowww! :D 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, tror de verste hotellene jeg noensinne har bodd på har vært i London....

Helt enig! Aldri noe hotell under fire stjerner på meg i den byen. ;)

Endret av mariaflyfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...