Gå til innhold

Apoteket glemte å bestille medisinen min :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går på litium og en type antipsykotika mot bipolar 1. Denne antipsykotiske medisinen har jeg kun gått på i tre uker. Har nettopp trappet opp til riktig dose. Hadde lett psykose , rapid cyckling og selvmordsplaner da jeg begynte. Prøvd ulike AP som ikke ga effekt, mens denne ga KJEMPEGOD effekt. Før jeg skulle går tom, bestilte jeg i god til på apoteket. Da jeg hadde fått ny resept av legen på fredag og gikk for å hente medisinene, hadde apoteket glemt å bestille de, hvilket gjør at jeg altså bråseponerte og tilsammen må gå fem dager uten denne AP. De  to første døgnene gikk helt fint. Følte meg bra. Men i dag hadde jeg sovet mye lenger enn vanlig, har vært sint, rasende, irritabel, sett skyker og blinkende lys + vært kvalm i dag. Bør jeg gjøre noe, eller bare holde ut til tirsdag når medisinene forhåpentlig kommer? Er litt redd :S

Anonymkode: cf3da...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på litium og en type antipsykotika mot bipolar 1. Denne antipsykotiske medisinen har jeg kun gått på i tre uker. Har nettopp trappet opp til riktig dose. Hadde lett psykose , rapid cyckling og selvmordsplaner da jeg begynte. Prøvd ulike AP som ikke ga effekt, mens denne ga KJEMPEGOD effekt. Før jeg skulle går tom, bestilte jeg i god til på apoteket. Da jeg hadde fått ny resept av legen på fredag og gikk for å hente medisinene, hadde apoteket glemt å bestille de, hvilket gjør at jeg altså bråseponerte og tilsammen må gå fem dager uten denne AP. De  to første døgnene gikk helt fint. Følte meg bra. Men i dag hadde jeg sovet mye lenger enn vanlig, har vært sint, rasende, irritabel, sett skyker og blinkende lys + vært kvalm i dag. Bør jeg gjøre noe, eller bare holde ut til tirsdag når medisinene forhåpentlig kommer? Er litt redd :S

Anonymkode: cf3da...4c8

Hvorfor ikke gå på et annet apotek?

Anonymkode: 28151...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke gå på et annet apotek?

Anonymkode: 28151...c0c

Sjelden medisin. Ringt alle kjedene i området, og ingen på østlandet hadde den. Da ba jeg nærmeste apotek bestille den fra et eller annet lager... Nesten umulig å få tak i, tydeligvis.

Anonymkode: cf3da...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2018 den 13.55, AnonymBruker skrev:

Sjelden medisin. Ringt alle kjedene i området, og ingen på østlandet hadde den. Da ba jeg nærmeste apotek bestille den fra et eller annet lager... Nesten umulig å få tak i, tydeligvis.

Anonymkode: cf3da...4c8

Det er lovlig sent i denne omgang, men om du kommer ut for en slik situasjon igjen bør du oppsøke legevakt. Når erfaringen mer bråseponering er så kraftig, er det absolutt indikasjon for at legevakt kan ordne med ev. å låne noen tabletter fra sykehuset eller liknende.

Jeg går også på en sjelden medisin. En lærer fort - husk å alltid hente ut i god tid, så har du tid til å vente dersom apoteket skulle ha glemt å bestille. Jeg har fått det nærmeste apoteket til å ta det inn fast. Jeg sa til dem at jeg kommer til å stå på dette medikamentet fremover, og spurte om det var mulig at de kunne ta inn én pakning som fast bestilling, å ha på lager. Det gjorde de med en gang, og jeg har aldri hatt problemer etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/18/2018 den 13.42, AnonymBruker skrev:

