Gå til innhold

Grande-saken: - Statsministeren var enig i at det ville vært en annen sak hvis en mannlig nestleder på 38 år som hadde hatt seg med en 17 år gammel jente


gråstein

Anbefalte innlegg

Og der fikk den etablerte presse nok et påskudd til å skrive om det den etablerte presse mener ikke er noen sak å skrive om. For Grande er jo ikke en mann, og gutten i åkeren var jo ikke en jente. Som han selv sier om sin telefonsamtale med Erna Solberg: - Jeg sa at jeg tror det kanskje hadde stilt seg annerledes hvis det var en mannlig nestleder på 38 år som hadde hatt seg med en 17 år gammel jente. Statsministeren var enig i det, at det ville vært en annen sak.

Hykleriet og dobbeltmoralen lenge leve! 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3jE03L/to-bekymringsmeldinger-om-trine-skei-grande-sendt-til-erna-solberg

En kvinnelig gjest som var på festen, har nå sendt et bekymringsbrev til statsminister Erna Solberg.

«Jeg er en av mange som var til stede sammen med Trine Skei Grande i 2008. Jeg var edru og var svært sjokkert over fremgangsmåten hennes”, skriver hun i brevet.

– Jeg synes rett og slett det ikke går an for en politiker å oppføre seg slik hun gjorde. Selv om det var frivillig, var det hun som var den erfarne, voksne gjesten. Og når du ser hvordan hun oppførte seg den kvelden, så synes jeg det er etisk uforsvarlig. Jeg synes at det ville være på sin plass at hun går i seg selv og får kommunisert ut en korrekt, sann versjon av hendelsen. 

Kvinnen varsler Solberg om at hun tok kontakt med Grande i 2013, da Grande uttalte seg offentlig i en sak, hvor en annen politiker kom i søkelyset for uønsket atferd.

(Skei Grande: - Ikke akseptabelt å feste med mindreårige)

«Som statsminister i Norge har du et stort etisk ansvar for å ivareta denne saken på en måte slik at mannen får oppreisning. Det som er viktig for mannen er ikke å hevne seg på Grande, men at det kommer fram at det ikke var han som tok initiativ og var pådriver for hendelsen».

17-åringen er nå blitt 26 år. Han har også sendt et brev hvor han varsler Erna Solberg om sin opplevelse av saken.

– Ja, det kan jeg bekrefte. Statsministeren ringte meg etter det, og ville høre min versjon. Den fikk hun. Jeg sa at jeg tror det kanskje hadde stilt seg annerledes hvis det var en mannlig nestleder på 38 år som hadde hatt seg med en 17 år gammel jente. Statsministeren var enig i det, at det ville vært en annen sak, sier mannen.

Solberg og Grande: Ingen kommentar.

Endret av gråstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe ved alle mennesker synes jeg.

Anonymkode: 2004f...c7d

Den var veldig kryptisk.

Anonymkode: b1e6a...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på Grande og de andre saken handler ikke om kjønn, men at det hennes tilfelle var et enkelt-tilfelle og ikke gjentagende ufin oppførsel.

Anonymkode: bea73...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det er et viktig poeng at det ikke skjedde innad i organisasjonen.

Hvis jeg oppfører meg dårlig på en jobbfest kan det bli en personalsak. Hvis jeg oppfører meg dårlig, men innenfor loven på en annen fest har ikke jobben noe med det. Det ville ikke vært saklig grunn for oppsigelse, f.eks.

Det er heller ikke fritt frem for pressen å utlevere sexlivet til folk når ingen av partene ønsker det. Selv ikke lovlig sex som folk synes er sjokkerende og ikke ville gjort selv.

Jeg vil gjerne se eksempler på at pressen har utlevert en mann for å ha lovlig, men ufornuftig sex i privat sammenheng, og hvor ingen parter ønsker publisitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
10 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er et viktig poeng at det ikke skjedde innad i organisasjonen.

Hvis jeg oppfører meg dårlig på en jobbfest kan det bli en personalsak. Hvis jeg oppfører meg dårlig, men innenfor loven på en annen fest har ikke jobben noe med det. Det ville ikke vært saklig grunn for oppsigelse, f.eks.

Det er heller ikke fritt frem for pressen å utlevere sexlivet til folk når ingen av partene ønsker det. Selv ikke lovlig sex som folk synes er sjokkerende og ikke ville gjort selv.

Jeg vil gjerne se eksempler på at pressen har utlevert en mann for å ha lovlig, men ufornuftig sex i privat sammenheng, og hvor ingen parter ønsker publisitet. 

En 17 åring er en 17 åring uansett og det sier noe om dømmekraften når du som 38- åring har deg med et '' barn '' i en kornåker med tilskuere  i et brylupp. 

Hvor enkel i hodet sitt er det lov til å være for å kunne bli politiker ? 

