Gå til innhold

Jobben ødelegger livsgnisten min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler bare ikke jeg klarer å fokusere 100% på å bli frisk

Anonymkode: 2271d...b3f

Jeg har mer tro på å fokusere på andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg flyttet hjem slik at jeg for en gangs skyld skulle kunne fokusere meg og min helse. Men følte et stort press på å få meg en jobb fordi det var liksom en skam å bo hjemme hos mamma uten jobb. Jeg føler meg mer som en robot som bare gjør ting på automatikk for å tilfredstille alle andre. Jeg har mistet håpet fordi jeg klarer ikke å se hvordan jeg skal bli frisk når jeg ikke klarer å fokusere på megselv og mine behov. Livsgleden er borte fordi jeg føler hver dag er bare et slit, og jeg har ikke kapasitet igjen å gjøre ting jeg liker.

Anonymkode: 2271d...b3f

Hvorfor er det ikke mulig å jobbe deltid i tillegg til å fokusere på seg selv og det å bli frisk igjen? Er ikke det å få en fot innenfor i arbeidslivet et stort skritt mot det å bli frisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
15 timer siden, Kayia skrev:

Er det ikke egentlig omvendt? At den manglende livsgnisten ødelegger for jobben (du vet kan gjøre)? ;):) 

Ellers må jeg bare si som de andre som har byttet jobb i det siste - DUSTOREALLVERDEN så sliten man er i starten! For min del handlet det heller ikke om jobbens vanskelighetsgrad, men om det å sette seg inn i alle disse formelle, uformelle, små og store "hvordan gjør vi det her"-reglene, alle nye systemer og alle de nye folkene. Sliten-perioden varte i ca fire måneder, og jeg overlevde ved hjelp av daglige middagslurer hehe... anbefales! 

Hold ut - det går over :) 

Signerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorPrøysen

Jeg er enig med de som sier at det er helt normalt å være stresset den første måneden eller så i en ny jobb. Samtidig er det ikke slik at det alltid er helsebringende å være i arbeid, det kan tvert imot gå ut over helsen, f.eks. ved alvorlig depresjon. Hva slags depresjonsproblematikk du har vet jeg ikke nok om, så hva som er riktig for deg i dette tilfellet skal jeg ikke ha noen formening om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk igjennom en svært tøff periode og var rett og slett utbrennt. Det var da mange som snakket om viktigheten av jobb. Føler jobb noen ganger blir  sett på som det ultimate målet med livet og løsningen på psykiske plager. Jeg tror mer på at det er viktig at du gjør noe du trives med og som gir deg litt energi. Det er tøfft å starte på ny jobb og ting går seg ofte til men det er også viktig å få ro til å ta tak i de tingene som gir psykiske plager. Hvis du tidligere har kjørt deg selv for hardt og bare svelgt unna kan det være lurt å ikke gå for hardt ut. Ved alvorlig depresjon er det nok å stå opp og gjøre enkle ting men etter hvert kan det være positivt å jobbe litt. Mistrivsel er ikke så bra hvis man er deprimert men hvis problemet er at man blir sliten vil det bli bedre. Det hjelper på søvn og får kroppen til å komme i bevegelse igjen og man får et annet fokus. 

Anonymkode: 4d39f...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man klarer så tror jeg man bare må tenke at årsakene til problemene ikke har med en selv å gjøre. Nesten alle typer næringer og virksomheter og da særlig tror jeg dagligvarehandel sliter med så veldig mange veldig røde tall i våre dager. Samtidig er lønnsnivået også lavt og organisasjonene og tillitsmannsapparatet tror jeg også sliter på arbeidsplassene. Begynnelsen av året er også veldig spesielt i de fleste virksomheter.

Mer vanskelig å tenke på er jo fastlege og helsesystemene som man hører også er i alvorlig trøbbel så veldig mange steder. 

Bare så mange rammes samtidig i dag i alle ledd tror jeg.

Anonymkode: 157aa...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man klarer så tror jeg man bare må tenke at årsakene til problemene ikke har med en selv å gjøre. Nesten alle typer næringer og virksomheter og da særlig tror jeg dagligvarehandel sliter med så veldig mange veldig røde tall i våre dager.

Hvor tar du det fra? Dagligvarebransjen går da så det synger.

https://www.aftenposten.no/okonomi/i/0aRo0/Norges-ubestridte-dagligvarekonger-har-doblet-overskuddet-pa-ti-ar

Anonymkode: 2db7f...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...