Gå til innhold

Hvem skal jeg kontakte?


Mari Y

Anbefalte innlegg

Jeg er medlem i en gruppe på Facebook, og jeg så at det var en person som hadde truet med å ta livet sitt. Jeg sendte en anonym melding til denne personen om at h'n måtte kontakte mentalhelses hjelpetelefon. Eller kontakte personalet i boligen. Jeg er redd vedkommende kan finne på å skade seg eller forsøke å ta sitt eget liv. Hvem kontakter jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ringte politiet på 02800 i en tilsvarende situasjon, da sendte de ut en patrulje for å undersøke. Jeg vet ikke hva som skjedde videre i saken.

Jeg googlet vedkommende den gangen og fant ut hvor h*n bodde, slik at jeg kunne snakke med riktig politidistrikt (ble satt over).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal kontakte noen. Du kan skrive til vedkommende at fastlege/legevakt er den han/hun må kontakte om vedkommende ønsker hjelp.

Ved at du kontakter noen, øker du sannsynligheten for at denne oppmerksomheten forsterker vedkommendes tilbøyelighet til å involvere utenforstående i egne problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, kupton skrev:

Jeg synes ikke du skal kontakte noen. Du kan skrive til vedkommende at fastlege/legevakt er den han/hun må kontakte om vedkommende ønsker hjelp.

Ved at du kontakter noen, øker du sannsynligheten for at denne oppmerksomheten forsterker vedkommendes tilbøyelighet til å involvere utenforstående i egne problemer.

Skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Caprioli skrev:

Jeg ringte politiet på 02800 i en tilsvarende situasjon, da sendte de ut en patrulje for å undersøke. Jeg vet ikke hva som skjedde videre i saken.

Jeg googlet vedkommende den gangen og fant ut hvor h*n bodde, slik at jeg kunne snakke med riktig politidistrikt (ble satt over).

Da prøver jeg det. Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...