Trond Giske saken er ingenting i forhold til dette. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

En 17 åring er en 17 åring uansett og det sier noe om dømmekraften når du som 38- åring har deg med et '' barn '' i en kornåker med tilskuere  i et brylupp. 

Hvor enkel i hodet sitt er det lov til å være for å kunne bli politiker ? 

Trond Giske saken er ingenting i forhold til dette. 

 

Sammenligner du virkelig det å ha frivillig sex med oppførselen til Giske som har vart over flere år og hvor varslerne ikke på noen måte har "vært frivillig" med på det.

 

Anonymkode: 99522...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sammenligner du virkelig det å ha frivillig sex med oppførselen til Giske som har vart over flere år og hvor varslerne ikke på noen måte har "vært frivillig" med på det.

 

Anonymkode: 99522...d42

Giske har ikke hatt sex med noen 17-åring. 

Han har bedrevet pågående sjekking. 

Meget stor forskjell. 

I tillegg til å ligge med en 17- åring, har hun gjort det I ET BRYLUPP MED ANDRE BRYLUPPSGJESTER SOM VITNER :blink:

Sorry altså, men det er ikke bare upassende. Da beviser du at du i tillegg er stokk stein dum. Det er ingen formildende omstendig at du er oppvokst i trøndelag heller, slik Trine prøver å hevde. 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Giske har ikke hatt sex med noen 17-åring. 

Han har bedrevet pågående sjekking. 

Meget stor forskjell. 

I tillegg til å ligge med en 17- åring, har hun gjort det I ET BRYLUPP MED ANDRE BRYLUPPSGJESTER SOM VITNER :blink:

Sorry altså, men det er ikke bare upassende. Da beviser du at du i tillegg er stokk stein dum. Det er ingen formildende omstendig at du er oppvokst i trøndelag heller, slik Trine prøver å hevde. 

 

Trines handlemåte var "upassende", men jeg synes du er på jordet om du synes det er verre enn det Giske har holdt på med. Å drite seg ut i fylla på en privatfest er noe ganske annet enn å bruke sin makt i partiet til å komme innpå ungjenter.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Giske har ikke hatt sex med noen 17-åring. 

Han har bedrevet pågående sjekking. 

Meget stor forskjell. 

I tillegg til å ligge med en 17- åring, har hun gjort det I ET BRYLUPP MED ANDRE BRYLUPPSGJESTER SOM VITNER :blink:

Sorry altså, men det er ikke bare upassende. Da beviser du at du i tillegg er stokk stein dum. Det er ingen formildende omstendig at du er oppvokst i trøndelag heller, slik Trine prøver å hevde. 

 

Jeg synes det er kjempe rart at du sidestiller disse hendelsene. Jeg synes også Trine sin oppførsel var upassende det samme ville det vært om en mann som hadde hatt sex med en 17 åring- upassende men det stopper der. Hun dreit seg loddrett ut. I mine øyne er det noe helt annet enn Giske sin oppførsel over flerfoldige år.

Anonymkode: 99522...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
10 minutter siden, Xtra skrev:

Trines handlemåte var "upassende", men jeg synes du er på jordet om du synes det er verre enn det Giske har holdt på med. Å drite seg ut i fylla på en privatfest er noe ganske annet enn å bruke sin makt i partiet til å komme innpå ungjenter.

Den privatfesten du snakker om var et brylupp. Litt forskjell på en privatfest og et brylupp selv i trøndelag vil jeg tro ? 

Jeg skal ikke unnskylde hva Giske har gjort, men jeg tror ikke han bevisst har prøvd å bruke makt. 

Han har gjort det som skjer rundt på mange arbeidsplasser, uten at det skal unnskyldes på noen måte. Ikke greit, men alle episodene som har blitt nevnt er småtteri i forhold til dette hvor den verste var masinga på sms. 

Trond Giske har i det minste lagt seg flat. 

Trine Skei Grande unnskylder seg med at hun kommer fra trøndelag. Da har hun null skyld siden hun er fra trøndelag.  I tillegg hevder hun at 17 åringen hoppet på henne, noe vitnene hevder ikke er sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Den privatfesten du snakker om var et brylupp. Litt forskjell på en privatfest og et brylupp selv i trøndelag vil jeg tro ? 

Jeg skal ikke unnskylde hva Giske har gjort, men jeg tror ikke han bevisst har prøvd å bruke makt. 

Han har gjort det som skjer rundt på mange arbeidsplasser, uten at det skal unnskyldes på noen måte. Ikke greit, men alle episodene som har blitt nevnt er småtteri i forhold til dette hvor den verste var masinga på sms. 

Trond Giske har i det minste lagt seg flat. 