Jeg går på litium og en type antipsykotika mot bipolar 1. Denne antipsykotiske medisinen har jeg kun gått på i tre uker. Har nettopp trappet opp til riktig dose. Hadde lett psykose , rapid cyckling og selvmordsplaner da jeg begynte. Prøvd ulike AP som ikke ga effekt, mens denne ga KJEMPEGOD effekt. Før jeg skulle går tom, bestilte jeg i god til på apoteket. Da jeg hadde fått ny resept av legen på fredag og gikk for å hente medisinene, hadde apoteket glemt å bestille de, hvilket gjør at jeg altså bråseponerte og tilsammen må gå fem dager uten denne AP. De  to første døgnene gikk helt fint. Følte meg bra. Men i dag hadde jeg sovet mye lenger enn vanlig, har vært sint, rasende, irritabel, sett skyker og blinkende lys + vært kvalm i dag. Bør jeg gjøre noe, eller bare holde ut til tirsdag når medisinene forhåpentlig kommer? Er litt redd :S

Anonymkode: cf3da...4c8

Lønner seg alltid å hente ut ny resept i god til før man går tom.

Anonymkode: a6317...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.2.2018 den 13.42, AnonymBruker skrev:

Jeg går på litium og en type antipsykotika mot bipolar 1. Denne antipsykotiske medisinen har jeg kun gått på i tre uker. Har nettopp trappet opp til riktig dose. Hadde lett psykose , rapid cyckling og selvmordsplaner da jeg begynte. Prøvd ulike AP som ikke ga effekt, mens denne ga KJEMPEGOD effekt. Før jeg skulle går tom, bestilte jeg i god til på apoteket. Da jeg hadde fått ny resept av legen på fredag og gikk for å hente medisinene, hadde apoteket glemt å bestille de, hvilket gjør at jeg altså bråseponerte og tilsammen må gå fem dager uten denne AP. De  to første døgnene gikk helt fint. Følte meg bra. Men i dag hadde jeg sovet mye lenger enn vanlig, har vært sint, rasende, irritabel, sett skyker og blinkende lys + vært kvalm i dag. Bør jeg gjøre noe, eller bare holde ut til tirsdag når medisinene forhåpentlig kommer? Er litt redd :S

Anonymkode: cf3da...4c8

Vet jo ikke hvor du bor, men her i byen hvor jeg bor finnes det 5 apotek i umiddelbar nærhet til hverandre. Har de ikke medisinen på det ene apoteket, så har kanskje det andre, det tredje, osv. Er det noen apotek i samme kjede er det heller ikke uvanlig at det sjekkes på dataskjermnen hvem som har medisinen inne. Om de så finner ut at nabobyen har, så drar en dit om det er skikkelig krise. 

Poenget mitt er at Litium alltid finnes på et eller annet apotek i nærheten, så sant det ikke er utsolgt fra leverandøren.

Men jeg forstår jo at det er vanskelig/umulig om du bor på den "ytterste, nøgne ø" i et eller annet havgap uten kommunikasjon med fastlandet.

Men da burde du i så fall kjempe for at det skal komme et apotek på øya.

Anonymkode: 50311...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet jo ikke hvor du bor, men her i byen hvor jeg bor finnes det 5 apotek i umiddelbar nærhet til hverandre. Har de ikke medisinen på det ene apoteket, så har kanskje det andre, det tredje, osv. Er det noen apotek i samme kjede er det heller ikke uvanlig at det sjekkes på dataskjermnen hvem som har medisinen inne. Om de så finner ut at nabobyen har, så drar en dit om det er skikkelig krise. 

Poenget mitt er at Litium alltid finnes på et eller annet apotek i nærheten, så sant det ikke er utsolgt fra leverandøren.

Men jeg forstår jo at det er vanskelig/umulig om du bor på den "ytterste, nøgne ø" i et eller annet havgap uten kommunikasjon med fastlandet.

Men da burde du i så fall kjempe for at det skal komme et apotek på øya.

