Gå til innhold

Kan litium være årsaken til underlivsproblemene mine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går på Litionit, og i tiden jeg har gått på det, har jeg hatt litt problemer nedentil. Ikke noe MAJOR, men nok til å bli lagt merke til. 
Usikker på om det er litium som er årsaken, så det er derfor jeg spør om din mening.

Det jeg opplever er sårhet i skjeden. Vanligvis kjenner jeg jo ikke skjeden (er i 20-årene), men nå kjenner jeg den hele tiden fordi den er sår. Jeg er ikke tørr, men utfloden er ikke så seig, eller slimete som den var. Litt som om utfloden jeg har nå smører dårligere. Nå er den alltid hvit. Før var den blank. Skjeden blir fortere tørr, tror jeg. Må bruke mer glidemiddel under sex. Ikke hele skjeden føles sår, men partier. Har regelmessig mens, men perioden mellom hver mens er redusert fra 5 til 4 uker. Dessverre. 

Jeg vet jeg ikke har noen kjønnssykdom. Har hatt samme partner som jeg stoler 100% på i ti år. 

Tror du disse nyoppståtte problemene kommer av litionit? Kan jeg gjøre noe? Smøre skjeden med noe, feks? 

 

Anonymkode: 61635...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har ikke hørt at litium kan ha bivirkninger som tørrhet i skjeden. Hvis du er sår i skjeden kan det være infeksjon (annet enn kjønnssykdom) eller en hudlidelse, så det vil være lurt å få en sjekk. Bestill time hos fastlegen som evt vil henvise deg videre til gynekolog eller hudlege. Ikke lurt å 'smøre skjeden' hvis man ikke vet årsaken.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...