Trine Skei Grande unnskylder seg med at hun kommer fra trøndelag. Da har hun null skyld siden hun er fra trøndelag.  I tillegg hevder hun at 17 åringen hoppet på henne, noe vitnene hevder ikke er sant. 

Veldig uenig med deg, men orker ikke hele argumentasjonen i denne saken atter en gang, har allerede vært gjennom hele argumentasjonsrekka her på DOL og andre steder flerfoldige ganger.

 

Re. din første setning - det var et privat bryllup.

 

Tror bare vi skal enes om å være uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er kjempe rart at du sidestiller disse hendelsene. Jeg synes også Trine sin oppførsel var upassende det samme ville det vært om en mann som hadde hatt sex med en 17 åring- upassende men det stopper der. Hun dreit seg loddrett ut. I mine øyne er det noe helt annet enn Giske sin oppførsel over flerfoldige år.

Anonymkode: 99522...d42

Nei, jeg sidestiller ikke episodene. 

Jeg synes den ene er langt mer graverende enn den andre sånn i ettertid , hvor den ene legger seg flat og den andre legger skylda på en som da var en ung gutt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, Xtra skrev:

Veldig uenig med deg, men orker ikke hele argumentasjonen i denne saken atter en gang, har allerede vært gjennom hele argumentasjonsrekka her på DOL og andre steder flerfoldige ganger.

 

Re. din første setning - det var et privat bryllup.

 

Tror bare vi skal enes om å være uenige.

Ja, det må være greit å være uenig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Trine Skei Grande unnskylder seg med at hun kommer fra trøndelag. Da har hun null skyld siden hun er fra trøndelag.

Jeg tror den Trøndelag-faktoren har mest med kombinasjonen bryllup og alkohol å gjøre.  Det er nok faktisk litt færre i Leinstrand enn i Luster som synes det er sjokkerende utenkelig at en 17-åring er beruset på en privat bryllupsfest om sommeren.  Jeg tror ingen mener at trøndere er fritatt for noe bare pga. fødestedet. 

Grande var "bare" stortingsrepresentant i 2008, hun hadde ingen lederverv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Den privatfesten du snakker om var et brylupp. Litt forskjell på en privatfest og et brylupp selv i trøndelag vil jeg tro ? 

 

Alle bryllupsfester er private i Trøndelag. Man må være kongelig for at det offentlige skal stå for bryllupsfesten.

Når vi snakker om "privat" her så handler det om at det ikke er i regi av arbeidsgiver eller en organisasjon.

55 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

I tillegg til å ligge med en 17- åring, har hun gjort det I ET BRYLUPP MED ANDRE BRYLUPPSGJESTER SOM VITNER :blink:

Jeg tror ikke det sto en haug med tilskuere og så på selve akten, eller? Jeg tror bare de ble observert på tur alene i åkeren, hvorpå hun returnerte hjulbeint og med gress i håret og sminken smurt utover. Eller noe sånt.

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Sorry altså, men det er ikke bare upassende. Da beviser du at du i tillegg er stokk stein dum.

Så så, nå må du roe deg litt ned. Jeg er ikke så sikker på om Giske er verre enn henne, men det hun gjorde skjedde ikke i jobbsammenheng.

Skal vi inngå et kompromiss? La oss si at Grande er ei creepy skrulle som legger seg etter full ungdom, men at pressen også må beskytte den andre parten når han ikke ønsker noen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Xtra skrev:

Veldig uenig med deg, men orker ikke hele argumentasjonen i denne saken atter en gang, har allerede vært gjennom hele argumentasjonsrekka her på DOL og andre steder flerfoldige ganger.

 

Re. din første setning - det var et privat bryllup.

 

Tror bare vi skal enes om å være uenige.

Men hun prøver å legge skylden på guttungen.

Hun er bare patetisk.

Anonymkode: b007e...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, laban skrev:

Jeg tror den Trøndelag-faktoren har mest med kombinasjonen bryllup og alkohol å gjøre.  Det er nok faktisk litt færre i Leinstrand enn i Luster som synes det er sjokkerende utenkelig at en 17-åring er beruset på en privat bryllupsfest om sommeren.  Jeg tror ingen mener at trøndere er fritatt for noe bare pga. fødestedet. 

Grande var "bare" stortingsrepresentant i 2008, hun hadde ingen lederverv. 

Du syntes det er greit hun har seg med barn, for Grande kaller ellers konsekvent mindreårige asyksøkere for barn (selv om de har helskjegg)?

Hun er en dobbeltmoralist.

Anonymkode: b007e...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg tror ikke det sto en haug med tilskuere og så på selve akten, eller?

Jeg tror det var mer snakk om å høre noe som var vanskelig å tolke som noe annet enn et samleie.  Men jeg var ikke der selv :rolleyes:

Saksopplysninger: Det er ikke mørkt om natten i Leinstrand i august, og åkrene kan være store. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...