Anonymkode: 50311...06f

Poenget var vel at dette ikke gjaldt Litium, men en antipsykotika medisin,

Anonymkode: a6317...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet jo ikke hvor du bor, men her i byen hvor jeg bor finnes det 5 apotek i umiddelbar nærhet til hverandre. Har de ikke medisinen på det ene apoteket, så har kanskje det andre, det tredje, osv. Er det noen apotek i samme kjede er det heller ikke uvanlig at det sjekkes på dataskjermnen hvem som har medisinen inne. Om de så finner ut at nabobyen har, så drar en dit om det er skikkelig krise. 

Poenget mitt er at Litium alltid finnes på et eller annet apotek i nærheten, så sant det ikke er utsolgt fra leverandøren.

Men jeg forstår jo at det er vanskelig/umulig om du bor på den "ytterste, nøgne ø" i et eller annet havgap uten kommunikasjon med fastlandet.

Men da burde du i så fall kjempe for at det skal komme et apotek på øya.

Anonymkode: 50311...06f

Det gjaldt ikke litium, men et nytt AP som apotekene visst ikke har liggende pga høy pris + at det er lite brukt. Apotekkjeden her jeg bor sjekket alle sine andre apotek på østlandet og ingen hadde det. Selv ringte jeg alle andre apotekkjeder for å høre om noen på østlandet hadde medikamentet, men ikke et eneste et hadde det. 

Anonymkode: cf3da...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gjaldt ikke litium, men et nytt AP som apotekene visst ikke har liggende pga høy pris + at det er lite brukt. Apotekkjeden her jeg bor sjekket alle sine andre apotek på østlandet og ingen hadde det. Selv ringte jeg alle andre apotekkjeder for å høre om noen på østlandet hadde medikamentet, men ikke et eneste et hadde det. 

Anonymkode: cf3da...4c8

Men hvorfor vente helt til boksen en tom?

Anonymkode: a6317...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor vente helt til boksen en tom?

Anonymkode: a6317...7db

Jeg skreiv jo: "Før jeg skulle gå tom, bestilte jeg i god til på apoteket". I pakken er det nok tabletter til 2 ukers forbruk. Da jeg var halvveis, altså hadde ca. 1 ukes forbruk igjen, bestilte jeg på apoteket. Da fikk jeg beskjed om at medisinen ville komme om 3 dager. Altså følte jeg meg relativt trygg, fordi da hadde jeg nok til enda tre overlappende dager. Men siden apoteket ikke la inn bestillingen som de skulle, måtte jeg vente mye lenger enn antatt sammenlagt med de opprinnelige dagene jeg måtte vente + de ekstra forsinkelsesdagene. 

Altså, jeg venta jo ikke til boksen var tom... 

Anonymkode: cf3da...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk er så altfor vell nedslått i dag og trenger strengt tatt ikke å jobbe tror jeg. Se bare på alle de flotte bilene på alle de fine veiene. Forferdelig mange jobber bare en lav stillingsprosent om de overhodet behøver å jobbe rent økonomisk. Mange innretter seg bare for å tappe samfunnet optimalt. Så klager de og syter i avisene og skylder på alle andre. Se bare på politikerne våre. Og mye deltid betyr lav kontinuitet og beskjeder som aldri gis og pasienter som aldri følges opp og ingen bryr seg.

Anonymkode: af933...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk er så altfor vell nedslått i dag og trenger strengt tatt ikke å jobbe tror jeg. Se bare på alle de flotte bilene på alle de fine veiene. Forferdelig mange jobber bare en lav stillingsprosent om de overhodet behøver å jobbe rent økonomisk. Mange innretter seg bare for å tappe samfunnet optimalt. Så klager de og syter i avisene og skylder på alle andre. Se bare på politikerne våre. Og mye deltid betyr lav kontinuitet og beskjeder som aldri gis og pasienter som aldri følges opp og ingen bryr seg.

Anonymkode: af933...b45

Det var da ikke måte på hvor negativ du er. Jeg kjenner meg ikke igjen i dine beskrivelser av samfunnet.

Anonymkode: a6317...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...